• basketmia

Notarius Publicus i Stockholm

Är det någon som har någon erfarenhet av någon NP i Stockholm? Jag har hittat ett par på nätet och undrar om någon har några erfarenheter av dem.

Anne-Marie Bonde
    Else-Marie Grönstedt
    Nils Uggla

Troligen är de likvärdiga men det vore kul att få höra om någon har goda erfarenheter av någon av dessa.

• Svar på tråden Notarius Publicus i Stockholm
  • Matricia

jag kan rekommendera NP i Lidingö stadhus. hjälpsam, billig, snabb.

• Matricia

Anne-Marie Bonde stämplar fint men det var inte så billigt.

• Thaimâe
    Matricia skrev 2008-11-27 15:56:51 följande:
    jag kan rekommendera NP i Lidingö stadhus. hjälpsam, billig, snabb.
    Absolut!
  • basketmia

OK och man kan gå dit även om man inte bor på Lidingö?

• Mula69

Hej, vi använde Nils Uggla och det var jättesmidigt. Man kan tom få med sig dokumenten direkt om det finns någon på plats vilket det gjorde alla gånger vi var där.

Lycka till!

• Biene

Vi använde Else-Marie Grönstedt. Vi hade bokat tid med henne och skickade pappren till henne 2 dagar innan mötet. Dagen då pappren var klara åkte vi till Stockholm och hämtade dem samt åkte sedan till AC för att lämna in allt och gå igenom allt en sista gång innan kurvertet stängdes så att säga.

Kan varmt rekommendera henne, hon gör väldigt många akter åt AC's sökande och är väl insatt i alla länders speciella krav. Vi märkte att det var svårt att få nån av de lokala NP's här stan att ställa upp på, de hade alla möjliga ursäkter...

Lycka till.

• basketmia
    Mula69 skrev 2008-11-27 20:10:26 följande:
    Hej, vi använde Nils Uggla och det var jättesmidigt. Man kan tom få med sig dokumenten direkt om det finns någon på plats vilket det gjorde alla gånger vi var där.Lycka till!
    "alla gånger vi var där" hur många gånger var ni tvungna att gå till NP? Eller ni kanske har flera adoptivbarn?
  • Mula69

Basketmia - vi var där 3 ggr och fick bra intryck alla gångerna. Det var bara att dyka upp (dock ringde jag och kollade inför varje gång så att dom inte var på kurs eller liknande), en human peng har jag förstått i efterhand och ordning och reda på dom som jobbar där. Det fanns tom färdiga mallar i datorn för dokumenten som skulle tryckas ut och när jag kommenterade det så bekräftade dom bara att dom hade många adoptionsakter som dom jobbade med.

Första gången inför skickandet av handlingar till Sydkorea, andra gången efter BB men inför RB och sista gången nu i maj efter att vi fått ok från tingsrätten på adoptionen.

Det finns säkert många fler bra i Stockholm med omnejd men vi är jättenöjda med dom. Ligger dessutom centralt mitt i stan på Kungsgatan vilket passade oss jättebra. Det var tom så att dom kopierade upp våra handligar till oss i 2 ex när vi skulle åka direkt till AC efteråt och tog inget extra för detta.

Lycka till!

• Ceciliastockholm

Hej,

Var hos NP på Lidingö idag och det gick väldigt smidigt. Ringde igår och förvarnade om att jag kanske skulle komma idag (berodde på om papper från Polisen hade kommit än). Inga problem alls, han fixade allt medan jag väntade på hans kontor, han kopierade också alla omslag och papper så att jag hade korrekta kopior att överlämna till AC.

Vet inte vad en NP kostar men han tog 600 kr för den timme jag var där vilket jag är mycket nöjd med. Som sagt, ingen aning om vad en NP kostar men snabbt, smidigt och korrekt gick det till.

Lycka till!

Cecilia

• Hej och Hopp

Oj, vad olika det är...
    Till Vietnam via BFA besöker man inte NP alls - det sköts genom organsiationen (man får räkningen i efterhand)

Till Indien så skulle man gå till en NP och få 4 papper stämplade - det tog "min" NP 1000 kr för. Då fick jag rabatt - skulle ha kostat 1250 och det tog inte ens 5 minuter...

Svar på tråden Notarius Publicus i Stockholm