• ajmaj

Nytt läge - Tom Bertling

Är så jäkla störd på inredaren Tom Bertling i TV3´s Nytt läge.
    Han verkar inte lyssna över huvudtaget på vad folk säger, eller så skiter han helt enkelt i det. I varje program har han gjort tvärtemot vad husägarna velat.
    I gårdagens program bad husägarna i princip om en enda sak - att köket skulle flyttas från övervåningen till nedervåningen. Och NATURLIGTVIS skiter han i det.
    "Jag tycker det är schysst att ha köket på övervvåningen, jag gillar att ha utsikt". Men det är ju inte HAN som ska bo där!!
    Trodde att man som inredare hade i uppdrag att försöka ta in vad beställaren vill, och sen givetvis ge det en lite annorlunda touch.
    I varje program säger han att husägarna har tråkig stil, med beige färger osv, men att han "vet" att de kan ta lite färg. Och sen gör han nåt helt galet, precis tvärtemot deras önskemål.

Morr! Måste nog sluta titta när han är med, som tur är så verkar det vara varannat program bara.. :)

• Svar på tråden Nytt läge - Tom Bertling
  • o0Misan0o

Irriterar mej oxå på honom, han skulle inte få komma i närheten av mitt hus!

Att hålla dej i handen när andra ser på är att visa något ingen annan kan få!
  • La Lola

Mm, har oxå tänkt på det där.

Familjen som ville ha alla 5 rum kvar tex..
    De fick 3 efter Toms framfart.....

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • BejbyBoo

Ja, det där har jag också reagerat på. Igår var han ju dessutom helt galen i sina färgval. Jag tyckte det märktes tydligt på pappan i huset att han inte tyckte om det. Och två diskmaskiner - ehh... vad är det tuffa i det?! Jag skulle bara bli störd.
    Tyckte dessutom att köket var väldigt opraktiskt för en familj med två barn! Bara ett barbord ju. Och hur gör man om man får fler middagsgäster? Kul att sitta bredvid spisen...
    Nej, han borde ta lite mer hänsyn till familjens önskemål snarare än sina egna drömmar.

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • listen

Äh, jag gillar honom. Han har grymt bra smak. Det blir alltid snyggt där han dragit fram och han skulle gärna få göra om hemma hos oss.

• ajmaj

När han gjorde den där 80-talsinredningen förra gången (förrförra avsnittet) så blev det allt annat än snyggt!

Tyckte inte familjen verkade särskilt nöjda heller. Och i ett rum blev det ju fel färg - han hade tänkt sig nåt grått men det blev vidrigt laxrosa. Målar man inte om då?? Det blev ju asfult..

• Niinaaa

Han verkar göra precis tvärtemot vad familjen vill varenda gång.

Han skulle då inte få komma hem till mig *rys*

• underbara jag

o jag tycker han e skitbra!!

det köket han gjorde igår var ju skitfräckt!

• oxytocin

Han kan vara duktig ibland. Då är ju Caroushka Streijffert tusen gånger värre! >__

• underbara jag
    oxytocin skrev 2008-11-28 14:26:32 följande:
    Han kan vara duktig ibland. Då är ju Caroushka Streijffert tusen gånger värre! >__
    håller med.

simon o tomas skulle jag aldrig släppa in heller...
  • after eight

Köket han gjorde igår var ju fint, men jag skulle heller aldrig släppa in honom. Bara för att man gillar jordfärger så anses man vara tråkig i hans ögon och då smaskar han på ytterligare med knallgult och babyblått. Ju fler gälla färger tillsammans, desto bättre.

Fattade inte i går hur han kunde sätta upp mesgula gardiner mot en knallgul vägg.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
Svar på tråden Nytt läge - Tom Bertling