• ajmaj

Nytt läge - Tom Bertling

Är så jäkla störd på inredaren Tom Bertling i TV3´s Nytt läge.
    Han verkar inte lyssna över huvudtaget på vad folk säger, eller så skiter han helt enkelt i det. I varje program har han gjort tvärtemot vad husägarna velat.
    I gårdagens program bad husägarna i princip om en enda sak - att köket skulle flyttas från övervåningen till nedervåningen. Och NATURLIGTVIS skiter han i det.
    "Jag tycker det är schysst att ha köket på övervvåningen, jag gillar att ha utsikt". Men det är ju inte HAN som ska bo där!!
    Trodde att man som inredare hade i uppdrag att försöka ta in vad beställaren vill, och sen givetvis ge det en lite annorlunda touch.
    I varje program säger han att husägarna har tråkig stil, med beige färger osv, men att han "vet" att de kan ta lite färg. Och sen gör han nåt helt galet, precis tvärtemot deras önskemål.

Morr! Måste nog sluta titta när han är med, som tur är så verkar det vara varannat program bara.. :)

• Svar på tråden Nytt läge - Tom Bertling
  • oxytocin

underbara jag skrev 2008-11-28 14:29:19 följande:

håller med. simon o tomas skulle jag aldrig släppa in heller...
    Näe, deras stil gillar inte jag heller.

Däremot är Frida Wanselius och Susanne Molinder på Roomservice superduktiga så de får gärna komma hit och hjälpa oss.
  • LAV0LINA

Såg lite snuttar av det där programme igår. Brukar inte se det, men jag skulle nog aldrig släppa in han i mitt hem!
    Helt galet.
    Köket var ju fräckt, men vari fanns det praktiska??!
    Hur ska familjen med små barn kunna äta middag kring ett barbord?!
    Och när det är kalas för barnen eller man vill bjuda in nån på middag! Hur går det?!
    När dom dessutom tappade en massa rum är det jus vårt att göra om ett rum till matsal liksom..
    Och det ÄR snyggt med färg, men det finns ju gränser..  Det var på tok för mycket tycker jag..!

• underbara jag
    oxytocin skrev 2008-11-28 14:33:50 följande:
    underbara jag skrev 2008-11-28 14:29:19 följande:Näe, deras stil gillar inte jag heller. Däremot är Frida Wanselius och Susanne Molinder på Roomservice superduktiga så de får gärna komma hit och hjälpa oss.
    ja dom e bra med. även den tjejjen som stylar för nytt läge.

sen e det ju så i ärlighetens namn. att har man tagit kontakt med ett sådant program så har man ju lämnat över allt i deras händer. det är ju vitsen med den programidén...
  • Niinaaa

Men varför gör dom alltid tvärtemot vad familjen önskar sig?

• ajmaj

Alltså, visst var gårdagens kök häftigt och rätt snyggt, men det var ju inte alls vad familjen ville ha.
    Det är nog mest det jag stör mig på, att han bara tänker på hur han själv skulle vilja ha det.

Vet nån hur det funkar - behöver deltagarna betala nåt eller får de allt gratis?

underbara jag skrev 2008-11-28 14:12:07 följande:

o jag tycker han e skitbra!!det köket han gjorde igår var ju skitfräckt!
  • oxytocin
    ajmaj skrev 2008-11-28 14:58:58 följande:
    Alltså, visst var gårdagens kök häftigt och rätt snyggt, men det var ju inte alls vad familjen ville ha. Det är nog mest det jag stör mig på, att han bara tänker på hur han själv skulle vilja ha det. Vet nån hur det funkar - behöver deltagarna betala nåt eller får de allt gratis? underbara jag skrev 2008-11-28 14:12:07 följande:
    Jag har fått för mig att de får betala material och möbler själva. Eller?
  • LAV0LINA

Jag har fattat att det är arbetskostnaden som dom "får" liksom..
    Men material och färg, tapeter, möbler etc får dom bekosta själva...
    Man jag vet inte?
    Jag skulle då inte vilja betala för det där (dvs att man talar om för inredaren vad man vill ha och så får man nått HELT annat)

ajmaj skrev 2008-11-28 14:58:58 följande:
    Alltså, visst var gårdagens kök häftigt och rätt snyggt, men det var ju inte alls vad familjen ville ha. Det är nog mest det jag stör mig på, att han bara tänker på hur han själv skulle vilja ha det. Vet nån hur det funkar - behöver deltagarna betala nåt eller får de allt gratis? underbara jag skrev 2008-11-28 14:12:07 följande:
  • meimei

Smaken är ju som baken, men varken maken eller jag tyckte att det han gjorde igår var någon hit. Färgvalet var ju helt vidrigt och golvet sen...blahhhh, mörkgrönt....jag dör! Det enda jag tyckte var bra var trappan, men jag skulle aldrig valt gula glas...hua!
    Spisen och fläkten var fräck.

Jag kan inte förstå varför man river ut 70-talet för att sätta in 70-talet på nytt igen????
    Nu är jag ju så gammal att jag upplevt 70-talet på riktigt och jag och mina väninnor brukar säga att har man upplevt det en gång vill man inte uppleva det igen. Brunt, svart gult orange, grönt, beige, storblakiga tapeter skulle jag aldrig få för mig att förstöra mitt hus med, efter den vissheten!

Det kostar att vakna upp ifrån det. Brunt kakel river inte sig själv, att slipa fram ett golv efter mörkbetsnining är inte heller något som man bara gör på en kvart.

Jag minns hur fínt man tyckte dessa storblakiga tapeter var och hur fräscht de mörka köksluckorna kändes då på 70-talet, men jag minns också hur det kändes när modet vände och man vaknade upp ur den där masspsykosen alla hade i inredningsvärlden då på 70-talet. Att förstöra mitt hus med bara något liknande igen....NEJ....aldrig i livet!

//mei-mei som vill ha ljus och rymd!

• Johanna 87

åh jag stör mig också på han, skulle aldrig, ALDRIG låta honom så mycket som ens köpa en blomkruka till mitt hus (om jag hade något vill säga)!

• Johanna 87

room service därimot, dom skulle kunna få komma och greja hos mig vilken dag i veckan som helst

• festia
    LAV0LINA skrev 2008-11-28 15:04:21 följande:
    Jag har fattat att det är arbetskostnaden som dom "får" liksom..Men material och färg, tapeter, möbler etc får dom bekosta själva...Man jag vet inte?Jag skulle då inte vilja betala för det där (dvs att man talar om för inredaren vad man vill ha och så får man nått HELT annat)
    Men vad fan! ÄR det så att de själva får betala för materialet så ska inredaren för bövelen respektera det familjerna vill ha! Jag skulle bli tokförbannad om jag anlitade en inredare och han gjorde tvärtemot mina önskemål.
  • Rokka Jill

Jag hatade det han gjorde en bång med babyblåa färger o RÖDA(!) gardiner till. Med en ful jävla 90tals porslinspanter...

En vecka senare ser jag att folk börjar sälja dessa jävla porslinsaker i inredningsaffärer!!!

• after eight
    Rokka Jill skrev 2008-11-29 09:40:11 följande:
    Jag hatade det han gjorde en bång med babyblåa färger o RÖDA(!) gardiner till. Med en ful jävla 90tals porslinspanter...En vecka senare ser jag att folk börjar sälja dessa jävla porslinsaker i inredningsaffärer!!!
    Det tyckte jag med var gräsligt! Men jag håller med meimei ang. golvet, jag höll på att smälla av! Det var det fulaste jag sett. *kräks*
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Dagg i gräset

Jag blir oxå jäkligt förbannad på han. Ignorerar totalt familjens önskan...och skitfult blir det oxå. Nä han skulle aldrig komma innanför mina väggar och sätta vantarna på mitt hus.
    Det är okej att han sätter sin egen prägel, men med måtta.
    Om en familj vill ha 5 rum så vill dom ha det och inte 3, finns kanske en anledning. Då är Karin mycket bättre!

Som nån skrev innan, Frida Wanselius och Susanne Molinder är inredare som mer än gärna skulle få komma hem till mig. Jäklar va snyggt det blir när dom håller på.

Svar på tråden Nytt läge - Tom Bertling