någon mer gravid med magknip...?
Är gravid i vecka 15 och senaste veckan har jag haft väldiga magknip, dålig aptit osv, Är detta normalt? känner mig uppsvälld lixom!
Är gravid i vecka 15 och senaste veckan har jag haft väldiga magknip, dålig aptit osv, Är detta normalt? känner mig uppsvälld lixom!
känns som magkatarr.. =(
jag hadde jobbiga magknip när jag va förstoppad men det släppte när jag drack typ 3liter om dan + katrinplommon.
Jag hade problem med magen en period mellan ungefär v15 och v20. Kunde inte äta mer än pytteportioner för då fick jag superont i magen, liksom kramper. Och lösningen var ju förstås att just äta lite, lite åt gången men ofta istället. Tror säkert att det kan bero på nåt i själva graviditetsförloppet, när bebismagen växer och andra organ börjar påverkas. Det var som att mina tarmar inte funkade så bra under den perioden.
här är en till ! det gör så ont. tillslut ville jag nästan inte äta för att det gjorde så ont efteråt.
det hjälper om jag äter lite men ofta.
kan vara sd du känner
oj...sd redan??
LearnToFly
jag hadde det.. trodde det var magknip.
trodde inte dom var farliga heller för bm sa att det var normalt..
men desvärre gick jag bara 29 veckor med bebisen i magen.
så om du har mkt å dom håller i sig så vila ta det lungt
är lätt att blanda ihop med magknip
okej, bra att veta, ska ta upp det med min BM, tack för svar!
LearnToFly
joo men lyssna mer på dig själv en bm som sagt bm avfärdar en offtas å tror inte att det är nån fara.. men
hur känns det då du får (magknip) är magen hård ? spänner det?
Ja jag har och hafft magknip hela graviditeten (är i vecka 22 nu) ibland kan det göra riktigt ont.
hej hej!! jag har också haft magknip i stor sett hela graviditeten... har haft mycket sammandragningar också... som övriga här skriver så försök ta det lite lugnare, någor annat har inte fungerat för mig i alla fall och har provat allt möjligt. Jag hade en period i v26-28 då jag inte hade så himla mycket magknip.. är nu i v 36 och det håller i sig fortfarande... så tyvärr det är bara att stå ut... Men hör med Bm i alla fall e det sd så skall det ju inte göra ont, och är det sd du har så här tidigt och det håller i sig så bör du ta det extra lugnt bebisen måste ju stanna ett par veckor till...
Lycka till!!
Jag har också sjuk ond magknip ett par gånger i veckan, är i vecka 14 nu, men funderar på om det är järntabletterna som ställer till det extra mkt. Fick rådet av min syrra att köpa katrinplommon för att jämna ut det, för järnet behöver jag jue.
Äter Hemofer så det ska juh vara skonsamt, men ändå så vågar jag inte äta så många just nu.
Jag får ont på ena sidan, oftast den vänstra, så tror inte att det är SD för mig iaf!? Är nybörjare på detta (första barnet) men vill ändå inte gå till BM och fråga hela tiden, men samtidigt så finns de där just därför. Aja, blir det inte bättre så får jag gå dit och prata med dem.
Är i vecka 5 och har haft magknip sen jag plussade.. Framförallt när jag äter. Skitstörigt, men vad gör man inte för oss få en bäbis <3
Värre lär det ju bli liksom ;)