Inlägg från: plisseplosse |Visa alla inlägg
  • plisseplosse

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hej! Är lite "nygammal" här. Har läst länge och skrev lite också i någon av de första trådarna. Har hittat tillbaka hit och även börjat blogga så smått.
    Välkomna in till Vita villans rum
    vitavillan.blogspot.com/

• plisseplosse

Är det någon av er som har en matta i trappan?
    Vi renoverar just nu och ska måla trappan vit, men vill ha en matta i mitten. Det hade varit kul att se hur andra har löst det.

• plisseplosse

Är hemma och vårdar barn denna veckan, så jag haft haft tid att städa och pyssla här hemma.
    Tog lite nya bilder till bloggen. Välkomna in!

vitavillan.blogspot.com/

• plisseplosse
    tjolahopp81 skrev 2009-01-24 20:36:53 följande:
    Jag har just lagt in två bilder i mitt bildgalleri på vårt nyinköpta lilla bord som vi har som sängbord i gästrummet! Jag gillar verkligen formen på bordsskivan En liten fråga också: Vart hittar jag fina bordstabletter/tallriksunderlägg till vårt ovala ekobord? Jag är mäkta trött på våra gamla Ikeaunderlägg.
    Kolla LOB design, de har jättefina underlägg. www.lobdesign.se/

Här fortsätter renoveringen. Idag har skoskåpet från IKEA blivit VITT!

Bilder finns i bloggen.
  • plisseplosse

Ladadi skrev 2009-02-03 09:52:48 följande:

vad händer när barnen får tag i den svarta märkpennan som råkade ligga på bordet...
    Ungefär samma sak som hände med min duk häromdagen kan jag tänka mig. Hoppas du får rent bordet!

vitavillan.blogspot.com/
  • plisseplosse

libero skrev 2009-02-07 18:20:06 följande:

Vad har ni för väckarklockor tjejer? I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka. Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång. Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.
    Jag skulle vilja ha en riktig gammeldags väckarklocka, som finns t.ex på IKEA, men jag har faktiskt en Wake-up light.
    En "spaceigt" designad klocka där man vaknar till ljus. Den passar inte alls in i mitt lantliga tema, men den gör mig mindre trött på morgonen.

vitavillan.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9