Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Oj vad ni skriver! :)

Linnéa: GÖTT att få resan i present!
    Thailand lät ju inte heller helt fel Carina...mmmm. Vill åxå!
    Vi har ju bestämt att vi ska åka någonstans under 2009 för att fira våra 30-årsdagar och nu igår blev det bestämt att vi åker till Kreta med svärföräldrarna i aug/sept! Jättekul!
    Vi hade först pratat om att åka till Asien men det får nog vänta tills Filippa är äldre och sitter i eget säte, ooooorkar inte hålla henne i knät så lång tid. Tyckte flygresan till och från Luleå var enough...hon vägrade sitta stilla en sekund.

Lotta: Smörj in tandköttet med flytande alvedon, det hjälper åtminstone för stunden så att han får ro att somna. Stackarn!

Nu är vi i Muppsala och hälsar på farmor och farfar. Filippa har det senaste dygnet ramlat och slagit bakhuvudet två gånger, stackarn har alldeles bucklig skalle numera;) Nu hittade hon mig, attans..jag som tyckte jag gömde mig så bra härinne i datarummet.

Hoppas ni får ett fint nyårsfirande allihopa, här blir det lugnt med god mat och dryck. Förhoppningsvis kläcker svägerskan ut sin bebis på typ tidig nyårsdagsmorgon, då hinner vi träffa nytillskottet innan vi åker hem senare den dagen;)

• Lilla Ego

Åååh, nu har min svägerska åkt in till förlossningen:) Hoppashoppashoppas vi hinner träffa bebisen innan vi åker imorgon:) Hon har ju haft ruskigt snabba förlossningar innan så hennes skämt om att hon skålar in tolvslaget med oss kanske faller in, hihi

• Lilla Ego

Hanna: Tredagarsfebern är vanlig, det står om den på Growing People. Hoppas Mollystackarn kryar på sig! Det stod på Growing att man skulle fortsätta ge febernedsättande dygnet ut även fast febern gett med sig..det visste inte jag när Filippa var sjuk under julhelgen så när hennes feber hoppade sådär tror jag att det berodde på att jag bara gav henne nedsättande vid topparna.

• Lilla Ego

Obs, endast min högst personliga teori. Inte så värst förankrad någonstans;)

Gott slut och gott nytt tjejer o bebbar. See you on the other side.

• Lilla Ego

Men Jenny då! Vagn? Vadan detta? ;)

Så trist med alla sjuklingar! Vi är dyngförkylda hela högen här också...blä. Krya på er!

Igår fick jag klappa nyföding! Filippas kusin Oskar föddes på nyårsafton så igår åkte vi förbi BB med storebror Erik och passade såklart på att lukta på bebis då. ÅÅÅÅÅH! Vilken bebislängtan som slog till dådå! Har knappt känt sånt alls men igår gjorde det ont i mammahjärtat;)

Filippa har börjat säga mamamamama nu - det tolkar jag som mamma;) Hon säger titta också men det är fortfarande lite sluddrigt, dock tillräckligt för att vi stolta föräldrar med god vilja hör det vi vill höra.
    Hon var så lycklig när vi kom hem sent igår, hon var jättetrött på tåget men väl hemma blev hon klarvaken och ville bara gå runt och peka på ALLT, skrattandes:)

Hoppas ni hade en fin nyårshelg allihopa! Hoppas vi ses snart!

• Lilla Ego

Jag tror vi hade sömnrekord här inatt - 14 timmar utan att vakna! :) Vi har vridit dygnet helt under julen så jag täntke börja vrida det rätt så hon fick inte sova middag igår em...hon somnade vid 18.30 så jag var inställd på att få gå upp vid 04 men vaknade vid 08.20 och funderade på om hon var vid liv;) I looooove välling. Ren och skär kärlek. Hon började sova så himmelskt bra sedan vi ökade mängden välling till 300 istf 200.

Ang blöjor så har F läckt kanske tre ggr totalt. Tycker Carinas förslag låter intressant, kan inte någon av er som läcker;) prova o rapportera?

Mica: Kul att fynda skänk! Hoppas den blir fin! Hennes förlossning var inte lika snabb som de tidigare..vilket jag tror var tur och skönt för henne.

Vill åxå shoppa och fynda! :) Har fått tokigt mycket kläder till Filippa i julklapp så jag får inte fynda till henne och vill fortfarande inte köpa till mammakilomig...hmm..skor? ;)
    Imorgon ska jag dricka vin och äta ost på Björns Bar! Ska bli sköj det!

• Lilla Ego

Jag ääälskar att fynda:) Ska faktiskt iväg o handla på Coop idag, måste nog in och förbi Wedins då..köpte vinterkängor på 50% där men är lite sugen på läragå-skor, klämde på dem sist men tyckte inte 50% var tillräckligt bra rea.

• Lilla Ego

Linnéa: Hoppas verkligen ni reder ut det här..bra på ett sätt att ni har möjlighet att prova bo ifrån varann lite, det kan nog bli en liten wake up call kanske? *Håller tummarna för er*

Mica: En kompis till mig flyttade in i en helt ny villa i Eklanda i höstas, var dit innan jul - SÅ fint hus dom har! Området verkar hur mysigt som helst:)

Jaa, ettårskalas vill vi ju ha! Vi måste ju nästan köra ett knytiskalas och fira dem någon gång i mitten av feb?

Alexandra: Joina klubben..nu börjar min ångest för framtiden komma. FIck veta att konsulterna som kommit hem från VCC nu börjar bli skickade på veckopendling till malmö/sthlm...känns ju sådär kul. Ångest. Nästa barn snart kanske? ;)))

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV