Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

    Februari mammor 2006 tråd nr 12

    God kväll!!

    Om nån vill se hur vår jul har varit i bilder så finns den att se på cirkuspuman.bilddagboken.se  lösen: mammamia

    I morgon jobbar G och på tisdag med så jag och barnen får mysa hemma själva Nelly hostar massor så vi får nog hålla oss inne är jag rädd även om jag hoppas på mirakel
    Tänkte ta med dem till ngt lekland på tisdag men vi får se hur dagsformen är på alla barn

    Hur firar ni nyår ?


    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman

    Jag jobbar oxå idag....började 07 och slutar 19 ganska soft att jobba nyårsdagen då det är lungt här!!
    Jobbar tills söndag kväll så att jobba och träna är typ det enda jag hinner nu fram tills måndag...jobbigt att inte hinna se barnen de dagar jag jobbar men jag ska ta igen det nästa vecka

    Hur börjar ni det nya året?

    Krya på er alla sjuka *kram*


    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    MissJO skrev 2009-01-02 12:59:15 följande:
    kikar in läser en dag när jag hinner God fortsättning
    God fortsättning gumman
    JennyW skrev 2009-01-01 15:44:46 följande:
    God fortsättning på det nya året! Här är det lugnt, så här på nyårsdagen. Det blev rätt sent inatt och inte mycket sovit. Nu ska vi strax beställa pizza och sen blir det lugnt ikväll. Vi ska spela lite kort med min syrra och hennes kille som är här. Imorgon ska vi ut på hotell!
    God fortsättning   hur har ni haft det == *nyfiken*
    vindy skrev 2009-01-02 22:01:24 följande:
    Oj vad tyst det är i tråden nu, nästan ekar här inne... På måndag börjar jag jobba igen efter att varit borta i 10 veckor. Tråkigt bara att vi varit sjuka hela ledigheten. Men inte mycket att göra ngt åt. Nu har jag precis börjat kolla över alla våra kort. Fick mig en chock, har inte framkallat ett kort på 1 1/2 år. Så nu ska här framkallas och inhandlas fotoalbum. Det kommer väl ta några månader att få till alltihop. Samt att nu när jag börjar jobba kommer jag inte hinna så mkt på kvällarna mer än att umgås lite med N innan han går och lägger sig. Jag måste lägga mig tidigt när jag jobbar för jag börjar ju vansinnigt tidigt på morgonen, pust. Hoppas allt är bra med er.
    God fortsättning till dig med
    Spännande att börja jobba jag tycker att det 'r jätte kul att komma tillbaka även om man som du säger blir lite trött...när börjar du? jag ska själv åka till jobbet om 5 min men är ganska morgonpigg faktiskt!
    Jobbar 4 dagar nu och man hinner ju inte mer än jobba/träna/sova....barnen sover ju när jag åker och när jag kommer hem så de får jag krama och pussa i sömnen...
    osd77 skrev 2009-01-02 22:38:20 följande:
    God fortsättning på år 2009! Låter som alla har haft det trevligt under jul och nyår. Själv ska jag inte heller klaga. Julafton firade vi hemma tillsammans med våra bägge familjer, vi var 11 vuxna och 2 barn. Mysigt att få vara alla tillsammans med på samma gång blir det ganska opersonligt också, tror jag han sitta ned 2 x 30 minuter under hela dagen. Det första Emil sa när tomten kom var: "du får inte gå in med skorna, mamma har städat" Mycket julklappar blev det, räknade till 40 st men det blev bara tre dubletter. Dem får han ta till farmor & farfar så får han lite nya leksaker dit också, det är ju oftast där han är när vi har barnvakt. Nyårsaftonen blev lugn även här. Jag jobbade först till kl 13, sedan var det fika hos makens mormor och därefter var vi bjudna på middag till svärföräldrarna. Vi hade först tänkt vara hemma på tu man hand, men det hann vi också med då vi var hemma strax efter kl 21:00. Gick och lade oss efter fyrverkerierna, det var inte förrän då hunden lugnade ned sig. Fastän vi hade gett honom lugnande och slog på både tv och radioapparater så reagerade han på dem. Puman --> Det var inga dåliga julklappar du fick! MissJo --> Vad tråkigt att ni har slutat att ge varandra julklappar! Maken tycker det räcker att vi köper till barnen, men jag står på mig... jag vill åtminstone ha ett eller ett par paket att öppna själv. Vindy --> Hoppas ni kryar på er snart! Du ska se att bebissuget kommer att tillta med så många småttingar runt omkring er. Emil är också i värsta trotsen även om han börjar att lugna ned sig nu, tror inte man kan avvakta tills det är över för trotsen kommer att fortsätta... bara ta nya former för de olika åldrarna. Däremot kan jag förstå att ni vill vänta tills Noel har fått sin diagnos och vilka chanserna är för att det ska vara ärftligt till syskon. Sanbe --> Länge sedan sist, hur är det med er?
    God fortsättning ni verkar ha haft det trevligt!!
    kate79 skrev 2009-01-02 23:03:02 följande:
    Hej! Jag jobbar och står i men inte på jobbet utan här hemma. Har varit runt i 3 butiker idag för att shoppa vilket kan vara kul men inte med 2 barn som varit borta från dagis på tok för länge, de hoppar på stället om de måste stå stilla. Nu på kvällen har jag hunnit fixa efterrätt och bröd och imorgon ska jag ordna städning, dukning, sallad och maten. Barnen har jag fixat in till grannen en stund på eftermiddagen så att jag kan städa ifred. Sambon har jag kommenderat ut på olika uppdrag. Har beställt tårta som tur är så den är bara till att hämta upp. Pust, tur att man bara fyller år en gång om året och sambon är uppe och lägger sista golvet nu så det blir färdigt. osd77: det var en härlig kommentar då var han inte rädd för tomten iaf.
    Klart att kidsen inte vill stå stilla det gör inte våra heller*s*
    När är det du fyller ? är det idag?
    Grattis och god fortsättning

    Nej nu måste jag skynda mig!  He en trevlig helg alla
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman

    Jag är här

    Har oxå jobbat massor....hinner inte surfa lika mycket nu ju
    Har tränat innan jobbet nu sista dagarna förutom igår och då får jag mer tid på kvällen vilket är skönt även om mornarna är okristligt tidiga...åker hemifrån kl 04 men det går bra!

    Hur mår ni alla?

    MissJo: Tänker massa på dig! *kram*

    MrsV: Kul att Alice trivs

    Har nog mer att skriva men måste göra i ordning barnen för dagis sen ska vi ta en välbehövlig morgonprommis jag och Nelly


    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    JennyW skrev 2009-01-09 16:00:45 följande:
    cirkus- Oj,shit att du orkar! Jag tycker att jag åker tidigt, ca 06.20. Men är hemma i rätt bra tid, ca 15.30 Jag vill gå NER i tid, vill eg jobba typ 75% Men får se hur det blir med det. Tilde har börjat med inomhusvila på dagis nu. Hon hade legat och sprattlat runt i en halvtimme och då sa fröken att "nu lämnar jag dig och går och städar lite" Då hade hon somnat! Hon är så van att sova ensam. Hon sover bara ½ timme varje dag men är ändå pigg på kvällen! Ikväll ska vi ha chips och popcorn och lite mys till Lets Dance kate- mysigt att gå i Ystad, det är en sån fin stad!
    Kl 06.30 har jag tränat klart och går in i duschen för att sedan börja jobba kl 07 och slutar sedan kl 19
    Jag är inte schemalagd heltid utan har tagit tjänstledigt 9 tim månad för att få ihop det med barnen och Gunnar vilket blir toppen
    Missade Let´s dance nu då jag precis kom hem men jag pratade med Magnus Samuelsson på jobbet (de spelar in på SVT) i torsdags och bestämde mig för att vi ska gifta oss han är super charmig
    kate79 skrev 2009-01-09 15:39:48 följande:
    MrsV: åh, vad spännande att Alice har börjat dagis! Skönt att få egentid?! cirkuspuman: det var verkligen okristiligt tidigt, när är du hemma om kvällarna? Nu väntar en skön helg, ska ha kompisar över ikväll. Imorgon ska barnen till min syster en stund så att jag kan shoppa en stund i Ystad, hade tänkt köpa mig en ny vinterjacka.
    Kul med shopping jag vill oxå...  måste iofs köpa nya vinterskor till Nelly, hon blir stora tjejen och börjar på dagis på måndag
    Jag kommer hem c:a kl 20 på kvällarna om jag tränar på morgonen annars blir kl 21-21.30 innan jag är hemma om jag ska träna efter jobbet..
    MissJO skrev 2009-01-09 10:20:17 följande:
    puman: låter verklien som du kommit igång ordentligt nu!! Tack förresten!! Jag förstår att i alla jbbar men jaaaaag då?? hahahahah... jag är ju ensam... Får la dra på gossip girl s2 avsnitt 10-14 sedan är jag allt ikapp de där amerikanarna... Skall till Ikea idag.. kul när man är pank.. men vad gör man inte för vänner Näää skall handla lite sånna värmeljus som doftar gudomligt- i hela huset... Love them.. Ha en underbar dag
    Ja jag har kommit igång kan man säga
    Hoppas att det känns lite bättre för dig idag!!

    MrsV: Jag har tyvärr inga tips heller då jag var där utan barn men vi var på många ställen och inget var direkt obra för barn
    Det beror ju på hur kinkiga ni är förstås
    Hoppas att ni får kul iaf !!

    Nej nu hägrar bastun och sedan sängen...är ganska trött i kroppen just nu!!!

    God natt!
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    osd77 skrev 2009-01-11 19:23:20 följande:
    Här har det varit lugnt under helgen, har inte haft tid att vara inne då jag har jobbat. Vad har ni andra roat er med då? Puman --> Fy för dina arbetspass! Jag klagar de få dagar jag måste arbeta 7-17 , fast å andra sidan måste jag väl arbeta desto fler dagar. Hur många arbetsdagar har du snitt en månad? MrsV --> Trevlig resa till Göteborg, när det nu blir... Sitter och väntar på att Emil & pappa ska duscha klart så jag också får hoppa in. Har nyss kommit in från en långpromenad med både hund och barn, det känner redan på fogarna så jag bävar för hur jag kommer att må imorgon.
    Du måste ta det lungt med fogarna   jag har känner fortf av mina fastän Nelly är 1,5 år...
    Jo jag har långa pass men färre som sagt vi kör skift på 5-2 schema dvs varannan vecka jobbar man mån,tisd,fred,lörd och söndag och veckan därpå jobbar man onsd och torsd och så fortsätter det hela året så vi 2 dagsidor och 2 nattsidor som jobbar jämt om man säger..
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    MissJO skrev 2009-01-12 08:38:24 följande:
    godmorgon!! skall lämna Théa på dagis nu så kikar in sedan!! kraaaaam
    God morgon   kul att få lite sällis här jag trodde jag var ensam uppe *s*
    kate79 skrev 2009-01-11 20:24:45 följande:
    cirkuspuman: det är ju ändå skönt att kunna ha sådant schema, men vilka arbetspass, de är ju verkligen inte att leka med. Vad roligt att stå och prata med "kändisarna"
    Jo visst är det långa pass men det var faktiskt inte alls jobbigt att komma tillbaka...trodde att det skulle bli jobbigt i början men vi har ju saker att göra hela tiden så det blir sällan långtråkigt sen är det ju av stor vikt att man trivs med sin kollega annars blir nog dagarna låååånga...
    Prata med kändisar är kul ibland men jag måste ju erkänna att jag såg många kändisar men "andra ögon" innan jag började jobba på SVT/SR för många är inte alls som man kanske trott  

    Idag skulle Nelly ha börjat på dagis men hon kräktes i natt så alla kidsen är hemma för observation idag tror dock att det var nåt hon åt igår för hon kräktes igår men tre timmars mellanrum och sedan inget mer.... men vi får se hur dagen blir hon har iaf ätit välling och frukost nu utan bekymmer!

    Vi ska klä på oss och gå ut i slasket om en stund...härligt med vinter

    Vad gör ni andra idag???
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    zockervadd skrev 2009-01-15 10:37:54 följande:
    jenny W--> Vad tråkigt för din sambo! Hoppas denna kris snart vänder, innan allt går förlorat! Kate--> vad kul om det blir en till Jag skulle lätt kunna ha en till, men lite osäker på förlossningen för många säger ju att den tredje är värst?? Sanning eller myt?
    Min bm sa att det ofta är så att man förväntar sig att nr 3 ska komma jätte fort och om det då tar lite längre tid så upplever man den förlossningen som jobbigast för att det inte blev som man trodde
    Jag hade ungefär likadana förlossningar med alla tre...upplevde faktiskt Nellys förlossning som bäst då jag kände att jag hade full koll på vad som hände under hela förlossningen samt att det är den förlossning som gjorde minst ont har förlossningsberättelser för alla tre i min blogg om nån vill läsa
    JennyW skrev 2009-01-13 22:06:14 följande:
    Nu säger de upp 670 pers på Volvo där Danne jobbar Det ser inte så bra ut för honom. Totalt så kommer 50% av alla anställda där bli varslade/har blivit varslade. Skittråkigt! Det blir till att flytta söderut, typ Skåne. Här finns det inga jobb. kate- hoppas du får mannen över på din sida! Ibland blir jag sugen på en till, men mest på att vara gravid och att få föda. Vi har nog inte tid till ett till barn. Vi är ju dessutom kontaktfamilj för Dannes lillebror.
    Jag håller tummarna för Danne (och för er)! Förstår att det är jobbigt för er..

    Här har vi alla varit magsjuka och jag fick ngn form av "influensa light" med kräkningar,ont i kroppen och feber
    Barnen och G är hängiga men jag är ganska pigg idag...skönt att det verkar gå över fort för min del iaf
    I morgon och resterande helg är det jobb som gäller för min del det brukar vara ganska lungt på jobbet på helgen så det ska bli skönt att jobba *s*
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    Wilmisen skrev 2009-01-15 20:01:00 följande:
    Här sitter jag med mjölkstockning och hög feber. Imorgon har jag haft feber i över 48 timmar så då får jag väl ringa till VC och kolla vad man gör. Inatt hade jag 40-graders feber och det var INTE roligt. Det roligaste är att sambon tror jag löjlar mig och att mjölkstockning inte är någon sjukdom, så han kan inte ta ledigt från jobbet utan jag får sköta barn och hushåll själv ändå. Suck... Idag blev min pappa av med jobbet, han jobbar på Volvo. Tråkigt, man vet inte riktigt hur man ska stötta...
    Nej men usch!! Jag har oxå haft mjölkstockning och vet hur jäkla ont och jobbigt det är...be din sambo ringa sjukvårdsrådgivningen själv om han inte tror dig!
    Har du pratat med amningshjälp el nåt som kan ge dig tips på hur du kan lindra smärtan?
    Jag levde på alvedon och gick runt med tjocka lager fetvadd i min amningstop...tog c:a 3 dygn innan det var bättre
    Känner du vart knölen/knölarna är ? Isf kan du lätt massera dem "utåt" i duschen tex..det kan kännas bättre
    Hoppas att du blir bättre snart!

    På tal om din pappa så är det förstås jätte svårt jag lider med er som på nåt sätt drabbats av alla nedskärningar...
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Februari mammor 2006 tråd nr 12