en kuk som e 5cm i diameter hur många cm e den runt om? stor eller liten kuk?
ja som frågan lyder hur många cm e en kuk runt om.Om den e 5cm i diameter?e de liten eller stor kuk?
ja som frågan lyder hur många cm e en kuk runt om.Om den e 5cm i diameter?e de liten eller stor kuk?
någon har mätt en hästkuk ser jag =)
okej jag vet ju inte hur stor en häst kuk e så brukar inte kolla på hästkukar hur stora e dom
?
Rokka Jill skrev 2008-11-30 14:37:56 följande:
Anonym (Singelman) skrev 2008-11-30 13:41:39 följande:
5 gånger 3,14....... = 15.7...
Re:Hästkuk
Med tanke på att ett genomsnittlig babyhuvud är sisådär 34 cm i omkrets när det kommer ut så får man nog påstå att har man en kuk som är 48cm i omkrets så är man tämligen välutrustad.
Och förresten ts, även 15,7 cm i omkrets är så grovt att det ligger bland de översta procenten i världen. Det är nästan utanför skalan.
ja en kuk på 48cm e stor som f*n tror inte ens att de finns nån som har så stor!
har själv 4 barn deras huven har varit mellan 34-36cm
men de e ju annat att få ut en bebis än stoppa in nått så stort
okej jag som trodde de va normal grov där ser man
sen ska man väl iof ta de där måtten med en nypa salt, det är lite knöligt att mäta och man kan få olika mått olika gånger beroende på hur hård den e för tillfället (singelman e ju uppenbarligen ett exempel på detta... ;P)
Tog fram stjutmåttet mätte min egen och fick siffran 5.2 i diameter.Det verkar som man tillhör dom grova grabbarna
15,7 är rejält grovt men inte orimligt på något sätt. Min sambo har 16,5. Det är lite extremt. Tror 12 är medel,
Men alltså, i alla fall min sambos kuk är ju inte rund, utan snarare oval så om man mäter den längsta sidan blir ju diametern jättestor och mäter man på den korta sidan blir det ju jättelitet. Han har i alla fall 13 i omkretts vilket är medel, men jag kan tänka mig att långsidan är åtminstånde 4,5 cm. Hade jag mätt diameter gånger pi där hade det ju blivit 14,2 eller nått (avrundade lite nu).
Långa kukar är förresten hemska. Sambon är 16 vid fullt stånd och det är fan mer än nog . 20 cm lång... herregud det kan ju inte vara speciellt skönt.