Platt rumpa
Men det låter lite konstigt att vilja träna sig till en platt rumpa, ändå. Det går ju inte.
Fast, javisst. Platt? Nej...bästa tipset då är väl att låta muskler och fett förtvina i svält.
Men det låter lite konstigt att vilja träna sig till en platt rumpa, ändå. Det går ju inte.
Fast, javisst. Platt? Nej...bästa tipset då är väl att låta muskler och fett förtvina i svält.
Min spontana tanke när jag läste ts vara att det måste vara en felformulering eller missuppfattning. Det är lätt hänt att tro att folk antingen vill ha en liten äppelkäck rumpa eller en gungig big-mamarumpa, men att vilja åstadkomma en _platt_ rumpa (och detta genom träning?!?) är lite som att fråga vilka träningsövningar som ger hängbuk. Förvånande OCH ologiskt.
Att krympa rumpan är för all del ett vanligt önskemål, men då brukar det ju vara åt "äpple"-hållet, dvs fast, liten, rund och käck.
Det beror väl på vem du frågar. Jag tror att en majoritet anser det, även om jag förstås unnar alla precis så platta rumpor som de önskar.
Judy skrev 2008-12-11 14:12:21 följande:
Du sade att du har svarat på varför man vill ha platt rumpa. Ditt svar innehåller inget om att du vill ha platt rumpa, och är alltså inte ett svar på den frågan. Det är ok om du inte vill ha platt rumpa, det vill inte jag heller, men varför låtsas att du svarat på frågan MaryJ ställde när du inte gör det?
Oh, nej. Utfallsövningar och benpress och de tipsen motverkar aktivt en platt rumpa!
Inte självklart. Många fettförbrännande verksamheter bygger på rumpmuskulaturen, just för att det är en stor muskelgrupp. Jogging, rodd, gymnastik, trappmaskiner...
Vill man få en platt rumpa är det nog bästa att bara svälta passivt.
Finns det en enda balettdansör med platt rumpa?
Nej, jag menar bara att om man använder en muskel mycket så tenderar den att växa, och glutéerna är inget undantag.
Jag tycker inte att det är otrevligt att påpeka faktum. Person A vill ha platt rumpa. Person B tipsar om utfallsövningar och benpress. Jag säger att utfall och benpress inte ger platt rumpa (=faktum).
Vem är otrevlig?
Dessutom verkar det ju inte vara någon enda som har svarat i den här tråden som vill ha platt rumpa. Så om en egen önskan om platt rumpa skulle vara inträdeskrav till diskussionen skulle det inte finnas någon diskussion alls.
Då ägnar du dig åt helt fel typ av träning.