HJÄLP!!! misstänkt öroninflammation med hög feber trots rör i öronen!
Har försökt googla fram info, men hittar inget, så jag frågar här och hoppas ngn vet..
Min son fick inopererat rör i öronen för 2 veckor sedan (på tisdag) och jag misstänker att han har en ny öroninflammation trots det.
Anledningen till att han fick rör inopererade var att han i år haft 11 öroninflammationer, nästan enbart dubbelsidiga och att han fått ärr i örongångarna pga det.
Därför att jag nu misstänker att han har en ny inflammation är för att det runnit ut en massa klegg från höger öra, och det är ju bra, då fungerar ju röret där som det ska!
Har fått droppar utskrivna som ska droppas i hans öron vid en misstänkt inflammation.
Så långt allt väl alltså..
MEN
Han har varit varm under kvällen, ca 38,5grader, men nu har den stigit och han har 39,5 och är kokhet.
Vi har ju fått besked om att vid en ev. öroninflammation avvakta i 3 dagar för att se om den läker ut av sig själv, men hans feber gör mig osäker..
Vi fick ingen info om hur vi skulle göra vid hög feber.
Och det är därför jag hoppas på att ngn här kanske vet, antingen förälder till öronbarn med rör eller vårdpersonal;
Ska vi avvakta med att ringa VC 3 dagar trots febern, eller bör vi ringa imorronbitti?
Jag är fullt medveten om att sjukhusrådgivningen finns, men när jag ringt en gång innan för att det verkade som att Sam hade ont av rören och hade förhöjd temp så tyckte dom att vi skulle åka till barnakuten..
Det gjorde vi (vi fick ingen bra info efter OP) och fick träffa en öronläkare och det var han som skrev ut dropparna samt sa att vi vid en ev. inflammation skulle avvakta 3 dagar.
(det visade sig att det gjorde ont för att det ena röret satt och skavde lite)
Att släpa upp sonen och åka in nu är inget alternativ och jag får hellre råd från andras erfarenheter än av ngn på sjukhusrådgivningen som sitter och gissar