Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Men vad är det du säger!? Gud så hemskt Förvånad
    Hoppas verkligen att hon kryar på sig.
    Tänker på dig massor  
  • Häxan Hedda

Grattis till nya jobbet Lcroft. Ett vik är minsann inte fy skam  Pengar in är alltid bra

Musli min skatt,har bytt telefon så nummret finns inte kvar Hemlis
    Inboxa mig gärna nästa gång du sladdar in här på högkant Hoppas att allt är bra med dig *KRAAAAM*

Hjorthan,hoppas att du blivit piggare  *kastar över ett gäng citroner* ja inte för att du ska bli sur utan få i dig lite extra C-vitamin

Här hemma har vi hakat på GI-svängen,det är riktigt roligt faktiskt. Har hållit på i exakt 7 dagar och har gått ner 3 kilo *stolt som en tupp*
    Men nu planar det nog ut betydligt tror jag,kroppen blev nog chockad när allt godis försvann

Ha det gott flickor

*kastar kramar till alla som vill ha*

• Häxan Hedda
    musli skrev 2008-12-11 17:05:11 följande:
    Hej!Kikar in lite snabbt med lånat mobilt bredband...Hemma har de varit och tagit bort torkfläkten i köket idag så nu är det bara att börja riva ut allting! Sen har vi fått så mycket snö att telefonledningen har lossnat från huset så jag har inte tillgång till internet förrän kanske i helgen... Har varit utan i en vecka men vi är ju ändå i föräldrarnas stuga så man använder ju inte internet om man inte är uppe i huset och tvättar eller nåt typ...Mettan, ni kan få lite snö av oss, vi har ungefär 50 - 60 cm just nu...*vinkar till alla och hoppas ni minns mig när jag väl återvänder på "riktigt" igen**stoooor kramhög till alla som behöver en eller flera kramar**speciell kram-kudde till häxan*
    Men där ääär du juh! *gosar in näsan i min kramkudde & dyker ner i kramhögen*
    Som jag har letat
    Skönt att höra att ni lever och att det händer saker, ja eller kanske inte just avkapade telefonledningar då men att det går framåt i köket menar jag
    Nu är gubben hemma va?

Här ska vi fira sambon lite blygsamt idag,imorgon firas det ordentilgt tillsammans med äldsta tjejens 17-års dag  
    Och vi kan väl bara konstatera fakta, att jag kanske förstår liiite bättre varför alla var så upprörda när jag själv fyllde sjutton, och var gravid men ovan omnända dotter

Hoppas att ni alla har det bra eller är på bättringsvägen,tråkigt att läsa om bortgånga fyfota vänner och inställda spa-besök.

Hjorthan,ha en jätteskön helg

*Fyller på muslis kramhög då jag använt flera stycken*
  • Häxan Hedda

Åh,glömde ju att informera,jag har flyttat...in i johanlinas hus Herregudvilket hus! Vilken potential *suckar a´la Askungen*

Tjenixen,men vilken tråkig läsning Förvånad Hur har det gått? *kramar i massor*

• Häxan Hedda

Oh, just det sommarhusfrågan är löst!
    Vi drar till VackraMagnolias hus så fort det blir vår

Nä, skämt åsido så är den frågan inte alls löst *snyft*
    Visst det är bara ett hus och de flesta dagarna känns helt ok,tills man börjar fundera igen. Bläää...mitt lilla torp *gnällspik*

• Häxan Hedda

Bildkavalkad..eller terror   Så här ser det ut när vi åker ut på tidiga våren för att öppna upp efter vintern.

• Häxan Hedda

Hmm,nu vill det sig inte mer,det finns fler bilder i galleriet under "Torpet".
    Kika gärna om ni vill.
    Ha en trevlig helg

• Häxan Hedda

Åh,vad mysigt med intagen gran *suktar*
    Ska se om jag kan smuggla i den imorgon

Musli,har du hittat några fina motiv? Vill se SNÖÖÖÖ
    Kommer sååå gärna upp och hälsar på *söting*

Nu måste ja hoppa isäng ,hoppas att vi ses imorgon

• Häxan Hedda

Guuud så mysigt det låter Hjorthis!
    *ser ut som hulken i ansiktet,eller okej då,Kermit. Han verkar mindre aggressiv *

• Häxan Hedda
    musli skrev 2008-12-19 19:42:56 följande:
    Kikar in och vinkar åt alla!!!Idag har vi varit hemma i huset och minsann, under det fula masonit-skive-taket så fanns det gamla spontade taket kvar med breeeeeda fina taklister, allt från tidigt 1900-tal!!!!UNDERBART!!!All spont sitter även kvar bakom tretex-skivorna på väggen!!! Nu återstår bara att se hur skicket är när all tretex är ner-riven! Passade även på att beställa en julklapp åt mig själv! Det blev en sån här:www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:2171245;c:36159Verkar superbra, smidigt liten och har en batteri-tid på typ 7 timmar!!! Lagom stor att sitta i soffan med samt att slänga ner i hand-väskan när man behöver ha den med sig!!! Ha en härlig helg alla! Jag ska jobba.*lämnar stoooooor kramhög som ska räcka hela helgen*
    Heeeej gumman!! *hoppar och skuttar och dansar runt i ring*
    Gud så läckert med ett vackert tak,min mamma hade det i sitt hus när hon bodde i Småland. Det var "vanligt" tak i hela vardagsrummet men i mitten var det som en stor stjärna där man såg de breda orginalbrädorna.

Här hemma går dagarna i ljusets hastighet,har haft sjukt mycket på jobbet sista veckorna med Lussefirande och julkonserter som det dels ska övas inför och sedan visas upp.Ungarna är sååå duktiga Men nu är det JULLOOOOOOV

Imorgon blir det dock upp med tuppen,vi ska åka iväg och titta på ett ev. sommarobjekt
    Vågar inte hoppas för mycket men det skulle vara så skönt att veta att det löst sig,man tycker ju att man inte har så mycket grejor på Torpet men när man börjar tänka efter så är det ju ett helt möblemang som vi inte har plats för någon annanstans *lätt svettig vid tanken*.

Heaven ,som vanligt är det helt förtrollande när du sätter igång

Saga,you naughty little thing... Flört

Ha det gott allihopa...

*gottar in mig i kramhögen likt en igelkott som gått i ide*
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9