• Mam2ma

Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??

hej!
    har en son på 1år och har funderat en hel del på vad han ska få i julklapp.. Efter disskusioner med min sambo så kom vi fram till att han kommer att få av oss ett mjukt paket och ett hårt.. Sen kommer han ju få paket av farmor/farfar, mormor/morfar, mostrar, farbror osv

Vi beslutade att själva inte köpa massor till han av den andledningen att
    1) Han fyllde år häromdagen o har kalas imorgon o kommer att få en massa nytt
    2) Har han behov av nåt så köper vi det
    3) Ser vi fina kläder, häftig leksak så köper vi det
    4) Tycker inte att en 1åring har koll på om han får ett paket eller 100

Hur gör ni med julklappar till era 1åringar?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-29 20:05
    Nu är 1års kalasen uppklarad, vart en massa nytt, leksaker som låter, presenkot, pengar och kläder..

Kanske blir det några lådor i julklapp där han kan ha sina leksaker istället...

• Svar på tråden Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??
  • TereseA

kläder
    leksaker..typ bil,telefon
    så har jag köpt en Bolibompa ryggsäck till dagis..börjar i januari..

Akiim är mitt liv 071004
  • Mam2ma
    TereseA skrev 2008-11-28 20:15:16 följande:
    kläderleksaker..typ bil,telefonså har jag köpt en Bolibompa ryggsäck till dagis..börjar i januari..
    men blir det många paket eller bara ett par?
  • JoiPoi

Förra året då dottern var ett år fick hon inte alls mycket, nåt klädesplagg,nån leksak. Men hon fattade inget iallafall. Säger som du TS, man köpter ju saker hela tiden.
    Tror de förstår mer när de blir 3 o uppåt, min dotter är två år nu men vi ska inte fira jul för vi ska utomlands så jag har inte ens nämt tomte osv för känns konstigt när vi inte ska ha det iallafall.

• TereseA

det jag oxå fundera på..

tycker det räcker med 5 st..sedan får han ju av mormor,mostar o kusiner..

vet inte heller vad som är normalt..men nu är dem ju så små..

Akiim är mitt liv 071004
  • Witchy

Jag tänker som ni. Jag köper ju saker hela året om och han får ju av familj o vänner, sen e han ju så liten att han kommer inte ihåg eller tänker på vad han har fått från vem.

2 klappar har ja faktiskt köpt men d va för att dom va billiga :) ett är med verktyg och en k-pist som låter. Nu kom ja på att ja måste köpa en häst oxå för han går alltid runt me hästen på dagis o vill inte lämna ifrån sig den :)

• Underbara ungar

Utav oss blir det klossar och ett knopp-pussel samt lite kläder.

Släkten har fått order om att köpa kläder, men det lär ju bli en och annan pryl också.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • ElviraSofia

Vår dotter fyllde år förra veckan, så hon fick så mycket då och allt som vi önskade oss till henne.
    Kläder köper man ju när hon behöver.

Visst ska hon få någonting, men det blir bara en sak, hon får nog en massa av övrig släkt också.

• Mising

Min dotter fyller 1år den 14 december. Får en massa presenter av släkten och av oss.. Än så länge har jag inte köpt någon julklapp till henne och kanske gör vi det inte i heller då hon redan har och får så mycket. Köpte precis en ny leksak för 500kr och om hon får den nu eller på julafton spelar nog ingen roll! Av släkten önskar vi bara pengar till henne i julklapp då vi hade tänkt att vi ska ta en resa till sommaren och hon ska ju så klart,och kan "bidra" med sina julklappspengar..Tror inte hon blir arg för det Och släkten tyckte det var en bra idé. Vad tycker ni? Snålt?

• ElviraSofia

jag tycker att det var en jättebra ide, jag ska nog föreslå något liknande till vår släkt tack för tipset!

Mising skrev 2008-11-28 23:00:01 följande:
    Min dotter fyller 1år den 14 december. Får en massa presenter av släkten och av oss.. Än så länge har jag inte köpt någon julklapp till henne och kanske gör vi det inte i heller då hon redan har och får så mycket. Köpte precis en ny leksak för 500kr och om hon får den nu eller på julafton spelar nog ingen roll! Av släkten önskar vi bara pengar till henne i julklapp då vi hade tänkt att vi ska ta en resa till sommaren och hon ska ju så klart,och kan "bidra" med sina julklappspengar..Tror inte hon blir arg för det Och släkten tyckte det var en bra idé. Vad tycker ni? Snålt?
  • Mising
    ElviraSofia skrev 2008-11-28 23:09:06 följande:
    jag tycker att det var en jättebra ide, jag ska nog föreslå något liknande till vår släkt tack för tipset!
    Det var så lite så Hihi
Svar på tråden Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??