Inlägg från: smultronsaft |Visa alla inlägg
  • smultronsaft

Adrenalinspruta

Fick en adrenalinspruta på akuten idag vid 22-tiden. Och det gör djävulskt ont i armen nu, undrar bara om någon vet om det är normalt och hur länge man ska ha ont egentligen? Kan knappt röra armen och är helt skakig i den.

• Svar på tråden Adrenalinspruta
  • smultronsaft

Mmm, funderar på det faktiskt. Segt om man behöver åka till akuten igen bara.

Aquila skrev 2008-11-29 00:23:28 följande:
    Har fått flera och har aldrig reagerat så, bara skakat och sen gick det över liksom... Ring sjukvårdsupplysningen.
  • smultronsaft

Har slutat skaka nu iaf, men gör fortfarande sjukt ont, men jag avvaktar till imorgon. Då uppdaterar jag igen:).

• smultronsaft
    meic skrev 2008-11-29 09:40:30 följande:
    kan de vara för de sätter den i muskeln?Hade du allergi? Stackare... Hoppas du mår bättre nu!
    Så dom sätter den i muskeln? Japp det var allergi. Men idag mår jag bra igen och armen gör inte ont längre:). Men lite läskigt var det allt.
  • smultronsaft
    meic skrev 2008-11-29 22:20:52 följande:
    skönt att du mår bra igen!Ja man sätter den i muskeln så antagligen är det det du fått ont av då.Har du fått egen spruta nu? Vet du vad du är allergisk mot?De sprutorna man tar själv är gjorda så att man bara håller mot benet och trycker på en knapp så åker nålen in i muskeln. (Oftast sätter man den i låret.)
    Ja men det kan ju förklara saken då ju. Nej har inte fått egen spruta och vet inte vad jag är allergisk mot. Vaknad dock för en timma sedan av klåda och är tungandad så sitter här och funderar på om jag ska åka in till akuten eller inte.
  • smultronsaft
    meic skrev 2008-11-30 08:07:36 följande:
    absolut!! håller med dig, hoppas att ts åkte in och att du mår bättre!
    Tack fär att ni har orkat skriva till mig=). Jag åkte in igen imorse och fick en spruta till, denna gången i låret och där gjorde det inte ont alls:). Så nu mår jag bra igen och fick med mig kortison hem.
  • smultronsaft
    meic skrev 2008-11-30 11:55:06 följande:
    vad läskigt för dig att inte veta vad det är du reagerar mot! Hoppas du får komma på en utredning snart för du verkar ju reagera starkt också!
    Ja jag ska ringa vårdcentralen i morgon. Riktigt läskigt att inte veta vad det är.
Svar på tråden Adrenalinspruta