Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

? Jag läser till lärare, 3:e terminen och läser nu svenska. Annars läser jag här i tråden och inspireras av er
 ? Jag läser till lärare, 3:e terminen och läser nu svenska. Annars läser jag här i tråden och inspireras av er   Tyvärr är inte min käre make lika glad åt vit inredning så det blir en del gnolandes
  Tyvärr är inte min käre make lika glad åt vit inredning så det blir en del gnolandes   

Åkte till Återvinningen med sonen och fyndade lite (finns i bloggen) Hittade 27 biskviformar för ynka 3 kronor! 4 har jag hittat användning till och några tar sonen att leka med men vad kan man mer hitta på med formar? Tar tacksamt emot tips om ni har några på lager!

Åh, nu hittade jag er igen. Har på något konstigt vänster raderat denna tråd ur mina favoriter. Hur dumt är inte det?   

Finns det någon Johanna som har lämnat en kommentar åt mig i sin blogg, här föresten? Johanna om du finns här: jag kommer inte in till dig för att läsa ditt svar.

Vad läser du? Själv läser jag till lärare och just nu inriktning svenska.
  Vad läser du? Själv läser jag till lärare och just nu inriktning svenska. 
         Kommer lägga ut bilder i min blogg i morgon, nu är inte ljuset det bästa.
  Kommer lägga ut bilder i min blogg i morgon, nu är inte ljuset det bästa.

)
 ) 
        Sitter här och funderar på att sy lampskärmar. Jag har ingen rund lampskärm, den är fyrkantig. Blir det bra om man trär över en sydd lakanskjol eller ser det helt knas ut?? Tänkte om det inte syns att skärmen är fyrkantig under ...

musli: Grattis till den "lilla" nyheten!   

Har sytt tre nya gardiner av makens mormors och mormors mors gamla lakan efter inspiration från Fluffiga moln här på FL. Blev jättefint! En bild finns i min blogg.

Instämmer med övriga ang. vax. Har bara hört och läst, att måla med vax är det sista man gör. Låter lite fel att grundmåla över vax. Fäster det liksom? Men jag är bakom flötet har jag konstaterat idag    

www.helene306.blogspot.com