mcsn83 skrev 2008-11-27 23:07:51 följande:
Vad har du för "krav" på vagnen? Vi valde bort Bugaboon pga att vi bor på fjärde våningen utan hiss. Jag testade att bära insatsen i affären men tyckte att den var för tung att bära så det blev en Emmaljunga istället pga vi kunde få mjuklift till den.Så mitt tips är att du tänker igenom vilka behov ni har och anpassar vagnen därefter. Kan tillägga att alla jag känner som har en Bugaboo är nöjda .
Vi bor i villa utanför stan. Det jag tänkt på är:
Duo alt Kombi: Separat ligg o sittdel tror jag passar mig bäst då jag bor i hus med bra groventre.
Hjulen: Kommer promenera en hel del på gångvägar o liknande, men vill även ta mig fram i stan utan problem. Bugaboo är den enda vagnen jag sett som har utbytbara hjul dvs vinter/sommarhjul och om de funkar bra så låter det toppen! Sen vet jag inte om man ska ha lufthjul eller inte...vill inte det ska vara för skumpigt och knackigt för bebisen.
Styret: Vändbart styre verkar smidigt! Min man är ca 20 cm längre än mig så måste passa oss båda.
Underredet: Galler eller inte... jag vill iallafall ha utrymme nedtill så jag kan handla lite och slippa bära på sakerna. Vet inte hur rymligt och så Bugaboo är?
Storlek: Har en kombi så inga större problem. Vill dock inte ha för klumoig och stor vagn ändå.
Ja så långt har jag kommit hittills! Kanske finns andra vagnar som passar mig bättre, men har inte hittat någon annan kandidat som verkar bättre. Är verkligen inte lätt detta... Är tacksam för all hjälp!