• Anonym

en kuk som e 5cm i diameter hur många cm e den runt om? stor eller liten kuk?

ja som frågan lyder hur många cm e en kuk runt om.Om den e 5cm i diameter?e de liten eller stor kuk?

• Svar på tråden en kuk som e 5cm i diameter hur många cm e den runt om? stor eller liten kuk?
  • Anonym

okej jag vet ju inte hur stor en häst kuk e så brukar inte kolla på hästkukar hur stora e dom ?

Lolilla skrev 2008-11-30 14:22:30 följande:
    I ärlighetens namn så är det _större_ än en hästkuk.
  • Anonym
    ja man kan ju mäta allt hästen blev nog lycklig ha ha
    Rokka Jill skrev 2008-11-30 14:37:56 följande:
    någon har mätt en hästkuk ser jag =)
  • Lolilla

Rokka Jill skrev 2008-11-30 14:37:56 följande:

någon har mätt en hästkuk ser jag =)
    Nej men man har väl ett ögonmått?
    Har jobbat med hästar och de är _inte_ 15 cm i diameter.
    Det är inte svårt att se detta, utan skjutmått, lovar
  • KalleKn

Anonym (Singelman) skrev 2008-11-30 13:41:39 följande:

Men tjejer! Ni säger ju alltid att storleken inte har någon betydelse, hur ska nu ha det?
    Dom vill ha stora men stora innebär grova inte långa.
  • Anonym

5 gånger 3,14....... = 15.7...

• Anghammarad

Re:Hästkuk

Med tanke på att ett genomsnittlig babyhuvud är sisådär 34 cm i omkrets när det kommer ut så får man nog påstå att har man en kuk som är 48cm i omkrets så är man tämligen välutrustad.

• Anghammarad

Och förresten ts, även 15,7 cm i omkrets är så grovt att det ligger bland de översta procenten i världen. Det är nästan utanför skalan.

• Anonym

ja en kuk på 48cm e stor som f*n tror inte ens att de finns nån som har så stor!
    har själv 4 barn deras huven har varit mellan 34-36cm
    men de e ju annat att få ut en bebis än stoppa in nått så stort

Anghammarad skrev 2008-11-30 15:11:02 följande:
    Re:HästkukMed tanke på att ett genomsnittlig babyhuvud är sisådär 34 cm i omkrets när det kommer ut så får man nog påstå att har man en kuk som är 48cm i omkrets så är man tämligen välutrustad.
  • Anonym

okej jag som trodde de va normal grov där ser man

Anghammarad skrev 2008-11-30 15:15:42 följande:
    Och förresten ts, även 15,7 cm i omkrets är så grovt att det ligger bland de översta procenten i världen. Det är nästan utanför skalan.
  • Anonym (suck)

sen ska man väl iof ta de där måtten med en nypa salt, det är lite knöligt att mäta och man kan få olika mått olika gånger beroende på hur hård den e för tillfället (singelman e ju uppenbarligen ett exempel på detta... ;P)

• Gung Ho
    Anonym skrev 2008-11-30 11:14:02 följande:
    ja som frågan lyder hur många cm e en kuk runt om.Om den e 5cm i diameter?e de liten eller stor kuk?
    Basic matematik....

Omkretsen är lika med diametern gånger pi = 5 x 3,14 i ditt fall (15,5-16 cm)
  • Anonym (Cam)

Tog fram stjutmåttet mätte min egen och fick siffran 5.2 i diameter.Det verkar som man tillhör dom grova grabbarna

• Anonym

15,7 är rejält grovt men inte orimligt på något sätt. Min sambo har 16,5. Det är lite extremt. Tror 12 är medel,

• Anonym
    Anonym (Cam) skrev 2010-06-25 12:51:06 följande:
    Tog fram stjutmåttet mätte min egen och fick siffran 5.2 i diameter.Det verkar som man tillhör dom grova grabbarna
    Om den vore helt rund ja. Vilket den antagligen inte är. Så du får snällt leta reda på ett måttband istället. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (bajs) skrev 2008-11-30 11:23:01 följande:
    Ja men då är det väl ändå ollonet han mätt i diameter?

Ollonet kan enligt min erfarenhet vara ganska så mkt större än själva kuken.
    Min är störst mitt på.
  • amorvincitomniia
    Anonym skrev 2008-11-30 11:19:56 följande:
    jag har inte mätt kuken han sa det själv de e för övrigt en kille jag bara har snackat me på nätet än så länge iaf
    När någon berättar kukmått över nätet så brukar det vara standard att dra av några cm för att få den verkliga siffran? ;)
  • Anonym (pia)

Men alltså, i alla fall min sambos kuk är ju inte rund, utan snarare oval så om man mäter den längsta sidan blir ju diametern jättestor och mäter man på den korta sidan blir det ju jättelitet. Han har i alla fall 13 i omkretts vilket är medel, men jag kan tänka mig att långsidan är åtminstånde 4,5 cm. Hade jag mätt diameter gånger pi där hade det ju blivit 14,2 eller nått (avrundade lite nu).

Långa kukar är förresten hemska. Sambon är 16 vid fullt stånd och det är fan mer än nog . 20 cm lång... herregud det kan ju inte vara speciellt skönt.

Svar på tråden en kuk som e 5cm i diameter hur många cm e den runt om? stor eller liten kuk?