• aeli

Nackdelar med Bugaboo?

Har läst en hel del om Bugaboo vagnar, ffa Cameleon, och har förstått att den är älskad av er Bugaboo användare!

Nu undrar jag, är den verkligen så bra som den verkar?
    Har den något den skulle kunna bli bättre på?
    Har ni haft några problem med den?

Är nybörjare på detta med barnvagnar och är på jakt efter den "perfekta" vagnen:)

• Svar på tråden Nackdelar med Bugaboo?
  • Lejån

Jag kan ju svara utifrån att nyss ha skaffat en bugga, men en frog. Ångrar att jag inte köpt en tidigare! Den är lätt, smidig att köra, enkel att få in i bilen... Ja you name it. Sonen älskar den, somnar så fort jag stoppar ner honom.

Sedan är det ju kul att man kan fixa till den som man vill att den ska se ut också, och byta klädsel och hålla på.

Enda nackdelen jag kan se är väl priset.

VARFÖR ska det vara så svårt att snöröja!?!?!?
  • mcsn83

Vad har du för "krav" på vagnen? Vi valde bort Bugaboon pga att vi bor på fjärde våningen utan hiss. Jag testade att bära insatsen i affären men tyckte att den var för tung att bära så det blev en Emmaljunga istället pga vi kunde få mjuklift till den.

Så mitt tips är att du tänker igenom vilka behov ni har och anpassar vagnen därefter. Kan tillägga att alla jag känner som har en Bugaboo är nöjda .

• aeli
    Lejån skrev 2008-11-27 23:03:37 följande:
    Jag kan ju svara utifrån att nyss ha skaffat en bugga, men en frog. Ångrar att jag inte köpt en tidigare! Den är lätt, smidig att köra, enkel att få in i bilen... Ja you name it. Sonen älskar den, somnar så fort jag stoppar ner honom. Sedan är det ju kul att man kan fixa till den som man vill att den ska se ut också, och byta klädsel och hålla på. Enda nackdelen jag kan se är väl priset.
    Kollade på Frog bilder, såg ju jättefin ut! Hur skiljer sig en Frog från Cameleon?
  • Acke

Hade en Teutonia Mistral med första barnet och "lyxade" nu till det med en Bugaboo Cameleon till andra. Köpte den på blocket så jag tycker ändå att det var prisvärt, även om Cam tom beg är dyrare än många vagnar.

Jag tycker trots all lovord att det finns några nackdelar med den MEN att fördelarna absolut överväger.
    Den är HELT fantastisk att köra och bebisen verkar trivas bra i den.
    Nackdelarna tycker jag är...
    -litet förvaringsutrymme under vagnen, som är väldigt svårt att nå/komma åt med liggdelen.
    -Lite meckigt är det att lägga in den i bilen.

Men som sagt jag ångrar INTE att jag köpte en bugga, är dock glad åt mina vinterdäck nu när det varit snö och slask...

• Lejån
    aeli skrev 2008-11-27 23:10:51 följande:
    Kollade på Frog bilder, såg ju jättefin ut! Hur skiljer sig en Frog från Cameleon?
    Nu ska vi se om jag kan svara på det. Den har fast handtag, medan Cam har ställbart. Sen är ramen större på Cam också har jag för mig. Kolla in i bugaboo tråden, där finns en jättebra blogg som säkert ger dig svar på alla dina funderingar.
  • aeli
    mcsn83 skrev 2008-11-27 23:07:51 följande:
    Vad har du för "krav" på vagnen? Vi valde bort Bugaboon pga att vi bor på fjärde våningen utan hiss. Jag testade att bära insatsen i affären men tyckte att den var för tung att bära så det blev en Emmaljunga istället pga vi kunde få mjuklift till den.Så mitt tips är att du tänker igenom vilka behov ni har och anpassar vagnen därefter. Kan tillägga att alla jag känner som har en Bugaboo är nöjda .
    Vi bor i villa utanför stan. Det jag tänkt på är:

Duo alt Kombi: Separat ligg o sittdel tror jag passar mig bäst då jag bor i hus med bra groventre.

Hjulen: Kommer promenera en hel del på gångvägar o liknande, men vill även ta mig fram i stan utan problem. Bugaboo är den enda vagnen jag sett som har utbytbara hjul dvs vinter/sommarhjul och om de funkar bra så låter det toppen! Sen vet jag inte om man ska ha lufthjul eller inte...vill inte det ska vara för skumpigt och knackigt för bebisen.

Styret: Vändbart styre verkar smidigt! Min man är ca 20 cm längre än mig så måste passa oss båda.

Underredet: Galler eller inte... jag vill iallafall ha utrymme nedtill så jag kan handla lite och slippa bära på sakerna. Vet inte hur rymligt och så Bugaboo är?

Storlek: Har en kombi så inga större problem. Vill dock inte ha för klumoig och stor vagn ändå.

Ja så långt har jag kommit hittills! Kanske finns andra vagnar som passar mig bättre, men har inte hittat någon annan kandidat som verkar bättre. Är verkligen inte lätt detta... Är tacksam för all hjälp!
  • Lejån

Åh jag känner så väl igen dina funderingar.

Har ni varit och tittat och känt på någon? om inte så gör det! Så märker ni framförallt hur ni vill ha den höjdmässigt. Skiljer det så mkt på er så kan det ju vara bra med ställbart styre.

Underredet tyckte jag var skitfult på buggan, och jag tycker väl fortfarande inte att det är direkt vackert men. Det sväljer dock ganska mkt, mer än det ser ut att göra. Har iofs aldrig haft liggdel så det kan jag inte svara på.

För mig var vikten den avgörande faktorn när vi bytte vagn till buggan. har stora problem med foglossning fortfarande och ville ha en LÄTT vagn. Med barn och vagn som ska in och ut ur bilen varje dag så höll jag på att bli galen.

• Annaloo

Jag har använt buggan i fyra månader nu och tycker den är toppen FÖRUTOM förvaringsutrymmet under vagnen. Med liggdelen på är det helt värdelöst. Jag testade snöhjulen nu och de funkar jättebra!

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • Kajsan
    Annaloo skrev 2008-11-27 23:34:01 följande:
    Jag har använt buggan i fyra månader nu och tycker den är toppen FÖRUTOM förvaringsutrymmet under vagnen. Med liggdelen på är det helt värdelöst. Jag testade snöhjulen nu och de funkar jättebra!
    Ja den är vädrelös att packa när den är liggvagn, men sen när det är en sittvagn och du kommer åt varukorgen så är den underbar, finns ingen vagn där du får ner mer i varukorgen, man kan för fasen storhandla med vagnen!
    Å andra sidan så kan man byta till sittdel så tidigt med buggan, vi bytte efter 2 månader.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
Svar på tråden Nackdelar med Bugaboo?