• anettef

hur tjäna snabba pengar?

Är i en ekonomisk kris just nu och har inga pengar f. Det är ju ett tag kvar till nästa löning så jag måste komma på nåt sätt att tjäna pengar på snabbt och enkelt.

Har grävt igenom allt jag har och äger och hittar inga värdefulla saker att sälja. Skulle isåfall vara barnvagnen, men den kan behövas, han är ju bara 1,5 än så länge.
    Gamla barnkläder har jag en hel del av, men det är knappt nå märkeskläder och när jag tittar på nätet verkar märkeskläder vara den enda som går att få sålt.

Så hur gör man? Nån som har nå tips? Vill ju inte behöva låna pengar..

• Svar på tråden hur tjäna snabba pengar?
  • Kjell2

Erbjuda grannar, släkt, bekanta, hjälp mot betalning med:
    Städning, snöskottnig, målning, bakning, barnpassning, biltvätt mm
    Se om några affärer behöver extrahjälp i kassan innan jul
    Dela ut reklam
    Jobba extra på någon restaurang, pub
    Se om du kan få övertd på jobbet

/Kjell

• Zharlotte

Ta inte ett sms lån iallafall! Det är nog den dummaste lösningen som någonsin kommits på!

Är du pysslig av dig? kan du göra egna grejjer som du kan sälja på marknad eller loppis? Nu kring julen har dom ju en hel del marknader runt om kring.

Sök ett kvälls och helgjobb. Exempelvis brukar storaffärerna behöva extra hjälp kring julen, packa blommor o.s.v.

• anettef

Jo. Jag jobbar ju redan heltid och skulle jag hoppa in någon annanstans skulle pengarna komma först nästa löning. Behöver dom nu, har 0 kr den här månaden efter alla räkningar.

Men barnpassning vore nåt. Om någon skulle behöva det kvällstid när jag kommit hem från jobbet. Kan dock bli svårt med sonen som går och lägger sig vid 19, men det kanske man löser på nåt sätt.

Någon som har mer tips? barnpassning några timmar räcker itne så långt..

• Kjell2

Du jobbar heltid,
    har en son att ta hand om,
    ingeting att sälja,
    vill inte låna pengar och
    behöver pengar nu!

Tror du behöver ställa in dig på att leva snålt ett tag. Att tjäna pengar snabbt och enkelt är inte lätt under dina förutsättningar.

Ett sätt kan vara att be om förskott på lönen. Då får du iofs mindre pengar nästa månad.

/Kjell

• Frezalo

Om du har en dyrare barnvagn så går det ju alltid att sälja den och skaffa en billig beg. Så även med andra prylar men har (men det är ju svårt om man inte har några ).
    Annars är det nog bara att leva snålt, tyvärr.
    Att ta ett lån sätter dig bara i en ond cirkel.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • X1C

Du som tjej kan tjäna snabba pengar enkelt. Men de har ju med att göra hur långt man vill strecka sig.

• Frezalo
    X1C skrev 2008-12-01 10:34:57 följande:
    Du som tjej kan tjäna snabba pengar enkelt. Men de har ju med att göra hur långt man vill strecka sig.
    Om du syftar på det jag tror så funkar det minst lika bra om man är kille oxå.
  • X1C
    Frezalo skrev 2008-12-01 10:37:01 följande:
    Om du syftar på det jag tror så funkar det minst lika bra om man är kille oxå.
    Haha göre? Jag behöver oxå cash =P
  • anettef

haha, mjaa.. så långt är jag nog inte villig att sträcka mig.

och snålt lever jag redan. men det är svårt att leva snålt på 0 kr :p

så ja, nåt sätt måste jag komma på.

• Frezalo
    anettef skrev 2008-12-01 10:51:56 följande:
    haha, mjaa.. så långt är jag nog inte villig att sträcka mig. och snålt lever jag redan. men det är svårt att leva snålt på 0 kr :p så ja, nåt sätt måste jag komma på.
    Du har ingen bekant som kan låna dig en tusenlapp som du sen kan betala tillbaka när du har pengar? Det klarar man en månad på, utan problem.
  • Anonym
    Frezalo skrev 2008-12-01 10:53:20 följande:
    Du har ingen bekant som kan låna dig en tusenlapp som du sen kan betala tillbaka när du har pengar? Det klarar man en månad på, utan problem.
    1000 kr på 1 månad? =P De vill jag oxå kunna leva på ibland =)
  • Anonym (anna)

Men hur kan man ha 0 kr. kvar en vecka efter lön? Jobbar man heltid borde inte varje öre gå till räkningar. Har man nu en massa oförutsedda utgifter får man ringa runt och skjuta på vissa räkningar.

Skulle personligen hellre ta en påminnelse än att sitta med 0 kr på kontot en vecka efter lön.

Hur är det med planeringen egentligen?

• MiniLou

Lägg ut dina gamla barnkläder på tradera.
    Då märker du ju om du kanske kan tjäna lite.

• marie1973

De urvuxna barnkläderna som du har kan du lägga på auktion på tradera. Jag brukar lägga upp klädpaket och de kan du få några hundralappar för. Det är inte bara märkeskläder som blir sålda.

Lycka till!

• Anonym (Cam)

Cam 200 kr för 15 min. Behöver inte ens vara nude.

De gör 2 tjej kompisar till mig =)

Om nu självfötroendet pallar de dvs

• Frezalo
    Anonym skrev 2008-12-01 10:55:48 följande:
    1000 kr på 1 månad? =P De vill jag oxå kunna leva på ibland =)
    Förutsatt att alla räkningar och boendet är betalt förstås! Vi är två vuxna och tre barn och det går, men man kan väl inte påstå att det finns utrymme för nåt "helgdagsmys" precis.
  • anettef
    Frezalo skrev 2008-12-01 10:53:20 följande:
    Mja. Det har jag säkert. Känns lite dumt nu innan jul bara. Men det skulle säkert funka som nödlösning.
    Men först vill jag försöka lösa det åp egen hand så gott jag kan innan.
  • anettef

Anonym (anna) skrev 2008-12-01 10:55:58 följande:

Men hur kan man ha 0 kr. kvar en vecka efter lön? Jobbar man heltid borde inte varje öre gå till räkningar. Har man nu en massa oförutsedda utgifter får man ringa runt och skjuta på vissa räkningar.Skulle personligen hellre ta en påminnelse än att sitta med 0 kr på kontot en vecka efter lön.Hur är det med planeringen egentligen?
    Tjänar piss som telefonist och har haft inskolning på dagis..
  • Frezalo
    anettef skrev 2008-12-01 11:08:41 följande:
    Mja. Det har jag säkert. Känns lite dumt nu innan jul bara. Men det skulle säkert funka som nödlösning. Men först vill jag försöka lösa det åp egen hand så gott jag kan innan.
    Veet hur det är. Är också envist stolt och "kan själv".
Svar på tråden hur tjäna snabba pengar?