• Lojvi

Var köper ni mammakläder?

Hej

Nu börjar det bli dags att inhandla lite mammakläder men tycker det är svårt att hitta snygga till ett ok pris. Vill helst inte lägga ut massa pengar eftersom det är relativt kort period de används. Var köper ni era mammakläder? Undrar dessutom var man kan hitta något så simpelt som enfärgade mammatoppar/linnen. Det hade ju HM innan, men nu hittade jag inte en enda!

• Svar på tråden Var köper ni mammakläder?
  • yoshimi
    Lojvi skrev 2008-11-29 14:20:45 följande:
    HejNu börjar det bli dags att inhandla lite mammakläder men tycker det är svårt att hitta snygga till ett ok pris. Vill helst inte lägga ut massa pengar eftersom det är relativt kort period de används. Var köper ni era mammakläder? Undrar dessutom var man kan hitta något så simpelt som enfärgade mammatoppar/linnen. Det hade ju HM innan, men nu hittade jag inte en enda!
    Jag var på HM igår och då fanns det både enfärgade linnen och toppar.

Jag har shoppat mycket på Gina Tricot, billigt och inte så tantigt som mammakläder lätt kan bli.
    Zara och vissa Vero Moda har mammakläder också.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ 6 dagar kvar till BF ♥¸.?°´¯) ♥
  • MikaelaF

Gina Tricot är bra! långa linnen blandannat!
    Jag vet ju inte vart du håller hus, men på GeKås finns det en del grejer med.. Upptäckte jag EFTER jag var gravid..
    Men tycker överlag att det mesta kläderna blir tantiga på ammamavdelningarna, så testa "vanliga" kläder så långt det går!

Sixten, min prins! 2 Juni 08
  • Malii

asos.com har en Mama-avdelning :) en hel del fint, särskilt till jul- och nyårsfesterna

• Malii

och TopShop har också Mama-kläder kom jag på

• Taressa

Gina Tricots stretchklänningar, långa toppar och storskjortor har räddat min vinter. Planerar att klara mig med dem, några mammajeans, bastoppar och hängselbrallor från H&M och tjocka strumpbyxor.

Det enda lite dyrare jag slagit till på är en varm jacka som kommer att nå runt den tjocka magen. :)

• framsteg

Nätet är bra! Finns hyfsat utbud allt från mamma/barn-affärer till Ellos mfl.

Annars är det HM om man vill gå till butik, vissa VeroModa sägs ha och någon Zara i Stockholm tror jag det är, eller små lokala butiker (ofta har nätbutikerna en fysisk butik också).

• Biancha

här är en som är i större behov av byxor än toppar.
    var på HM igår o tittade men tyckte inte de va något alls att ha.

Finns de fler ställen, gärna i små storlekar, 34/36? är mest ute efter en skön midja..

• Mindy3

handlar i affärer som inte har mammakläder, det finns massa morderna klänningar, tröjor som ska vara stora, utotsvängda vid magen, perfekt till hela graviditeten. köper vanliga tights och byter resåret till snöre:D

• vhdbrud

Tradera kan man hitta bra saker på också, och där till väldigt bra pris. :)

• MariaPär

jag har köpt mina på lindex men dom har slutat med mamma kläder. Har 2 mysdressar och ett par lite finare byxor från hm.
    Annars har jag använt mina vanliga tröjor jag har annars.

• mamma liten

gullgrodan.se köpte jag mamayoga byxor från Sobea, supersköna även efteråt. Finns på halva priset nu.

• Safiren

Mamalicious svarta byxor Ester (Vero Modas märke) är supersköna.. ingen kant som sitter åt över magen utan sydda i "ett stycke" så att säga. 260 kr! helt ok pris! Annars HMs linne och vanliga kläder i kanske en större storlek.

• Pysslet

Åhh på vilken vero moda har du hittat dem?
    På vero moda i Täby har dem inga mammakläder =/

Safiren skrev 2008-11-30 21:44:03 följande:
    Mamalicious svarta byxor Ester (Vero Modas märke) är supersköna.. ingen kant som sitter åt över magen utan sydda i "ett stycke" så att säga. 260 kr! helt ok pris! Annars HMs linne och vanliga kläder i kanske en större storlek.
  • Acira

Kolla julkalender tråden, var nån webshop som hade 70% på mamma och amningskläder nu. tror det var wiell.se gäller endast 2 dec

• cilla67

Alla HM har inte full sortering av mammakläder...
    Jag har handlat byxor där, men toppar i en "vanlig" affär, Street One, som har massor av snygga toppar i lite längre modell med lite empireskärning så magen får plats. Inte särskilt dyrt heller.

• kleopatra

jag har beställt mycket från 4mom. de har verkligen ursnygga mammakläder.

• Helena D

Jag gillar H&Ms Mamaavdelning. Eftersom jag nästan alltid bär klänning/tunika kan jag fortfarande använda det mesta i min vanliga garderob, men har köpt en mammakjol, en klänning (stickad, skitsnygg!) och ett par svarta linnen från H&M.

• Rosa83

tradera är jättebra!jag köpte precis ett par oanvända mammabyxor för 25 kr, det går ju inte att få det billigare=) visst det är ju lite chansning med storlekar men det får man ju ta...

Svar på tråden Var köper ni mammakläder?