• AW76

Gammal hederlig julkalender med bilder (inte TV/radio)

Var finns det såna?

Nu har jag inte letat ihjäl mig. Men när jag har kollat lite snabbt i affärer så har det bara funnits chokladkalendrar och TV-kalendern.

Min son är bara 3 år, så han kommer inte följa TV:s julkalender, den verkar vara för äldre barn.

Nån som har tips var man kan köpa julkalender med bilder? Ute i sista stund som vanligt..

• Svar på tråden Gammal hederlig julkalender med bilder (inte TV/radio)
  • Busbellan

Tycker det oftast är såna kalendrar som man får genom olika föreningar. Har inte sett några såna i butiker på flera år.

Mamma till Nora, August och Ella
  • AW76
    Nogula skrev 2008-11-30 09:42:39 följande:
    Tycker det oftast är såna kalendrar som man får genom olika föreningar. Har inte sett några såna i butiker på flera år.
    Vad tråkigt!

När jag var barn hade vi bara såna kalendrar + Tv:s. Väldigt sällan hade vi chokladkalendrar, nåt år hade vi det och det var lyx.

Men nu finns det ju bara choklad att köpa, och den är ju såå äcklig! Vill inte att min son ska proppa i sig den skiten. Det kommer tids nog..
  • Busbellan
    AW76 skrev 2008-11-30 09:48:47 följande:
    Vad tråkigt!När jag var barn hade vi bara såna kalendrar + Tv:s. Väldigt sällan hade vi chokladkalendrar, nåt år hade vi det och det var lyx.Men nu finns det ju bara choklad att köpa, och den är ju såå äcklig! Vill inte att min son ska proppa i sig den skiten. Det kommer tids nog..
    Ja jag kommer med ihåg att vi hade såna kalendrar.
    Håller med om att chokladen är äcklig, men mina barn gillar den
    Mamma till Nora, August och Ella
  • fabri

Jag har vid ett tillfälle (förra eller förrförra året) köpt sådan på bokhandelns i Ringens köpcentrum i Stockholm. Alltså, en bokhandel kan vara värt att testa! Annars har jag sett sådana på tradera. Annars kan du ju kontakta din lokala scoutförening. Den jag köpte var nänmligen utgiven av svenska scoutförbundet. På julmarknader kanske kan vara en idé också.

Jag är som du, gillar inte TVs eller chokladkalender. Nu köper farmor ändå TVs kalender till sonen. Varför vet jag inte då han inte tittar på TV.

• SandraS

Har för mig att jag såg att det var med en kalender i en Kalle Anka tidning eller så var det en annan serietidning.

• AW76

Ok, tack för tips! Får se vad jag hinner med..

Ja när jag var liten hade vi Scoutkalendern, det var så fina bilder. Riktig Elsa Beskow-anda.

• Hedera

Ingen som har nåt tips på en affär där man kan hitta en julkalender? Hittade ingen idag när jag skulle ha en och nu är det så dags att beställa från en förening. Vet att jag är sent ute men jag trodde inte att det var SÅ svårt att hitta. Tycker det är så trist med chokladkalendrar och paketkalendrar, jag vill ha en riktigt vanlig hederlig kalender!

• Enigmia

Här i Östersund finns en affär som heter hobbyboden och de brukar ha... Hur är det med andra pysselaffären, typ panduro?

• mamlan

Bamse, tidningen altså, i förra numret följde det med en kalender. Kolla om den tidningen fins kvar i butiken. Bamse brukar ha roliga kalendrar, där bilden som är bakom luckan liksom "passar in" i den bild som är själva kalendern.

Svar på tråden Gammal hederlig julkalender med bilder (inte TV/radio)