• UngMorsa

Någon som har testat Efalex?

Min son är VÄLDIGT överaktiv och vi har letat runt efter olika bra hälsokostsprodukter.
    Min sons pappa har blivit rekommenderad Efalex och jag undrar om det är någon här som har testat det?

Vad märke ni för skillnad?
    Ger om önskad effekt?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Någon som har testat Efalex?
  • Pappatilltwins

Det finns spec omega 3 tråd. Kolla där.

• Little Ms Chatterbox

Jag har inte testat just det märket på mina barn men Eye Q, Mor-EPA mini junior och Eskimo kids. Det har haft stor effekt på främst äldsta sonen som blev som en annan person, inga vredesutbrott, lugnare, gladare, sov bättre och hade bättre koncentartion.
    Dottern hade nattskräck och det försvann när vi började ge Omega-3. Lilla tvillingtjejen började äta bättre när vi gav Eskimo kids.
    Tycker du ska testa, det är många barn som blivit bättre av Omega-3.

Om du är intresserad av att läsa om Omega-3 är det bara att klicka på länken i min sidfot så kommer du till en tråd här på FL där vi pratar om Omega-3, -6 & -9 till både vuxna och barn.
    Välkommen! Och ha en fortsatt trevlig kväll!

Du har väl läst den nya tråden..? www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
  • Makaroner

Jag har provat efalex. Fick bara diarré :) Icke önskvärd effekt. Hahaha. Ingen förbättring annars. Gjorde som "experterna" sa och ökade dosen tom. Men det hände inget. Jag tror det är väldigt individuellt. Om det är så att det FINNS en brist på DHA och allt vad det heter så hjälper Omega3... men om det inte finns en brist tror jag inte det spelar nån roll bara man äter tillräckligt med fet fisk.

*RUN Forrest! RUN!*
  • UngMorsa
    Makaroner skrev 2008-11-30 09:52:01 följande:
    Jag har provat efalex. Fick bara diarré :) Icke önskvärd effekt. Hahaha. Ingen förbättring annars. Gjorde som "experterna" sa och ökade dosen tom. Men det hände inget. Jag tror det är väldigt individuellt. Om det är så att det FINNS en brist på DHA och allt vad det heter så hjälper Omega3... men om det inte finns en brist tror jag inte det spelar nån roll bara man äter tillräckligt med fet fisk.
    Haha, nej det låter inte som någon positiv effekt

Det ligger nog mycket i det du säger.
    Min son är överaktiv, blir lätt arg, svårt att konsentrera sig,osv.
    Hoppas att det ger bra effekt på honom.
Svar på tråden Någon som har testat Efalex?