• Natalejjis

Vad finns för julmat på IKEA i London??

Hejsan!

Jag och min man sitter och funderar på julmaten i London. Det blir vår första jul där och vi får nycklarna till huset den 15e så vi hinner inte utforska mycket direkt.

Nu till min fråga:

Vart får vi tag i julmaten? Vi vet att "Totally Swedish" har som man kan beställa men då slog det mig att IKEA nog har en del. Vad har dom? Det borde ju bli mycket billigare än totally.

Tacksam för svar

Nat

• Svar på tråden Vad finns för julmat på IKEA i London??
  • LondonAnnika

det är tyvärr inte mycket du kan få där. 2 sorters sill 3 om du har tur, lite glögg,öl, lax

• Natalejjis

Jaha, jag trodde det fanns mer. Det är ju typsikt. Då blir det att beställa julskinka från Totally Swedish. Eller har du/ni något annat förslag?

• LondonAnnika

hmm nej tyvärr inga andra förslag!

• Karinski

Det finns julskinka, pepparkaksdeg, pepparkakor, sill (3-4 sorter), skumtomtar, glogg, julmust, knackebrod, korv, kottbullar, gravad lax, ansjovis (till Jansson)...ja, det finns en del anda tycker jag.

• LondonAnnika

Bär var du på ikea? Karinski? Jag var där här om dagen och då fanns inget av detta

• LondonAnnika

ahh.. men konstigt ändå, var där i veckan

• FOA

Var dar forra veckan (Brent/Neasden) och de hade foljande:

sill (minst 5 olika sorter inkl matjesil)
    kulskinka
    skumtomtar
    pepparkakor (olika sorter)
    snapps
    julol
    sats till pepparkakshus
    glogg
    kottbullar
    lax

Vet att de brukar ocksa ha julmust, julbrod (hart) och massa annat de senaste 10 aren.

• Karinski

Brent/Neasden var jag pa for ett par veckor sen och min kompis kopte julskinka. Julmust sag jag inte, men de har haft det varje ar jag varit dar sa det kanske var utsalt.

Svar på tråden Vad finns för julmat på IKEA i London??