Veggisar - vad har ni på mackan?
När man inte vill ha smör och ost, och inte äter skinka, korv och leverpastej - vad tar man då? Har ni några favoriter?
När man inte vill ha smör och ost, och inte äter skinka, korv och leverpastej - vad tar man då? Har ni några favoriter?
Rökt ost!
Mmmm, just nu är jag gravid och är jättesugen på korv, och leverpastej!!!
tartex, hommus, kaviart (rökta alger, liknar rom i smak och konsistens), tofumjukost (fast ost var du ju inte sugen på), grönsaker, banan, kiwi (gott, jag lovar!).
nu är jag inte veggie längre men när jag var det åt jag också rökt ost finns på ica, man får bara leta lite...
annars tyckte jag om remoulad med rostadlök på mackan.
philadelfiaost (stavas?) med gurka och aromat är ju också gott.
banan med kanel på är gott
alltså, det finns mänger med goda tofukorvar, tofu"salami", tofu"bacon" (kallas ofta feikon ) och så finns det ju sojaost, både i skivor och som hårdost som du skivar själv.
Ja, rökt ost finns på ICA, märke vet jag inte, med det är som en ganska smal korv med nåt röd/brunt skal-vax runt.
Men tofu, det har jag aldrig hittat, var finns det????
Avokado! Skulle jag kunna leva på... jättegott på grovt bröd med lite örtsalt och kanske citronpeppar på. Annars håller jag med om tartex - och med smörgåsgurka på blir det kanongott!
Hoppas du hittar ngt bra som du blir sugen på!
Jag bor i närheten av Göteborg och där kan jag hitta tofupålägg på några ställen. Bäst är den ekologiska affären Fram som ligger på Nordenskiöldsgatan, nära Linneplatsen. Vanlig tofu, i fyrkantiga bitar, finns ofta på Ica Maxi eller i hälsokosten.
keso! jättegott om man äter mejeri såklart då.
Tartex. Vegetarisk pastej. Finns i lite olika smaker på vilken mataffär som helst.
Jag har grönsaker; paprika, gurka.
Håller med om att det blir tråkigt med bara ost hela tiden. Ibland gör jag en fetaoströra med lite lätt creme fraiche och basilika,´några tomatskivor på det så blir det underbart gott! Och den rökta osten är inte dum heller...
Tack för alla goda tips! Här kommer ett som låter tokigt men är riktigt smaskigt: ädelost och banan på havreknäcke - supergodis!