Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Lotta: Skönt att det lugnat sig, hoppas den här natten blir bättre. Det måste vara en riktig bamsing till tand som är på väg.

Hanna: Hoppas febern gett med sig. Det är jobbigt med oförklarig feber tycker jag. Om de är förkyla samtidigt så vet man ju vad det beror på. Inez hade också feber inatt, men det är i samband med att förkylingen fått förnyade krafter, hon snorar som aldrig förr. Ögoninfektionen har gett med sig iaf.

Kajsa: Hehe, ja nu är dina lugna dagar snart över
  • primusbarn
    Maria: Kul att Vidar börjat åla. När Inez började krypa fick Edvin en liten kris då hon helt plötsligt kunde störa honom på ett annat sätt. Hoppas Axel hanterar det bättre

Jennie: Haha! Det lät verkligen jättemysigt

Lotta: Fy, vad jobbigt. Hur har det gått idag?

Lindis: Vi har också jättesäng som Mica sa, fast vi har 90+140. Det är jätteskönt med så mycket sängplats

Sandra: Så gulligt, booh boooh

Hanna: Hoppas det är 3-dagarsfebern. Det var inte mycket info ni fick från sjukvårdupplysningen verkar det som
  • primusbarn

Hade tänkt hinna logga in en gång till igår och önska alla Gott nytt år, men det hanns inte riktigt med, så jag får göra det nu istället

Hoppas Rasmus blir frisk snart, det är ju så jobbigt att ha ont i halsen, stackarn.

Jag hoppas också att ni alla hade en roligare kväll än vad vi hade. Inez har kommit in i en jättejobbig period. Förut har hon ju ofta varit vaken på kvällarna men varit glad, men nu är hon vaken och sur. Så igår försökte jag få henna att sova mellan 21 och 23.45 ungefär. Hon skrek inte hela tiden, men i omgångar hela kvällen. Tror det är förkylningen i kombination med utvecklingsfas och att några större tänder är på väg. Det här är faktiskt första gången jag upplever att hon är jobbig.

Ja ja, vi hade en riktigt trevlig eftermiddag iaf. Vi lagade mat tillsammans à la Floyd, med var sitt vinglas i handen . Kvällen var lite mer ansträngd

• primusbarn

Ikväll var hon vaken mellan 21 och 23.15. Wohoo, vilket framsteg!
    Jag skulle bli knäpp om barnen hade sömnstörningar på riktigt, jag blev så arg ikväll att jag nästan blev rädd för mig själv. Det är ju bara nyligen hon har börjat strula så här på kvällarna, jag trodde jag hade bättre tålamod än så.
    Hon brukar få sova i vardagsrummet på kvällarna, men nu la jag henne i ett annat rum så hon inte skulle störas av TV:n (trodde det skullle gå bättre då). Nackdelen med det är ju bara att det blir så fruktansvärt tråkigt att söva henne då jag inte kan ligga och prata med Johan eller titta på TV.
    Tänkte jag skulle försöka det här i 2 veckor och se om det får henne att börja sova hela kvällar, men måste jag ligga där inne i 2 timmar så ger jag nog upp tidigare. Orka, liksom Räcka ut tungan

Nej, nu ska jag sitta uppe i ren trots bara för att jag missat 2 timmar av kvällen

• primusbarn

Jag får nog skylla mig själv att det blivit som det blivit. Har alltid låtit henne sova länge på morgonen, ofta till 10, och de gånger jag måste lämna på dagis får hon somna igen när jag kommit tillbaka, det har ju varit så bekvämt.
    Hon har ju alltid varit så charmig på kvällarna att det inte varit ett problem att hon är vaken en stund. Vi har bara tyckt att det är kul att umgås med henne en stund själva, då Edvin annars alltid är med.
    Men nu när hon börjar bli missnöjd på kvällarna måste det bli ändring. Så i morse drog jag upp henne 7.30 när Edvin ville gå upp.
    Hehe, ska bli spännade att se hur den här dagen utvecklar sig.

• primusbarn
    Maria: He he, ja du. Risken är stor att planen går i stöpet redan imorgon, då kommer det att vara frestande att fortsätta sova

Kajsa: När det väl händer så går det fort
  • primusbarn

Gissa vad. Jag har använt vagn idag!

• primusbarn
    Linda: Vad mysigt! Man fattar inte hur mycket de har växt förrän man träffar en nyföding. Fatta vad bebissjuk jag kommer att bli när alla ni skaffar era andra barn.

Carina: Hmm, nej jag upplever nog inte Inez som väldigt tuttfixerad, men mycket mer medveten och visar en egen vilja så visst kan hon slita i kläderna ibland. Däremot så är hon också inne i en gnälligare period, jag förväntade mig att det skulle komma tidigare så jag trodde nästan jag skulle slippa den fasen Men nu har den kommit med besked.

Och jo, det var liiite bekvämt med vagn Vi skulle gå till en lekplats längre bort och hon skulle sova och då kunde jag leka lättare med Edvin. Dessutom är det bökigt med så mycket kläder. Nu när hon börjar gå mer så kommer jag att ta vagnen oftare och oftare.
    Men det är fortfarande ett måste med sele upp och ned för trappan. Edvin vill alltid hålla i handen ned för trappan så då vill jag ha händerna fria. Jag bar henne upp men det var inte kul. Gud så tung och bökigt! Så selen blir kvar vid dagislämning/hämtning.
  • primusbarn

Förresten jag glömde rapportera om gårdagen. Hon vaknade i vanlig ordning kl 21, men somnade om efter 10-15 min (jämfört med 2 timmar ). Seddan vaknade hon några gånger under kvällen men somnade om själv innan vi ens hunnit dit. Så vi fick en hel kväll för oss själva!
    Vi får se hur det blir ikväll, hon gick upp 8.30 och hon har inte sovit någon tupplur än.

• primusbarn

Jobbigt med läckande blöjor. Det verkar mest vara killar som läcker, Edvin läckte en del när han var liten, men Inez har aldrig läckt förutom någon gång då blöjan satt väldigt snett så då var det inte så konstigt.

Jennie: Gud vad bra. Ibland ska man ha tur Självklart ska du behålla den!

Kajsa: Inez äter också på natten, men mest på kvällen (hon vaknar några gånger tills jag gått och lagt mig) och sedan på morgonkanten. Edvin började jag avvänja när han var 1 år men han slutade inte helt förrän han var 14 mån. Så jag har räknat med 1 år med Inez också.

Igår sov hon också hela kvällen. Alltså hon vaknar ju upp ibland men när jag säger sova hela kvällen menar jag att hon inte har en vakenperiod på 2 timmar .
    Så jag och Johan plockade fram ost, kex och vin. Dessutom hade jag gjort chokaldtryfflar med saltflingor som vi smaskade på, otroooooligt gott!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV