• Anonym

Var köper man vuxenblöjor?

Är gravid i v32 och kroniskt kissnödig.
    Det är såå jobbigt.
    Ibland när jag är uppe på nätterna för att kissa kan jag inte somna om efteråt och det går ut över mitt liv på dagtid.

Därför funderar jag på att köpa vuxenblöjor så att jag smidigt kan ligga kvar i sängen och kissa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 20:18
    En sak till: bespara mig dumma nedlåtande kommentarer. Inlägget är seriöst menat.

• Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?
  • Anonym

Tror du beställer sådana blöjor genom distriktsköternskan. Men är inte helt säker. Tror inte dom kommer att gå med på de.

Kommer ihåg den där tiden. Jag gick upp ca: 7 ggr/natt. Man blev ju nästan tokig!

• Anonym (M)

Be din barnmorska fixa bindor/blöjor på recept. Då behöver du inte betala något för dem och du får de hemlevererade till dig.

• Little Pooch 05

Googla sa kanske du hittar nagot. Det har hittade jag www.abenashop.se/index.php

Jag vet att jag har en mental sparr. For nagra ar sedan var jag pa sjukhus och fick inte stiga ur sangen pa ett dygn, skulle kissa i ett backen. Var absolut omojligt, tog evigheter innan det funkade. Om det ar likadant med bloja i sin egen sang vet jag inte.

Hoppas du hittar det du soker och att du far sova! "Bara" ett par manader kvar innan lill*n tittar ut! Da blir det att vakna pa natterna av en mycket trevligare anledning

• FOA

Little Pooch 05 skrev 2008-12-02 02:32:14 följande:

Googla sa kanske du hittar nagot. Det har hittade jag www.abenashop.se/index.php?cPath=19 Jag vet att jag har en mental sparr. For nagra ar sedan var jag pa sjukhus och fick inte stiga ur sangen pa ett dygn, skulle kissa i ett backen. Var absolut omojligt, tog evigheter innan det funkade. Om det ar likadant med bloja i sin egen sang vet jag inte. Hoppas du hittar det du soker och att du far sova! "Bara" ett par manader kvar innan lill*n tittar ut! Da blir det att vakna pa natterna av en mycket trevligare anledning
    Ja, skaffa ett backen eller en potta att ha under sangen!
  • Panda87

det är tena eller medirest som har "blöjor" som vi säger innom äldrevåren. där finns allt från stora Vanliga tena bindor till Byxblöjor som du har utan andra trosor. fråga på ditt apotel så kan de hjälpa dig. kan förstå att dte är jobbigt med detta toaspringande. Jag skulle dock inte använda blöjan att kissa i medvetet uan i så fall som ett extra skydd om man inte hinner upp eller har stor inkontinens pga graviditeten.

*älskar min krister*
  • Anonym

Du har väl fått tillräckligt med information om varifrån du kan få blöjorna så jag tänker inte upprepa det. Men, urinvgsinfektionsriksen vill jag i alla fall ytterligare påpeka att blir mycket större. Jag jobbar själv med människor som använder blöjor av olika orsaker och UVI förekommer mycket oftare hos dem tack vare detta. Det är inte värt det. Jag förstår ditt probelm för jag är precis likadan. Springer marathon varje natt mellan sängen och toa nu då jag är gravid. Men skulle nog ändå avråda dig att skaffa blöjor...

• bellaaan

Jag brukar försöka låta bli att dricka de4m sista 3timmarna innan jag skall sova:)
    Och det hjälper tycker jag då behöver jag bara springa 1-2ggr sen är det bara att vänja sig för snarrt kommer bebis o då skall det vakna somna vakna somna etc:)
    Jag skulel aldrig kunnan ligag o kissa i en blöja tror nog du kommer tycka det är obekvämt...

Lycka till!

• Anonym (Sömnig)

Ja jag skulle också hellre ligga kvar och kissa i blöjan än behöva gå upp... Jag tar med från jobbet blöjor men du kan köpra från Tena

• Anonym

Anonym (Sömnig) skrev 2009-01-08 16:28:46 följande:

Ja jag skulle också hellre ligga kvar och kissa i blöjan än behöva gå upp... Jag tar med från jobbet blöjor men du kan köpra från Tena
    Var tusan jobbar du?
Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?