• Lotus88

Julklappstips till Svärföräldrarna, snälla!?

Hej!
    Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden men jag skulle verkligen uppskatta tips på julklappar till svärföräldrarna! Dom har massa ljuslyktor och prydnadssaker och sådant (precis som alla i 50-årsåldern). Svårt att köpa något till folk som redan har allt de behöver känns det som! Någon som har något bra tips som inte ruinerar en?

• Svar på tråden Julklappstips till Svärföräldrarna, snälla!?
  • sanne84

jag har köpt ett sällskaptsspel till mina svärföräldrar det kanske funkar till dina också

• turpis

Jag vet att alla inte gillar att få sånt här, men jag har precis "köpt" saker på Unicef som mina föräldrar ska få i julklapp. De har också allt.
    www.unicef.se/stod-oss/gavoshop
    Kan kanske kompletteras med något ätbart hemgjort eller köpt? Fin marmelad, goda ostar etc.

• Lotus88

Sanne84: Sällskapsspel har dom flera (ett som dom fick förra julen bland annat men har aldrig spelat det) så det känns inte som att dom skulle ha nytta av det :(

Heleri: Jo det kanske skulle vara uppskattat. Dom har inte gått på bio på några år.. Vet inte om det är för dom inte tycker om bio eller för att det bara inte blivit av.. Får diskutera det med killen sen.

Turpis: Jag ska kolla in sidan!

*har köpt en stekpanna men skulle vara roligt att ge något mer :)

• Lotus88

Dom behöer en stekpanna alltså ;) Men i detta förhållandet måste jag tänka för sambon också vad det gäller sånt här så något mer vill Vi som sagt köpa :P

• Lotus88

Ja det var det Sidan finns inte på svenska?

• dio
    Lotus88 skrev 2008-11-27 20:04:49 följande:
    Ja det var det Sidan finns inte på svenska?
    Inte vad jag har hittat. Men man kan betala med visakort. Köpte regnskog till min pappa förra året Man får ett fint certifikat som man kan ge bort där man har namngett sina hektar skog och med en adress med lösenord där man på nätet kan kolla till sin skog
  • Moulin Rouge

Snygga batteridrivna salt och pepparkvarnar.

En sodastream så dom kan göra eget bubbelvatten. (Kostar nog runt en femhundring för den vita)

Varsin prenumeration på en (två då) passande tidning/-ar. Finns en hel uppsjö med roliga tidningar. Googla på tidningsprenumerationer.

Lite läckra delikatesser (valda med omsorg) snyggt förpackade i en korg tillsammans med en flaska rödvin/dessertvin/portvin.

Mössa, halsduk och handskar till svärfar, och en riktigt fin mysig pyjamas med fina morgontofflor till svärmor.

En donation i deras namn till ngn hjälporganisation. Tråkigt kanske men nog så ädelt. Och ofta så vill ju dom i den lite äldre generationen ändå aldrig ha ngt, så det glädjer dom kanske att ni lagt pengarna på ngt vettigt istället.

Puh, nu kommer jag inte på mer. Hoppas att du fått några bra tips i alla fall. Lycka till med julklappsinköpen!

• Lilla Prussiluskan

Vi har gjort fina tavlor med barnen på, som ett kollage.

Vi har också köpt biljetter till en konsert med ett dansband.

Prenumerationer, baka goda kakor och ge bort i en fin burk...

• Lotus88

Tack så mkt Mia 72! Tidningsprenumeration var det bästa, iaf till svärfar :P Dom har en Sodastreamer ;) Men det var kanontips, så tack!

Lilla Prussiluskan: Om man ändå hade några barn så vore det ju inte så svårt Men tack för de andra tipsen :)

Svar på tråden Julklappstips till Svärföräldrarna, snälla!?