Mettan69 skrev 2009-01-27 11:38:53 följande:
Vi skall klarar det men det blir inte roligt. Tack o lov så sitter vi inte i den sitsen att vi blir tvugna att sälja huset men det blir knapert. Min man har ingen utbildning heller utan har jobbat på sitt jobb sen han gick ur grundskolan. Så man kan ju hoppas att de ser till lång och trogen tjänst när han söker nytt jobb (25 år på samma ställe)
Vet precis vad ni går igenom just nu! Min sambo blev arbetslös i höstas & att hitta ett nytt jobb just nu, är ungefär som "att leta efter en nål i en höstack" vi gick ner väldigt många tusen kr i månaden & jag jobbar bara 75% dessutom & har ingen möjlighet att jobba mer & så har jag inte direkt bra lön på min barnskötartjänst!
Det var bara att börja säga upp onödiga saker som te x tidningsprenumationer, börja planera vårat matinköp till punkt och pricka, inte köpa nått onödigt & lägga all renovering "på hyllan" tills ekonomin blir bättre osv osv...
Nu har sambon börjat en utb (en tvåårig sådan) & att leva på en 75% lön & en studie inkomst är inte så mycket bättre, än en arbetslös inkomst! Så såhär kommer vi att få leva i ca 2-3år till....*Suck* jag som vill ut och resa & köpa fin inredning och grejja med huset osv....men det är bara att glömma!!
Håller tummarna hårt att din sambo hittar ett nytt jobb omgående!!