• LoveSharPei

Hur målar/sprayar jag om 2 hyllplan och konsoller i "smide"???????

Jag har 2 mörka trähyllor jag vill spraya/måla vita och konsollerna till är svarta i typ "smide" som jag också vill spraya/måla vita... nu är bara frågan om jag ska måla eller spraya dom? Och vad ska jag ha för sprayfärg och vart köper jag den? Någon som har tips?

• Svar på tråden Hur målar/sprayar jag om 2 hyllplan och konsoller i "smide"???????
  • helene306

Jag brukar köpa vanlig hobbysprayfärg på Biltema. Brukar spraya det mesta, korgar, ramar, cykelkorg ...

Ett tips är att öva på något innan du sprayar, sprayar man för nära eller för mycket finns det risk att det rinner. Klart snabbast och smidigast är att spraya, är du rädd för att det ska rinna kanske det är enklare att måla?

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • LoveSharPei
    helene306 skrev 2008-11-28 19:01:57 följande:
    Jag brukar köpa vanlig hobbysprayfärg på Biltema. Brukar spraya det mesta, korgar, ramar, cykelkorg ... Ett tips är att öva på något innan du sprayar, sprayar man för nära eller för mycket finns det risk att det rinner. Klart snabbast och smidigast är att spraya, är du rädd för att det ska rinna kanske det är enklare att måla?
    Finns det olika sorters? Som blir olika blanka eller matta? Jag vill nog spraya för jag tycker det verkar smidigast och lättast. Vad kostar en burk?
  • helene306

Det finns matta och klara och någon som går att få krackelerad med. Lite olika med andra ord Kommer inte riktigt ihåg vad den kostar, max 50:-

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • LoveSharPei
    helene306 skrev 2008-11-28 19:14:08 följande:
    Det finns matta och klara och någon som går att få krackelerad med. Lite olika med andra ord Kommer inte riktigt ihåg vad den kostar, max 50:-
    Okej, tack för ditt svar!
  • Sunspot

Jag skulle spraymåla helt klart men som någon annan sa så provspraya på nåt annat innan så ser du ungefär hur du ska göra,
    och kom ihåg att det är mycket bättre med supertunnt lager,vänta en kvart,spraya ett till tunnt lager osv tills du är nöjd.
    Tänk också på att du ruggar upp ytan på det du ska måla med en bit sandpapper.

Jag brukar köpa mina sprayburkar på OKQ8 macken,
    där har dem hur mycket färger och varianter som helst,
    kostar ca 100:-/burken.

Ska man bara ha vitt eller svart färg finns det billigare sådan både matt o blank inne på Claes ohlossons.

• nachosss
    Svar på #5
    Spraya helt klart!
    Matt, det blir snyggaste resultatet (frågade min gubbe som är smed :)
Svar på tråden Hur målar/sprayar jag om 2 hyllplan och konsoller i "smide"???????