• Myrtille

Platt rumpa

Men det låter lite konstigt att vilja träna sig till en platt rumpa, ändå. Det går ju inte.
    Fast, javisst. Platt? Nej...bästa tipset då är väl att låta muskler och fett förtvina i svält.

• Myrtille

Min spontana tanke när jag läste ts vara att det måste vara en felformulering eller missuppfattning. Det är lätt hänt att tro att folk antingen vill ha en liten äppelkäck rumpa eller en gungig big-mamarumpa, men att vilja åstadkomma en _platt_ rumpa (och detta genom träning?!?) är lite som att fråga vilka träningsövningar som ger hängbuk. Förvånande OCH ologiskt.

Judy skrev 2008-12-11 13:56:54 följande:
    MaryJ skrev 2008-12-11 13:54:22 följande:
    Okej, men varför gå in i en tråd och endast skriva det och inget råd om hur hon faktiskt ska göra? en undran bara.
  • Myrtille

Att krympa rumpan är för all del ett vanligt önskemål, men då brukar det ju vara åt "äpple"-hållet, dvs fast, liten, rund och käck.

Judy skrev 2008-12-11 14:06:29 följande:
    Svar på #39Håller inte med där, att ha platt rumpa är inte allmänt "fult", men hängmage är enligt många fult, och det är några som kommit med tips hur man ska träna bort sin rumpa, genom pulshöjande träning, fettförbränning. Men du kan ju inte gå från att ha platt mage till att få hängmage genom enbart träning.
  • Myrtille

Det beror väl på vem du frågar. Jag tror att en majoritet anser det, även om jag förstås unnar alla precis så platta rumpor som de önskar.

Judy skrev 2008-12-11 14:11:18 följande:
    Myrtille skrev 2008-12-11 14:09:08 följande:
    Ja det är kanske vad de flesta vill ha, men denna tråd handlade om att ts ville ha en platt rumpa, sen hur ts definierar platt rumpa vet jag inte. Men det är fortfarande inte "allmänt känt" att en platt rumpa är fult.
  • Myrtille

Judy skrev 2008-12-11 14:12:21 följande:

MaryJ skrev 2008-12-11 14:11:14 följande:
    Okej, jag hade redan svarat på den frågan, men inte ts, men många hade redan frågat det tidigare så hon skulle nog så småningom ha sett frågan och svarat
    Du menar när du skriver:
    "jag vill nog inte ha en helt platt rumpa, men en mindre vill jag ha, antagligen för att jag alltid haft en stor Eller stor är den väl inte i sig, men ser stor ut för att jag har så smala ben. En liten OCH vältränad vore perfekt "

Dvs du vill ha en liten och vältränad. Inte platt. Alltså.
  • Myrtille

Du sade att du har svarat på varför man vill ha platt rumpa. Ditt svar innehåller inget om att du vill ha platt rumpa, och är alltså inte ett svar på den frågan. Det är ok om du inte vill ha platt rumpa, det vill inte jag heller, men varför låtsas att du svarat på frågan MaryJ ställde när du inte gör det?

Judy skrev 2008-12-11 14:15:41 följande:
    Myrtille skrev 2008-12-11 14:14:44 följande:
    Ja men nu var jag ju inte TS.
  • Myrtille

Oh, nej. Utfallsövningar och benpress och de tipsen motverkar aktivt en platt rumpa!

Judy skrev 2008-12-11 14:21:52 följande:
    Myrtille skrev 2008-12-11 14:17:34 följande:
    Jag svarade visst på den frågan, men man har ju olika definition om vad som är platt rumpa, och jag svarade att jag ville ha en mindre rumpa, men vältränad, och tyckte att vi borde kunna använda oss av samma tips som kommer i tråden, eftersom vi båda vill förminska vår rumpa på nåt sätt.
  • Myrtille

Inte självklart. Många fettförbrännande verksamheter bygger på rumpmuskulaturen, just för att det är en stor muskelgrupp. Jogging, rodd, gymnastik, trappmaskiner...
    Vill man få en platt rumpa är det nog bästa att bara svälta passivt.

Judy skrev 2008-12-11 14:35:16 följande:
    Myrtille skrev 2008-12-11 14:27:47 följande:
    Det är inte bara de tips vi fått, konditionsträning dvs fettförbränning. Det begriper ju vem som helst att förbränner man fett får man mindre rumpa.
  • Myrtille

Finns det en enda balettdansör med platt rumpa?

Charlotte87 skrev 2008-12-11 14:43:54 följande:
    träna rupa, gå i trappor, men ja tror inte man kan bygga uåå arslet å få en put rumpa, har man platt har man , !
  • Myrtille

Nej, jag menar bara att om man använder en muskel mycket så tenderar den att växa, och glutéerna är inget undantag.

Charlotte87 skrev 2008-12-11 14:50:45 följande:
    det vet jag inte. var det ett skämt?:P
  • Myrtille

Jag tycker inte att det är otrevligt att påpeka faktum. Person A vill ha platt rumpa. Person B tipsar om utfallsövningar och benpress. Jag säger att utfall och benpress inte ger platt rumpa (=faktum).
    Vem är otrevlig?
    Dessutom verkar det ju inte vara någon enda som har svarat i den här tråden som vill ha platt rumpa. Så om en egen önskan om platt rumpa skulle vara inträdeskrav till diskussionen skulle det inte finnas någon diskussion alls.

Misssy skrev 2008-12-11 20:26:18 följande:
    Seriöst, vad fasen har hänt med den här tråden som började så bra????Folk som inte är intresserade av att ha en platt(are) rumpa kan väl bara lämna detta forum istället för att vara otrevlig?
  • Myrtille

Då ägnar du dig åt helt fel typ av träning.

Misssy skrev 2008-12-12 12:21:01 följande:
    Jag vill ha en platt rumpa och jag har väl svarat? Men jag lägger ner det här forumet, det börjar bli för mycket tjaffs...
Svar på tråden Platt rumpa