jul fonder??
Hej är det någon som vet när man brukar få svar när man sökt pengar ur fonder till jul??
tacksam för svar
Hej är det någon som vet när man brukar få svar när man sökt pengar ur fonder till jul??
tacksam för svar
Jag har sökt 5 fonder till jul och en diakonissa har skrivit under och sagt att jag lever snålt och får hjälp av kyrkan men ändå fick jag nej från samtliga 5 fonder så nu vet jag inte vad jag ska göra..
ringde till svenska kyrkan här i stan och jag fick hjälp=)
så nu behöver jag inte oroa mig för de-
Slutmamma.
Uch va tråkigt att du inte fick nån hjälp, nån borde ju sagt ja tycke ja
Anonym (undrar) skrev 2008-12-06 13:57:31 följande:
Sjukt att man ska behöva söka fonder för att köpa julklappar! Låt bli istället..
Anonym (S) skrev 2008-12-07 13:15:01 följande:
Om någon kan specificera lite mer vad som anses att leva snålt?
Nu är det ju ändå försent för mig att ansöka, men kan vara bra att veta till nästa år.
Ensam med tre barn, hyra som överstiger det normala (försöker byta ner mig).
Jag menar.. hur "fattig" måste man vara för att få hjälp.
Lever på lånade pengar fram tills barnbidraget kommer.
Kan kyrkan hjälpa till med matpengar när det krisar?
Tacksam för lite svar.
hur mycket kan man få från kyrkan?
Jag lever ensam med 3 barn på existensminimum(soc).
Beror helt på var ni bor och vilken församling ni tillhör. Ring och kolla!
På biblioteket finns en katalog med alla fonder man kan söka, även när det inte är jultider.
Det är bara att prova och se. Man får inget alls om man inte söker alls i alla fall !
Har tips ¨på en fond för ensamstående kvinnor med eller utan barn. Dock får man ej få ekonomisk hjälp från socialen eller tjäna mer än 160 000kr per år.
Hör av er om ni vill veta mer:)
Hej undrar om ni kan jälpa mej atthitta några jul fånder det är så att min ekonomi är så dålig så jag sjäms att inte ha råd att köpa jul klappar till alla jag har tio egna barn den älsta är treti denyngsa är ett är sen har jag fem barban det käns så jobbit vet ej vart jag ska vända mej