• Yempa

Platt rumpa

Bra träning för rumpa är utfall och knäböj, samt crosstraining maskin. Men det går ju inte punktbränna rumpan, eller nåt annat område för den delen....

• Yempa
    chupachup skrev 2008-12-04 21:07:43 följande:
    utfall och knäböj är ju jätte bra som det står. om du är på ett gym så kan du köra de i smithmaskinen så du kan lägga på rätt mycket vikt. jag går inte tillbaka till ursprungsläget efter ett utfall utan jag går fram med benet och sen "pumpar" jag upp och ner 6-10 ggr beroende på hur mycket vikt jag tar.. jag skulle rekomendera att du tar tungt, så tungt så att du inte orkar mer än sex gånger och sen kör du 3-4 repititioner.The ass master heter david krish och är du plus medlem på aftonbladet så visar han 3 olika rumpövningar under sofies mode fliken
    Vad är en smithmaskin för nåt?
  • Yempa

Smaken är väl som baken: delad! Jag vill oxå ha en platt rumpa, tycker det är skitsnyggt!!

• Yempa

spelar det någon roll vad man vill ha?

MaryJ skrev 2008-12-10 18:04:09 följande:
    Håller med många andra... Platt rumpa??? Va?? Hur kan man vilja ha det? haha...
    Spelar det någon roll att man vill ha platt rumpa? Jag menar, varför klanka ner på det? herregud, vi alla vill väl ha olika saker och ting...du kanske har hamnat i fel forum om du inte gillar platt rumpa...
  • Yempa
    Shitzu skrev 2008-12-10 19:15:07 följande:
    MaryJ skrev 2008-12-10 18:04:09 följande: äsch de väl inge o haka upp sig på..
    Nej inte för min del, tycker bara det är trist att folk har såna nedlåtande kommentarer. Speciellt i ett forum där TS faktiskt vill ha råd om en platt(are) rumpa
  • Yempa
    MaryJ skrev 2008-12-10 19:39:22 följande:
    Tycker inte det var nedlåtande, mest nyfiken faktiskt.. fast vissa kanske är känsligare än andra... men jag ber om ursäkt till ts om hon blev ledsen.. Jag hoppas att hon får en riktigt platt rumpa..  (även fast jag tycker det låter elakt att säga så till någon)
    Skulle det vara okej om jag säger att stora tjocka rumpor är fult och osmakligt? Nja jag tror inte det. Det var bara så jag menade, att folk kanske tar illa upp eftersom vi faktiskt skriver i ett forum om just platt rumpa..
  • Yempa

Seriöst, vad fasen har hänt med den här tråden som började så bra????
    Folk som inte är intresserade av att ha en platt(are) rumpa kan väl bara lämna detta forum istället för att vara otrevlig?

• Yempa
    Myrtille skrev 2008-12-12 09:35:51 följande:
    Jag tycker inte att det är otrevligt att påpeka faktum. Person A vill ha platt rumpa. Person B tipsar om utfallsövningar och benpress. Jag säger att utfall och benpress inte ger platt rumpa (=faktum).Vem är otrevlig?Dessutom verkar det ju inte vara någon enda som har svarat i den här tråden som vill ha platt rumpa. Så om en egen önskan om platt rumpa skulle vara inträdeskrav till diskussionen skulle det inte finnas någon diskussion alls.
    Jag vill ha en platt rumpa och jag har väl svarat? Men jag lägger ner det här forumet, det börjar bli för mycket tjaffs...
  • Yempa
    Myrtille skrev 2008-12-12 12:22:45 följande:
    Då ägnar du dig åt helt fel typ av träning.
    Ja, du verkar ju veta bäst så jag gör nog det! konstigt att min rumpa blivit plattare när jag tränat så men jag har väl tränat fel...
  • Yempa
    Tilde71 skrev 2008-12-12 14:25:53 följande:
    Efter att ha läst fortsättningen på tråden tycker jag nog fortfarande det verkar lättast om ts och jag byter rumpa med varann! Fast det är klart vem vill inte köra David Kirsch playpus walk??? Var får man tag på en medicinboll kan man ju fråga sig då????
    dom finns att köpa på typ stadium och andra sportaffärer, funkar mycket bra!
  • Yempa
    Tilde71 skrev 2008-12-12 20:27:01 följande:
    Misssy skrev 2008-12-12 15:47:57 följande: Har du provat platypusgången med bollen? Kan man använda den till nåt mer???
    Hm, vet inte ens vad det är... men jag använder min till armhävningar, situps, balansövningar och lite ryggövningar
Svar på tråden Platt rumpa