• Mam2ma

Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??

hej!
    har en son på 1år och har funderat en hel del på vad han ska få i julklapp.. Efter disskusioner med min sambo så kom vi fram till att han kommer att få av oss ett mjukt paket och ett hårt.. Sen kommer han ju få paket av farmor/farfar, mormor/morfar, mostrar, farbror osv

Vi beslutade att själva inte köpa massor till han av den andledningen att
    1) Han fyllde år häromdagen o har kalas imorgon o kommer att få en massa nytt
    2) Har han behov av nåt så köper vi det
    3) Ser vi fina kläder, häftig leksak så köper vi det
    4) Tycker inte att en 1åring har koll på om han får ett paket eller 100

Hur gör ni med julklappar till era 1åringar?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-29 20:05
    Nu är 1års kalasen uppklarad, vart en massa nytt, leksaker som låter, presenkot, pengar och kläder..

Kanske blir det några lådor i julklapp där han kan ha sina leksaker istället...

• Svar på tråden Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??
  • Jenny87

Jag tror att jag ska köpa en hund som man trycker på örat/magen/tassen o.s.v så pratar den och så. Sen ska jag kolla om jag hittar något annat litet, plastkastruller eller så också. Sen får han paket av mormor/mostrar o.s.v med familj också som han kommer ha här.
    Och han får ju av sin pappas släkt också, farmor/farfar/faster o.s.v. Men det är sånt som han kommer ha hos sin pappa.

~Mamma till Måns 071113~ *~mammatillenpojke.blogg.se~*
  • Melanie

Hon kommer få en CD-spelare av oss så att vi kan lyssna på musik och dansa i hennes rum, vilket hon älskar. Tycker inte att man behöver ge MASSA julklappar/presenter åt en 1-åring, de tycker ändå att pappret är roligare typ...
    Hon fyller 1 år nu i december och då har vi köpt en klänning, en bok med katter, en gosedjurskatt och en hård leksak. Hon är tokig i katter och därför blev det flera saker, för hon hade bara en liten gosedjurskatt... Annars hade jag nog bara köpt max 2 saker. Dessutom har vi en STOR släkt och vänner som kommer ge henne grejer, så därför har vi bett dem att sätta in en peng på hennes sparkonto antingen till jul eller födelsedag. Tycker jag är mycket bättre...

• Mam2ma
    Vad roligt att ni e så många som tänker likadant som jag! I slutändan så känns det nog rätt onödigt att lägga ut en massa pengar på presenter när det kanske blir så att snöret och pappret runt paketet är roligast, känner jag!!!
  • snuttP

Åhh.. sån fick Nova nu när hon blev ett. Den är super söt, men inte till nån nytta alls. Bara en massa tryckande och så låter den hela tiden.

Jenny87 skrev 2008-11-28 23:13:51 följande:
    Jag tror att jag ska köpa en hund som man trycker på örat/magen/tassen o.s.v så pratar den och så. Sen ska jag kolla om jag hittar något annat litet, plastkastruller eller så också. Sen får han paket av mormor/mostrar o.s.v med familj också som han kommer ha här.Och han får ju av sin pappas släkt också, farmor/farfar/faster o.s.v. Men det är sånt som han kommer ha hos sin pappa.
  • Vasen

Ingen aning, ettåringen har sina leksaker gemensamt med sin generösa storebror så hon har det mesta redan. Sen har hon en farmor och farfar som tycker att det viktiga är många paket och en mormor och morfar som tycker att det viktiga är stora paket så kvoten är liksom fylld. Så har hon en faster som är kläddesigner och bor i USA som älskar att köpa barnkläder. Jag vet att farmor har varit och skaffat Ikeabagar så vi kan transportera hem alla grejor på juldagen. Hennes favoritgrej för tillfället är tandborstar så det kanske blir ett paket tandborstar till henne från oss . Om det är något hon skulle behöva i klädväg eller så köper vi det när behovet uppstår och bryr oss inte om att köpa det just till jul.

• TereseA

Vad bra att Ts startade denna tråd..vet jag att det är fler än jag som tänker samma.Räcker med 3 paket högst..fast blir nog ett paket från pappa oxå..

Akiim är mitt liv 071004
  • Lady di80

Vi kommer inte heller köpa så mycket i julklapp, han fyller ju 1år på annandagen så det blir några paket bara på båda dagarna.
    Som sagt han kommer ju få av släkten.Vi funderar på en ny bilstol till honom och det kostar ju lite.

• Papayia

Vi har köpt en lavalampa, en animal key board och en musik-tv.  Han har provlekt både key boarden o musik-tvn  

Mamma till Alex
  • Skosa

Mmmm och har man 4 äldre syskon till sin ettåring som tycker att den är kul så pratar den helá tiden ahhhhh.
    Nej alvarligt vår ett åring älskar sin Learning puppy som hon fick för några veckor sen.
    Sitter precis nu och kramar den

snuttP skrev 2008-11-29 09:15:26 följande:
    Åhh.. sån fick Nova nu när hon blev ett. Den är super söt, men inte till nån nytta alls. Bara en massa tryckande och så låter den hela tiden.
  • Skosa

Vår ett åring får en trehjuling för det ska hon ha en senare ändå.
    Hon får en babyborn docka (alla hennes systrar har varsin babyborn) som blir liggande tills hon blir lite större.
    Kläder som hon behöver

Svar på tråden Vad kommer eran 1 åring att få i julklapp??