-
Inte shabby kanske men jag köpte en sån som man kan ha kastrullock i. Har länge funderat på att spraya den vit men då går maken i taket. Jag vill ha vitt, han vill ha färg och suckar högt varje gång jag spayat någotGummsan82 skrev 2008-12-17 22:34:21 följande:Skulle vilja ha en tidningshållare som monteras på väggen. Ska vara på en lite toalett. Har span på en på Ikea men vet inte om den är "shabby" nog... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60119652Eller om någon annan här har något annat förslag!?
-
Fixa ett konto på www.susnet.se och följ deras instruktioner. Jag följde deras men fick det tyvärr inte att funka så jag överlämnade åt maken att fixa. Han satt ett tag och pulade men fick ihop det till slutGummsan82 skrev 2008-12-19 10:56:56 följande:Någon här som vet hur man fixar en räknare, som visar hur många som besökt bloggen?Jag har blogger/blogspot om det nu spelar någon roll...
*kollar auktionen*
Ja, just det, jag smyger omkring här och läser vad ni tipsar om och kikar ibland i era jättefina bloggar!
-
Saga 74: Undrade du vad jag läser till eller vad jag läser här i tråden
? Jag läser till lärare, 3:e terminen och läser nu svenska. Annars läser jag här i tråden och inspireras av er
Tyvärr är inte min käre make lika glad åt vit inredning så det blir en del gnolandes
-

God Jul! -
Gummsan: Jag har köpt vit sprayfärg på Biltema, matt. Nu senast köpte jag en burk på Ica Maxi. Har några mil till Biltema så man åker inte dit enbart för en sprayburk
Håller på och målar ett klaffbord. Jobbigare än vad jag trodde! Tänkte att det blir superlätt att måla klaffarna men det var det inte. Nåja, bara att bita ihop. En strykning till och den är klar. Funderar på att ge mig på farmors linneskåp sen. Det bär lite emot att måla, min pappa har svurit sig blå för att få bort den gröna färg den tidigare var målad i. Fast, vill jag ha den trären igen så är arbetet mitt och den kommer ju bli betydligt snyggare vit än träfärg som den har nu! -
Gummsan: Den sprayfärg jag köpt på Biltema kostar runt 50:- Den på Ica gav jag mer för kanske 65-70:- men å andra sidan var det en större burk. Ska man spraya mycket behövs det minst 2 burkar från Biltema. Det gick åt 2 burkar när jag sprayade en rotttingtvättkorg. -
Gummsan: I tidningspapper och kartong. Om jag hade sålt den. Hur fick du hem den? Den var väl inte trasig?
Har sytt min första vimpel idag, finns i bloggen. Lite pyssligt att få dit bandet för att hålla ihop vimplarna och några ramsor fyrades av men på det stora hela var det lättare än vad jag trodde. -
Föll mest för www.vitavackrahem.sefröken vits värld skrev 2009-01-01 17:12:54 följande:God fortsättning alla här!Jag undrar bara vilken av dessa webbadresser som ni gillar bäst?www.vitavackrahem.sewww.vitadromhem.sewww.vitadromrum.sewww.vitadromgarden.sewww.vitagarden.seDet finns inget på adresserna utan jag undrar bara vilken som tilltalar er mest.Kram Fröken Vits Värld! -
Gummsan: Tror som Ankmor att Postens behandling haft sönder den men det är ju svårt att bevisa. Annars tyckte jag den lät rätt bra förpackat med två lager bubbelplast.
Tekanna: Den bulliga med svart handtag.
HäxanHedda: Hur är det med svullnaden? Har den försvunnit eller åtminstonde dämpats? -
Åkte till Återvinningen med sonen och fyndade lite (finns i bloggen) Hittade 27 biskviformar för ynka 3 kronor! 4 har jag hittat användning till och några tar sonen att leka med men vad kan man mer hitta på med formar? Tar tacksamt emot tips om ni har några på lager!
-
fröken vits: Jag är dåligt insatt i detta med grannar men när vi ansökte om bygglov till huset fick vi klartecken men vi skulle fått nej till utbyggnad om grannarna sa nej. Ena grannarna yttrade något om att vår ev. utbyggnad skulle ta bort deras utsikt över vattnet från deras sovrumsfönster. Vi vet inte om de menade allvar eller om de sa det på skämt... De ser väl typ ca 5 cm springa mot vattnet men som sagt säger de nej så fick vi tänka om. När det gäller butik vet jag inte hur mycket inflytande grannarna har men de får säkert en förfrågan från kommunen eller den som handhar ditt ärende för att kunna yttra sig. Du ska ju inte direkt slå upp något boombastic-rockband i garaget så det borde väl gå vägen? Håller tummarna och gillar fortfarande www.vitavackrahem.se
Jag vet en tjej här nära oss som slog upp butik i sitt garage. (vågar inte lägga ut hennes webbutik, det kanske man inte får??) Det var väl lite knöl från byggnämnden (vi hade samma gubbe och det var en tjurig/sätta-sig-på-tvären-sak) men hon fick till slut igenom det. -
Åh, nu hittade jag er igen. Har på något konstigt vänster raderat denna tråd ur mina favoriter. Hur dumt är inte det?
Finns det någon Johanna som har lämnat en kommentar åt mig i sin blogg, här föresten? Johanna om du finns här: jag kommer inte in till dig för att läsa ditt svar.
-
Saga: Gick tentan bra? Gjorde tenta jag med idag men får vänta 3 veckor på domen ...
Har lagt in en hög med bilder i bloggen idag
www.helene306.blogspot.com
Natt natt! -
Saga: Det känns som den gick bra med undantag för sista frågan som jag besvarade med rent svammel. Kunde inte somna igår när jag insåg att jag svarat galet på en fråga om Bernkonventionen. Frågan gav 1 poäng men jag stör mig likt förbaskat. Det är bara att vänta och se men min satsade VG är bara att glömma
Vad läser du? Själv läser jag till lärare och just nu inriktning svenska.
Tinkerbel: Än har jag inte haft problem men det kommer väl? Tycker FL-sidan kan vara allmänt seg och kasta ut en i tid och otid.
Funderar på att åka och kolla på färg idag. Vår röda hall vill jag måla om och sen vi målade taket i sonens rum vitt känns det lite blasé där inne. Han gillar blått så någon ljus blå färg skulle bli skitsnyggt! Får se om jag kommer iväg men nu ska det bli lite grammatik. -
VackraMagnolia: Vad kul med egen webbshop!
Jag vill ha en kristallkrona i barockstil! Kollar frenetiskt på blocket och tradera, finns det mer ställen? Ångrar mig att vi inte köpte kristallkronan jag hittade på antikmässan här i somras, den var så fin och tydligen till ett väldigt lågt pris om jag jämför med de annonser jag sett hittills. Fanken ...
Har målat om sonens rum, vilken skillnad! Med en gång syns det att det bor en grabb där inne
Kommer lägga ut bilder i min blogg i morgon, nu är inte ljuset det bästa.
-
Lillsyrran: Vad känner ni själva som bästa alternativ av de du skrev upp i ditt inlägg? En fondtapet är snyggt, väv låter smidigt speciellt om man vill byta färg och liggande träpanel är lika snyggt som fondvägg. Liggande träpanel tror jag å andra sidan inte är så värst vanligt i ett sovrum så jag skulle nog satsat på det (om det var jag alltså
)
Har en bild i min blogg på hur vår fondvägg ser ut om du vill titta.
Har spenderat kvällen med att sy vimplar. Det är ju så kul! Bilder finns i bloggen. -
Sitter här och funderar på att sy lampskärmar. Jag har ingen rund lampskärm, den är fyrkantig. Blir det bra om man trär över en sydd lakanskjol eller ser det helt knas ut?? Tänkte om det inte syns att skärmen är fyrkantig under ...
-
musli: Grattis till den "lilla" nyheten!
Har sytt tre nya gardiner av makens mormors och mormors mors gamla lakan efter inspiration från Fluffiga moln här på FL. Blev jättefint! En bild finns i min blogg.
-
Instämmer med övriga ang. vax. Har bara hört och läst, att måla med vax är det sista man gör. Låter lite fel att grundmåla över vax. Fäster det liksom? Men jag är bakom flötet har jag konstaterat idag
www.helene306.blogspot.com