• tandmaja

Bara 4 embryon

Hej Bette,

Du kanske har hunnit åka redan? Detär lite lite med 4 st. samtidigt som jag hört från flera att Riga har kortare stimuleringstider vilket ger färre embryon av bättre kvbalitet.

När vi skulle göra ÄD i Riga för 3 år sa läkaren att det ideala vid deras stimuleringar var 1-3 embryon av mycket bra kvalitet. jag som hade gjort 4 försök i AVA-Åbo tyckte det lät jättelite då vi där fick 16 til lfrysen och två vid insättning som bäst och 8 st. so msämst men jag blev ju inte gravid trots det, så det kanske stämmer att färre ger bättre kvalitet?

Stort lycka till nu.

• tandmaja
    Svar på #2
    tandmaja skrev 2008-11-27 14:18:16 följande:
    Hej Bette,Du kanske har hunnit åka redan? Det är lite lite med 4 st. samtidigt som jag hört från flera att Riga har kortare stimuleringstider vilket ger färre embryon MEN av bättre kvbalitet.När vi skulle göra ÄD i Riga för 3 år sa läkaren att det ideala vid deras stimuleringar var 1-3 embryon av mycket bra kvalitet. jag som hade gjort 4 försök i AVA-Åbo tyckte det lät jättelite, då vi där fick 16 till frysen och två vid insättning som bäst och 8 st. som sämst men jag blev ju inte gravid trots det, så det kanske stämmer att färre ger bättre kvalitet?Stort lycka till nu.
  • tandmaja

Jag fick höra precis samma som Sleeping B av läkaren i Riga och det var det jag på mitt förvirrade sätt försökte förklara...

Vi fick alltid många på AVA-Åbo men aldrig några toppembryon.

Svar på tråden Bara 4 embryon