• Little Star

Att jobba som kock

När jag är i tredje månaden ska jag berätta på jobbet att jag är med barn. Jag jobbar som kock, och går och funderar på om det finns mamma-kockbyxor... Undrar hur de löser sånt... Och hur ska jag orka jobba 8-18,30 varje dag med endast 30 min rast/dag?

Det löser sig nog då...

Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Att jobba som kock
  • Ylle

Nä, är inte kock... Men du får nog havandeskapspenning, kockar jobbar ju ofta i väldigt varma och dessutom stressiga miljöer.

Vilka långa dagar du har! Verkar asjobbigt. Å varför ingen riktig lunch, en hel timme alltså?

• Fiffi75

Jobbade tidigare inom restaurangbranschen mina gravida kollegor fick gå hem två månader innan (endel ännu tidigare) arbetsplatsen fårsåg dem med mammakläder.

Lycka till!/Fiffi

• Little Star

Fiffi75: Låter bra! Då behöver jag inte bekymra mig över kläder! =)

Ylle: Javisst är det sjukt långa dagar. Faktum är att vi inte ens har rast, utan något som kallas "måltidsuppehåll". Det innebär att vi har rätt att sitta ner i 30 minuter "när tillfälle ges" och äta. Tyvärr ges det inte alltid tillfälle, och då får man vara utan "rast". Som kompensation dras det ingenting på lönen i form av rastavdrag. Men jag hade hellre kunnat tänka mig att de drar av en timma varje dag så att jag åtminstone får sitta ner en stund...

• tete

Hej!
    Jag jobbar också som kock och funderar med på hur jag ska klara av att jobba. Idag drabbades jag (v 6) av det stora illamåendet. Jippi. Hör gärna av dig och berätta hur du löser din arbetssituation, hur din chef reagerat etc.

• ebben

Mamma kock byxor finns! Har sett i en "jobbklädeskatalog" både för köks-och vårdpersonal att det FINNS. Sen vet jag ju inte om din chef skaffar de åt dig eller hur det är,men prata med de. Typ "hejco" heter väl katalogen tror jag!

• Little Star

Bra att det finns mammakläder. Då ska jag snacka med chefen!

• ahlcec