Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

LissAnna, vilken tur att vi har dig
    Hjorthan skrev 2008-12-01 11:23:31 följande:
    God förmiddag!TACK Stina för den nya tråden! Jag är hemma från jobb idag, är förkyld och har feber, känner mig ganska liten och eländig.   (Är nog väldigt manlig när det kommer till sjukdomar. )
    Stackars du! Skickar ett gäng med kramar och hoppas att du piggar på dig snabbt!

Har haft en suuuuupermysig helg fylld av besök av goda vänner, god mat och massa skratt! Känner mig laddad och genomglad för första gången på mycket länge! Tänk vad skratt kan göra...

Har pyntat hemma också, är så nöjd med mig själv för att jag kom på en bra idé: ni vet såna där fönsterlampsstjärnor som man kan köpa överallt, jag funderade på om man kunde köpa vanliga pappersstjärnor som är gjorda för att hängas i fönstret och liksom göra en ställning för att ha på våra vanliga lampfötter, och se det gick hur bra som helst! Köpte vita lite mindre stjärnor för 19 spänn st på Rusta, fixade en spiralformad ställning att fästa runt lampfoten så att glödlamnpan inte kommer åt stjärnan, micklade och macklade lite och TATA, blev så fint! Ska fixa bild sen, blev verkligen superfint!
  • zandrisen

Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.

Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!

• zandrisen
    Rosesarered skrev 2008-12-04 09:02:08 följande:
    Hej tjejer, jag är på jakt efter en vacker toppstjärna i gammal stil. Är det någon som har ett bra tips om vart jag kan hitta?Är det någon mer av er som dekorera er julgran i gammal stil och vill dela med sig av lite inspirationsbilder?Supertack!

Hittade en grymt snygg på Åhlén förra veckan, kolla där! Dom hade även väldigt mycket fina glaskulor och annat som gick i äldre stil.

Hedda vad duktig du är!!!! 3 kg, det är ju mycket!

Grattis LCroft till jobbet!

Mettan, öppna bilden i paint-programmet, där kan du förminska bilden.

Har precis talat med sjukhuset om min vän. Läget är fortfarande stabilt. Ska dit i eftermiddag, har laddat Mp3:n med musik hon gillar och ska läsa några kapitel i en bok hade jag tänkt. Tack för alla kramar, de värmer!

• zandrisen
    Rosesarered skrev 2008-12-04 10:33:46 följande:
    zandrisen skrev 2008-12-04 10:28:16 följande: Hur såg den ut?
    Den var i glas, med vitt glittrigt mönster. Som en glasspira, fast en stjärna.
    Mettan69 skrev 2008-12-04 10:43:40 följande:
    zandrisen: Jag var inne där i går också men hittade inte var jag kunde förminska bilden. Fick bara fram en penna som ville rita.  Är inte så datakunnig. Vilket instrument/flik skall jag använda?Rosesarered: Jag köpte en förra året på Åhlens som gick i rött. finns i mitt bildgalleri. Såg även stjärnor som gick i guld som var snirklade. Håller med Zandrisen om att det fanns mycket på Åhlens som man skall hänga i granen.  I övrigt blev jag besviken. Men jag skall ge dem en ny chans och skall åka till en butiken i Borås också.
    Gå in under "Bild" och sen "ändra storlek/snedställ".
  • zandrisen

Morning morning alla goingar!

Helgen var fullspäckad, hade besök av barndomsvännen och vi har gått i affärer och fyndat en massa julklappar I lördags var vi till Folkets hus då vår lilla loppa hade dansuppvisning! Jisses vad sentimental man blir som förälder av att se sin unge skutta runt på scenen!!! Har lagt in bild och en videosnutt i min blogg för dem som är nyfikna!!!

Mettan, vad mysigt att ta hand om en liten Skönt när de små är snälla och söta, haha! Och visst är det kul att shoppa!!!

VackraMagnolia, hej, vad kul med att nytt "ansikte" Jobbigt med ögoninflammationen, hoppas hon kryar på sig!

Saga74, vad läser du? Håller såklart tummarna på lördag

• zandrisen
    Saga74 skrev 2008-12-08 19:18:27 följande:
    ZANDRISEN: Jag läser till socionom, men kuggade salstentan. Vi har det ganska så tufft ett tag men hoppas att komma ikapp med livet!!
    Ok, kan du inte få göra om tentan? Jag kuggade en del, men klarade omtentan och sen var det helt i sin ordning.
    Hjorthan skrev 2008-12-08 20:22:51 följande:
    Hej i tråden!Varm välkommenkram till nya härliga kvinnor! Själv känner jag att tiden inte räcker till just nu. Hinner inte vara här så mycket som jag vill, hinner inte kommentera alla härliga bloggar, hinner inte blogga själv. Eller hinner och hinner, ska sanningen fram så är jag så trött (och lat) när jag kommer hem från jobb att jag helst bara vill sitta i soffan med en kopp gott kanelthé och läsa en bra bok. Vi är nästan klara med alla julklapparna, huset är pyntat och handlingslappen inför julmatshandlingen är skriven, så jag känner mig rätt så lugn och belåten. Då kan man väl få lov att vara lat?! Fast å andra sidan så saknar jag ju er när jag inte varit här inne på några dagar! Det är inte lätt alla gånger!
    *kramar om* Härligt att se dig!
  • zandrisen
    vackrastarflow skrev 2008-12-08 21:10:52 följande:
    Min lille vovve dog tidigare idag... Mitt lilla vita monster. Smillas bästa kompis. Ett rött juleljus är tänt för honom.www.smillasworld.com
    Beklagar!

VackraMagnolia, krya på er, inte kul när alla är sjuka samtidigt!

Mettan, ledsamt med ängeln! Var den dyr? Tvinga maken att köpa en ny
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9