nån som har bra recept till vedeldad stenugn+tips!!
TJO på er..
har flyttat till min mans släkt gård å har den stora äran att vi har en bakugn..
men tyvärr dåligt med bra recpet m.m
nån som har lust att berätta lite för mig??
TJO på er..
har flyttat till min mans släkt gård å har den stora äran att vi har en bakugn..
men tyvärr dåligt med bra recpet m.m
nån som har lust att berätta lite för mig??
Pizza bakad i vedeldad bakugn är riktigt gott.
Och vanligt matbröd. Lyllo dig!
hihi.. ja visst är det lyllo mig
ja vi tänkte ha pizza kväll här en kväll i goda vänners lag.. alla får göra sin egen pizza sen skjuuuuuss in i ugnen.. krispigt, knaprigt å gott..
men funkar alla matbröd å göra i vedeldad ugn??
är ju så noga med hur många vedträ´n å allt man ska stoppa i å så jue..
Tunnbröd mmmmmmmmmmmmm
tjo på er
jag har köpt såndär surdeg på påse kanske funkar att ha i degen när man ska baka.. den 13 dec blir premiärbaket sen vi köpte huset.. har dok varit här 2 år innan å bakat så han som bodde här va i livet.. va såååå mysigt när han skötte eldningen å vi kärringar bakade
vin tjej.. nää inte riktigt bestämt än.. kanske kör det "vanliga", det bröd som alltid bakats i denna ugn..
ska bli spännade å se hur det går nu när inte "mästaren" är i livet längre.. hoppas att det fortfarande kommer vara lika förtrollande
hmm, det vanliga brödet... det är gott nämen skämt å sido.. alltid svärmor som gjort degen i detta stora trätråg, stått färdig för utbakning när jag komimt
det är en limpa, med en totalt utsäkt smak, så perfekt.. gillas av alla, mild smak men ändå kraftfullt.. svårt att förklara
Låter supergott. Mmm, med äkta smör på. Lycka till med förtsa brödbaket!