• vadermom

Ja kan inte hjälpa hur ja känner

Det låter lite som min son det
    Man får stänga av öronen en liten stund när det blir för mycket prat.
    Jag brukar se till att få komma iväg en liten stund själv när det går, så jag kan andas ut mellan allt prat.

• vadermom

Ja precis vad jag tänkte fråga, hans ålder och hur ser det ut när det här börjar?

• vadermom
    Svar på #5
    Min grabb är också 4 år nu och håller aldrig snattran.
    Jag brukar försöka avleda honom med lek, tex tysta leken börjar nu eller tex aktivera honom, hjälpa till med lillebror, mata och gulla.
    Annars så får jag iband säga ifrån ordentligt att nu får det räcka, annars får han gå från bordet.

Prata med hans pappa, fråga hur ni ska göra tillsammans när tjatet går i gång och fråga vad han tycker och förklara att det blir förmycket för dig ibland.
  • vadermom
    Svar på #6
    Skillnaden är ju att min grabb är min bio-son, men min äldsta bonusdotter var också sådan när hon var 4, och ibland får man räkna till tio, avleda sina tankar.

Just nu älskar jag att diska med hörlurar på mig (när pappa är hemma)
  • vadermom
    Svar på #7
    Du han skriva innan mig
    Jag tror det är lite åldersrelaterat oxå
  • vadermom
    Svar på #10
    Hjälp det är min son du har hos dig

Som jag har det med min så får jag sätta tydliga gränser, när min grabb börjar tjata, så sätter jag mig ner med honom och frågar vad är det du vill just nu? låter honom förklara sedan ger jag mitt svar och säger till honom att nu är det bra med det här en stund, du har sagt det och jag har hört det nu.

Vad säger pappan när det kör igång?
Svar på tråden Ja kan inte hjälpa hur ja känner