• Busbellan

Ni med barn på 16-17 mån, hur många ord kan de säga?

I denna åldern tror jag de varierar jättemycket hur många ord barnet kan säga, vissa kanske inte pratar alls medans andra pratar hela meningar.
    Så hur mycket pratar ditt barn som är 16-17 mån?
    Ljud för olika saker t.ex mjau för katt, vovvov för hund eller brum för bil räknas INTE som ord i denna omröstningen

Mamma till Nora, August och Ella
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med barn på 16-17 mån, hur många ord kan de säga?
  • Prinsessan Zelda

1-5

mamma är det ända som är säkert. sen säger hon napp, snutte, välling och ibland dada (pappa), men det är bara sånt vi förstår och inte så att hon säger det rent. Napp låter typ ap, snutte - ue osv.

hennes bror var likadan i den åldern, inget jag oroar mig. för jag vet att det kommer mer, och jag vet att hon förstår så mycket vad man säger.

• Busbellan
    Prinsessan Zelda skrev 2008-11-30 11:12:10 följande:
    1-5mamma är det ända som är säkert. sen säger hon napp, snutte, välling och ibland dada (pappa), men det är bara sånt vi förstår och inte så att hon säger det rent. Napp låter typ ap, snutte - ue osv. hennes bror var likadan i den åldern, inget jag oroar mig. för jag vet att det kommer mer, och jag vet att hon förstår så mycket vad man säger.
    Nej man ska absolut inte oroa sig De börjar prata när de gör det.
    Min dotter säger en hel del ord, men många av dem är det nog bara vi här hemma som förstår
    Mamma till Nora, August och Ella
  • denna där

Min son blir visserligen 2 nu i veckan men han kan inte säga många ord. Mamma, men det säger han till alla
    den, hejdå, nej och ja är väl de ord han behärskar

• minhalva

min dotter är visserligen 15 månader men hon kan mer än 25 ord...fast hon har inte lärt sig gå än så=)

• Pimpinellan

Maken har ett syskonbarn på 21 månader som inte pratar alls. Han säger mamma och "dä",det är allt. Eller allt och allt,han "pratar",men inget begripligt ö.h.t

• TEDDEN

Flowertime

Vilka ord kan din dotter?

Min son som är precis 16 mån säger bara mamma,pappa,no-no (nej) ,vavva (hund)....

• Skogshallon

Dottern är 17 månader och just nu kommer det nya ord nästan varje dag känns det som. Hon har börjat säga små meningar också. Både jag och sambon var tidiga med att prata så det var nästan så man förväntade sig att hon också skulle bli tidig.

• Maggis Nervis

Typ fyra Nu när han är 18 mån så är det några fler. Men det är bara sånt som vi förstår och som låter som gurgel i andras öron

Fuck Google, ask me
  • skrotrumpan

Min dotter är 16 månader om några dagar. Hon kan säga mamma, dada ( pappa), da (där) samtidigt som hon pekar och löja. Så 4 ord. Men jag märker att hon samlar på ord. För hon är väldigt vetgirig.
    Hennes storasyster kunde lugnt en 20 ord i lillans ålder.

Elin 7 september 2004 & Malin 9 augusti 2007
  • Triss i Damer

Min dotter är 18 månader och kan endast fyra ord. Mamma, pappa, mommo och Nanna (Amanda, vi kallar vår andra dotter så)

Svar på tråden Ni med barn på 16-17 mån, hur många ord kan de säga?