Inlägg från: Lillsyrran |Visa alla inlägg
  • Lillsyrran

Idag har det hänt nått roligt, wiii, men jag vågar inte skriva ut något här ännu. Men snart, snart ska jag avslöja hemligheten, wiiii, vilken julklapp.

• Lillsyrran
    Funderar kring väggarna i vårt kommande sovrum i huset vi har köpt. Ska vi tapetsera, isåfall med fondtapet så diskret att det nästan inte syns att det är en fondtapet, eller ska vi sätt väv, finns en som är så fin att det nästan inte syns att det är väv när det blir målad på väggen. Eller ska vi sätta liggande vitmålad panel som fondvägg?

Vore jättetacksam för tips om hur ni har gjort i era sovrum, gärna bilder med tack!!!!
    Tips på snygga tapeter! Vill ju ha sovrummet så ljust eller helst vitt som det går.

KRAM
  • Lillsyrran
    2timearound skrev 2009-01-18 11:50:04 följande:
    LillsyrranVi har liggande träpanel på två väggar i sovrummet och det är skitsnyggt! Bästa vi har gjort i hela huset. Ska se om jag kan ordna någon bild. Återkommer om det blir av.
    Ååå snälla försök att hitta bilder! Vore så roligt att se!
    Jag vill helst ha liggande panel som fond vägg, funderar då på att väva övriga väggar.

Ni som har liggande panel som fonvägg i något rum, vad har ni på väggarna i de övriga rummen?
  • Lillsyrran
    Hannnas skrev 2009-01-19 07:50:45 följande:
    Vi ska oxå lägga in en liggand träpanel som fondvägg i vårt sovrum vitmålas precis som övriga väggar ska göras runtom... tror det kommer bli urfint så det slår jag för iaf tyvärr inga bilder än såklart...I veckan kommer snickaren som ska göra vårt badrum känns underbart att det rör på sig och jag hoppas allt är klart innan april nu Magnolia... ser med spänning fram emot din webbutik!
    Jag tror att det skulle bli jättesnyggt!!! Nu måste jag bara övertyga maken och helst få honom att tro att det är hans idé Vilken typ av träpanel kommer ni att sätta i ert sov rum och vad kommer ni att ha på de övriga väggarnA?
  • Lillsyrran
    2timearound skrev 2009-01-20 09:51:00 följande:
    LillsyrranDet är naturligtvis fruktansvärt dåligt ljus, men nu finns det bilder på min liggande träpanel i sovrummet.www.familjeliv.se/hem/2timearound/galleri.php...
    Ååå va fint!!!
    Blir mer och mer övertygad om att det är en sådan fondvägg jag vill ha i sovrummet.
    Håll tummarna att jag får med mig maken på samma tankar.
    KRAM KRAM
  • Lillsyrran
    K a j s a s skrev 2009-01-21 14:24:01 följande:
    Hej på er!Det är ingen här som bor i de småländksa skogarna? Tänkte i så fall tipsa om en butik som heter Rum no7 i sävsjö. Den lägger ner och säljer ut all inredning just nu. De har massor av vita shabby chic grejer. Kaktus- Jag har sagt det förr, men jag lider verkligen med dig. Det måste vara supertufft att gå igenom detta. Man får väl försöka trösta sig med de knäppa orden: det som inte dödar härdar. Du kommer komma förbi detta och se en ljusning, även om det änns svårt just nu. Kram!
    Hi, hi har varit där idag och fyndat lite. Kommer att visa i bloggen framöver!
    KRAM
  • Lillsyrran
    K a j s a s skrev 2009-01-22 19:53:29 följande:
    Lillsyrran skrev 2009-01-21 22:47:57 följande: ojdå! Jag också! Då kanske vi var där samtidigt! När var du där? Jag var där runt 12-tiden.
    Jag var där ca kl 13.30, så om inte du var där väldigt länge så var vi nog inte där samtidigt.

KRAM
  • Lillsyrran

Här där vi bor har det inte varit så mycket snö i vinter, litet vitt lager på marken bara. Ni skulle sett sonens min när han såg meterhöga snövallar och ni skulle hört hans skratt när han släppte loss och lekte i dem.
    KRAM

• Lillsyrran
    libero skrev 2009-02-11 21:15:09 följande:
    Är så lycklig. Nu är köket färdig målat och mannen har tagit tag i vår trappa så nu sitter jag fast på övervåningen och har lovat att inte gå ner mer i dag. Att lite vit färg kan göra så mycket.Nu ska jag läsa ikapp.
    Förstår attt det måste kännas underbart. Vit färg gör underverk!
    Kan du inte visa någon bild?

KRAM
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9