• vinterlärka

Boktips

Jag har precis börjat läsa igen. Älskade att läsa böcker när jag var liten, mamma och jag bodde i princip på biblioteket. Tyvärr tappade jag det när jag blev äldre, men bättre sent än aldrig antar jag. Det är ju helt otroligt mysigt att sitta och läsa och leva sig in i handlingen.

Däremot läser jag inga "svåra" böcker. Har bl.a. läst Lars Bill Lundholsm deckarserie. Den sista tog slut igår. Därför undrar jag om någon har något tips på fler deckare som är i samma stil, eller andra böcker, helst med New York-skildringar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-27 14:41
    Kan lägga till att jag INTE gillar skräck och böcker som ex. "Sagan om ringen".
    Jag gillar även "feel-good"-böcker.

• Svar på tråden Boktips
  • Elli47

Deckarförfattare finns det hur många som helst som är bra! Här är några som jag läst: Camilla Läckberg, Mari Jungstedt, Anna Jansson, Åsa Larsson, Jan Mårtenson, Elizabeth  George, Minette Walters.

• vinterlärka
    Elli47 skrev 2008-11-27 14:40:18 följande:
    Deckarförfattare finns det hur många som helst som är bra! Här är några som jag läst: Camilla Läckberg, Mari Jungstedt, Anna Jansson, Åsa Larsson, Jan Mårtenson, Elizabeth  George, Minette Walters.
    Tack!
    Ska kolla upp dem. Är det någon av dessa författare du kan rekommendera lite extra, samt någon speciell bok av dessa författare?
    Har du själv läst böckerna med Lundholm? Bara nyfiken. Kul att veta vad andra tycker om hans böcker.
  • Fruochmamma

Min man och jag läser gärna Lee Childs böcker om den före detta militärpolisen Jack Reacher som reser runt i USA som en vagabond. Jack Reacher är en före detta militärpolis och kallas endast Reacher. Det finns 10st böcker utgivna på svenska och är lättlästa men bra!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vinterlärka
    Fruochmamma skrev 2008-11-27 14:43:21 följande:
    Min man och jag läser gärna Lee Childs böcker om den före detta militärpolisen Jack Reacher som reser runt i USA som en vagabond. Jack Reacher är en före detta militärpolis och kallas endast Reacher. Det finns 10st böcker utgivna på svenska och är lättlästa men bra!
    Åh vad bra, tack!
  • Elli47
    vinterlärka skrev 2008-11-27 14:43:16 följande:
    Tack!Ska kolla upp dem. Är det någon av dessa författare du kan rekommendera lite extra, samt någon speciell bok av dessa författare? Har du själv läst böckerna med Lundholm? Bara nyfiken. Kul att veta vad andra tycker om hans böcker.
    Jag har läst alla Lundholms deckare. Jag gillar Åsa Larssons böcker skarpt och som med alla andra böcker tycker jag de ska läsas i kronologisk ordning, Solstorm är den första. Anna Janssons böcker är också kanonbra, minns inte vad den första heter men om du googlar lite så får du säkert fram den uppgiften.
  • SolHav

Kanske inte alls din genre, men jag som har ganska svårt att fastna i böcker, läste en bok som heter El Choco:
    www.bokus.com/b/9789151848235.html

Fastnade som attans!! Den va bra, o det hjälper att det har hänt på riktigt.

• ElinC

Jag gillar Patricia Cornwells böcker. Hon har en hel serie om rättsläkaren Kay Scarpenta. De kan jag rekomendera.

• Fruochmamma
    SolHav skrev 2008-11-27 14:45:10 följande:
    Kanske inte alls din genre, men jag som har ganska svårt att fastna i böcker, läste en bok som heter El Choco:www.bokus.com/b/9789151848235.htmlFastnade som attans!! Den va bra, o det hjälper att det har hänt på riktigt.
    Japp lättläst och bra bok!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vinterlärka
    Elli47 skrev 2008-11-27 14:44:45 följande:
    Jag har läst alla Lundholms deckare. Jag gillar Åsa Larssons böcker skarpt och som med alla andra böcker tycker jag de ska läsas i kronologisk ordning, Solstorm är den första. Anna Janssons böcker är också kanonbra, minns inte vad den första heter men om du googlar lite så får du säkert fram den uppgiften.
    Jag vill okcså läsa dem i ordning, ävem om de är fristående. Det känns helt enkelt bäst.
    Ska kolla upp dina tips, jättesnällt att du delar med dig!
  • vinterlärka

Solhav och ElinC

Säger stort tack till er också, nu har jag en hel del att gå på, så otroligt bra!

Svar på tråden Boktips