• Judy

Platt rumpa

Men utfall, det ger väl en större rumpa? Fast mer vältränad och bättre formad? Hur gör man om man har en stor rumpa som mna vill få plattare?

• Judy

chupachup skrev 2008-12-09 20:24:19 följande:

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:
    cykla, crosstraining och springa. om det inte ärmuskler på rumpan så är det fett och det bränner man genom att konditionsträna och hålla pulsen uppe länge.
    okej,tack! Det är nog fett jag har, fast det blir hårt när jag spänner, men fett är det nog ändå, utan tvekan
  • Judy

lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:

allså platt rumpa är så himla fult. varför vill du ha det. gör knäböj så får du en fast o fin. ooo de flesta killar gillar ju stora rumpor.;)
    jag vill nog inte ha en helt platt rumpa, men en mindre vill jag ha, antagligen för att jag alltid haft en stor Eller stor är den väl inte i sig, men ser stor ut för att jag har så smala ben. En liten OCH vältränad vore perfekt

Vad min sambo tycker om min rumpa har jag ingen aning om, han har aldrig sagt nåt om det, så jag antar att han tycker den är ful, för tycker han nåt är fint säger han det
  • Judy

lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:

allså platt rumpa är så himla fult. varför vill du ha det. gör knäböj så får du en fast o fin. ooo de flesta killar gillar ju stora rumpor.;)
    Oj du menade nog ts, sorry ts!!
  • Judy

Tilde71 skrev 2008-12-10 15:47:33 följande:

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:
    Vad är det du säger? Vill du ha en plattare rumpa??? Då kan vi byta. Jag skulle gärna vilja ha en stor rumpa!!!:D
    Haha ja så är det väl alltid, man vill ha det man inte har.
  • Judy

MaryJ skrev 2008-12-10 19:39:22 följande:

Tycker inte det var nedlåtande, mest nyfiken faktiskt.. fast vissa kanske är känsligare än andra... men jag ber om ursäkt till ts om hon blev ledsen.. Jag hoppas att hon får en riktigt platt rumpa..  (även fast jag tycker det låter elakt att säga så till någon)
    Inte nedlåtande mot ts men nedlåtande mot dem som läser och verkligen har en platt rumpa, och kanske, hör och häpna, tycker den är fin!
  • Judy

MaryJ skrev 2008-12-11 12:13:33 följande:

klart du får säga det! alla är ju tillåtna att tycka olika..
    Klart man FÅR säga det, du får till och me dgå fram till en främling på stan och säga det, men är det schysst?
  • Judy

MaryJ skrev 2008-12-11 13:43:29 följande:

om jag startade en tråd, "jag vill ha en stor och fläskig rumpa, vilka chips rekomenderar ni?" och någon skrev "Vaa?? Vill du ha en stor fläskig rumpa? WHY???" Så skulle jag tycka det var en ok fråga... Men det är ju bara vad jag tycker.. Som sagt alla är ju olika känsliga..
    Eller om man skriver som du gjorde i denna tråd, den kommentaren känns mer kränkande. Vill poängtera att jag själv inte tog illa upp personligen men reagerade på att andra kan göra det.

Fet rumpa??? Va?? Hur kan man vilja ha det? haha...
  • Judy

MaryJ skrev 2008-12-11 13:54:22 följande:

Jag personligen skulle inte ta illa upp.. Hade vart en annan sak om ts hade skrivit en tråd om att hon har platt rumpa och vill ha en putigare, och någon skriver "platt rumpa haha va fult" eller desamma om fet rumpa.. Men nu är det ju ett val hon gör att hon vill ha en platt rumpa, då antog jag att hon inte skulle ta illa upp om någon (läs jag) skrev så.
    Okej, men varför gå in i en tråd och endast skriva det och inget råd om hur hon faktiskt ska göra? en undran bara.
  • Judy
    Svar på #39
    Håller inte med där, att ha platt rumpa är inte allmänt "fult", men hängmage är enligt många fult, och det är några som kommit med tips hur man ska träna bort sin rumpa, genom pulshöjande träning, fettförbränning. Men du kan ju inte gå från att ha platt mage till att få hängmage genom enbart träning.
  • Judy

Myrtille skrev 2008-12-11 14:09:08 följande:

Att krympa rumpan är för all del ett vanligt önskemål, men då brukar det ju vara åt "äpple"-hållet, dvs fast, liten, rund och käck.
    Ja det är kanske vad de flesta vill ha, men denna tråd handlade om att ts ville ha en platt rumpa, sen hur ts definierar platt rumpa vet jag inte. Men det är fortfarande inte "allmänt känt" att en platt rumpa är fult.
  • Judy

MaryJ skrev 2008-12-11 14:11:14 följande:

För att jag är nyfiken på varför man vill ha en platt rumpa.. Som jag sa från början..
    Okej, jag hade redan svarat på den frågan, men inte ts, men många hade redan frågat det tidigare så hon skulle nog så småningom ha sett frågan och svarat
  • Judy

Myrtille skrev 2008-12-11 14:14:44 följande:

Judy skrev 2008-12-11 14:12:21 följande:
    Du menar när du skriver: "jag vill nog inte ha en helt platt rumpa, men en mindre vill jag ha, antagligen för att jag alltid haft en stor Eller stor är den väl inte i sig, men ser stor ut för att jag har så smala ben. En liten OCH vältränad vore perfekt " Dvs du vill ha en liten och vältränad. Inte platt. Alltså.
    Ja men nu var jag ju inte TS.
  • Judy

Myrtille skrev 2008-12-11 14:17:34 följande:

Du sade att du har svarat på varför man vill ha platt rumpa. Ditt svar innehåller inget om att du vill ha platt rumpa, och är alltså inte ett svar på den frågan. Det är ok om du inte vill ha platt rumpa, det vill inte jag heller, men varför låtsas att du svarat på frågan MaryJ ställde när du inte gör det?
    Jag svarade visst på den frågan, men man har ju olika definition om vad som är platt rumpa, och jag svarade att jag ville ha en mindre rumpa, men vältränad, och tyckte att vi borde kunna använda oss av samma tips som kommer i tråden, eftersom vi båda vill förminska vår rumpa på nåt sätt.
  • Judy

Myrtille skrev 2008-12-11 14:27:47 följande:

Oh, nej. Utfallsövningar och benpress och de tipsen motverkar aktivt en platt rumpa!
    Det är inte bara de tips vi fått, konditionsträning dvs fettförbränning. Det begriper ju vem som helst att förbränner man fett får man mindre rumpa.
  • Judy

Myrtille skrev 2008-12-11 14:42:30 följande:

Inte självklart. Många fettförbrännande verksamheter bygger på rumpmuskulaturen, just för att det är en stor muskelgrupp. Jogging, rodd, gymnastik, trappmaskiner... Vill man få en platt rumpa är det nog bästa att bara svälta passivt.
    Ja eller att äta nyttigare, man behöver inte svälta sig för att gå ner i vikt.. Det är också ett råd vi fått.
Svar på tråden Platt rumpa