• kalkprinsessan

Bebisar på Gotland - Sommar 08 Nr4

Ännu en ny tråd!!

Här hänger vi som fick våra små puddingar och bönor i somras på Gotland. Så nu pratar vi vidare här om allt som hör vårat nya liv till. Och ni som redan har kido sen innan kan ju fortsätta stötta och hjälpa oss som är gröna.

Här har vi listan på alla våra puddingar och bönor.

killar:

Solstollen: Noah 11 april
    majmamma08: Felix 19 maj
    Maraschino: Thim 3 juni
    mammatre: Ebbe 19 juni
    augustikatten: Vincent 12 augusti
    thissy: Thobias 13 augusti
    Limara: Martin 18 Augusti
    torrbollen: Ville 19 augusti
    kalkprinsessan: Max 26 augusti
    L33L00: Wilhelm 13 September
    therese: Oscar 16 september

tjejer:

malinkaunitz: Angelina 14 juli
    whiiiii: Nova 23 aug
    diary M: Mira 31 aug
    chilisen: Elsa 4 september
    1814: Wilda 7 september
    lyckliga ja: Alexandra 16 september
    Tesse80: Evelina 1 Oktober

• Svar på tråden Bebisar på Gotland - Sommar 08 Nr4
  • thissy

Är visst först hurra.

Lycklig Mamma till Thim 2006, Thobias 2008
  • majmamma 08

Har det redan gått 3 månader sedan vi startade den andra tråden. Vad snabbt det har gått.

Ang det Tesse skrev om kopparspiral, jag blev skrämd av flera stycken om att det skulle göra super ont och att jag inte skulle kunna köra hem efter insättandet. Så jag förberedde mig med att ta alvedon innan och min man tog semester på eftermiddagen så han kunde ta hand om mig om det skulle behövas.
    Men... jag kände ingenting. Kände inte att hon satte in den och kände ingenting efteråt heller. Dessutom blev mensen inte rikligare som det sas att den kunde bli. Fick inte heller ondare med sprialen inne. Men jag kanske är en unik person som fick det så lätt.

• Maraschino
    Tesse: När jag satt in min spiral kändes det knappt alls, gick fort och smidigt. Var efteråt som mina problem startade istället... Men det är ju så väldigt individuellt, sen tror jag det handlar om vad man har för smärttröskel!
  • Maraschino

Är det nån träff på onsdag?

Eller är det nån som ska till Myllan någon dag?

• kalkprinsessan

Tur att ni hittat hit! Så jag länkade rätt.

Jag satte in spiral INNAN Max ens var i tanken och därav Max. Hahaha! Eftersom jag fick så sjukt ont i magen att den plockades ut två dagar efter jag satt in den... Men de va helt klart det bästa jag gjort.

• mammatre

Hittat hit jag med! Undrar med blir det korpen som vanligt??

• Solstollen
    kalkprinsessan skrev 2008-12-01 09:33:25 följande:
    Tur att ni hittat hit! Så jag länkade rätt. Jag satte in spiral INNAN Max ens var i tanken och därav Max. Hahaha! Eftersom jag fick så sjukt ont i magen att den plockades ut två dagar efter jag satt in den... Men de va helt klart det bästa jag gjort.
    Nu skrämdes du allt... Trodde först det var så att han blev till trots att spiralen satt på plats :-O.

Vill inte skrämma er som ska sätta in spriral, men jag tyckte det gjorde rätt så ont att sätta in den. Bm fick inte tag i livmodern som tydligen är relativt liten och var tvungen att nypa (ja, med en tång - typ) tag i den för att den inte skulle halka iväg. Hon höll på ett tag innan hon kallade på förstärkning - då gick det med en gång jättesnabbt. Så man hade ju önskat att de varit två pers från början . Sen kan jag tillägga att jag inte alls var förberedd på att det skulle vara obehagligt att sätta in den, är man bara beredd på att det kan göra lite ont en kort stund, så känns det säkert bättre!
  • mammatre

Då skrämmer jag dig, min stora syster fick sin minsting trotts spiral.

• Solstollen
    mammatre skrev 2008-12-01 09:54:41 följande:
    Då skrämmer jag dig, min stora syster fick sin minsting trotts spiral.
    Neeeeej???! Varför det, finns det någon förklaring?
  • mammatre

nej, lätt för att bli gravid, nej jag vet faktiskt inte, men jag har ett p piller barn så det verkar inte funka någe vidare det där med prev medel för oss!

Svar på tråden Bebisar på Gotland - Sommar 08 Nr4