• Alicia 72

Maxi Cosi Mobi och FRAMsätet på Skoda Fabia Combi?

Hej!
    Har en Maxi Cosi Mobi monterad i baksätet på min Skoda Fabia Combi. Dock avskyr min 1-åring att åka bil och jag tror att det kan bli lite bättre om jag har henne bredvid mig istället för i baksätet.
    När jag fick stolen monterad på Akta Säkerhetsbutiken i stockholm så var hon inte riktigt nöjd med hur stolen satt i framsätet plus att den skulle skymma sidosikten rejält. Så hon tyckte absolut att jag skulle ta den i baksätet, vilket jag gjorde.
    Nu till frågan, är det någon som har erfarenhet av denna stol monterad fram i denna bil? Vad har ni att säga om den kombinationen?

Tack!
    Alicia

• Svar på tråden Maxi Cosi Mobi och FRAMsätet på Skoda Fabia Combi?
  • MariaP70

jag hade min bilstol monterad i framsätet på fabian, kanon.! nu har jag bytt till opel kombi o på dom får man inte ta bort airbagen fram,,tog nån v med gråt från tösen men nu har hon vant sig,värsta är ju när hon tappat saker o man inte kan räcka henne dom,,då blir det gråt.

• Linastrumpan

Jag skulle åka tillbaka till Säkerhetsbutiken men be att få hjälp av dess ägare, Robert Bell. Om han inte anser att stolen passar fram så skulle jag lita på hans ord. Han har hjälpt mig med många råd ang barn i bil och är enormt kunnig, men tror också att hans peronal är kunniga, men ibland har han små knep som andra inte har.
    Jag har en Britax freeway fram i min fabia och det fungerar kanon men jag tror att den stolen är ganska liten i förhållande till din. Jag är tvungen att ha stolen fram för min dotter har varit livrädd att åka bil.

• Alicia 72

MariaP70 - var den MaxiCosi Mobi du hade?
    Hur tyckte du att sikten sidledes blev?
    Behövde du tumma på någonting vad gäller barnets comfort? T.ex. att den inte gick att luta så mycket som annars möjligt, eller liknande?

Linastrumpan - tack för tips om Robert Bell! Hon som hjälpte mig sa inte att det inte gick att ha den fram - bara att den satt bättre bak. Och det såg jag också. Men ska nog kolla igen!

Alicia

• Riskiflickan

Jag bara undrar, finns det fästöglor eller är det de medföljande remmarna man måste sätta fast stolen med?

• Alicia 72

Riskiflickan; man får med fästöglor med mobin att låta montera på bilverkstad. I skoda fabia combin finns inga förinstallerade om det är det du menar?

Alicia

• Riskiflickan
    Alicia 72 skrev 2009-01-14 07:50:29 följande:
    Riskiflickan; man får med fästöglor med mobin att låta montera på bilverkstad. I skoda fabia combin finns inga förinstallerade om det är det du menar? Alicia
    Tack, det fick bli spännremmar, vad jag förstår går det inte att montera fästöglorna på verkstad pga hur skenan ser ut...
  • Adventuredad

Åk tillbaka och prata med Robert eller Uffe, dom hjälper dig. Man behöver inte fästöglor eller skenor, det går att dra banden till "bakre delen" av stolen vilket innebär att man kan installera i alla bilar.

Mobi fungerar fint i framsätet, bättre är bak tycker jag eftersom den tar mycket plats.

Svar på tråden Maxi Cosi Mobi och FRAMsätet på Skoda Fabia Combi?