• Joddan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Någon som har ett snabbt tips på lite mindre vitt soffbord. Har inte hittat något och har letat i 1 år! Hittar aldrig det perfekta. 

Antligen "vanligt" eller en vit kista...
    Tips!?!
  • Joddan

Det är bara så dyyyyyrt och väldigt "långt"

Har fått tips om "markör" på Ikea och måla själv! Letar på blocket efter beggade!
    lolo21 skrev 2009-01-26 19:06:15 följande:
    Joddan: Har du kollat MIOs serie Amelie? Deras soffbord tkr jag iaf är underbart fint=)
  • Joddan

Behöver ett litet tips??

Någon som vet vart man kan hitta ett tyg i lite romatiskt shabby stil fast ändå liiite modernt (för att behaga mannen ) som man kan spänna upp på en tavla... Alltså ha på väggen???? Tips?? 
    Rostyg??
  • Joddan

Eller något vit/grå tyg med blommönster och så latinsk text??? Man kanske kan "måla" på tyget... ???

• Joddan

Tack... Hittade ett superfint tyg där!

Kollar vidare efter mer inspiration
    Tinkerbel skrev 2009-02-04 19:16:59 följande:
    Joddan: Kolla på www.countrybymail.se Där finns det fina tyger med blommönster på!
  • Joddan

V. rummet. Har dock fått kompromissa med både soffa och matta... Min man tar varje tillfälle att välja MOTSATSEN till det jag älskar när han kan. Så vi har alla snickerier (vitrinskåp, soffbord och tvbänk) i vitt trä (lite slitet liksom) plus alla dekorer och så. Men min man fick välja soffa och matta, så det böev svart/mörkgrå såklart Soffa med schaslong (hur stavas det?). 

Tänkte ha tapeten som fond, nu har vi en svart (ja även mannen där) medaljongtapet som fond och resten vitt. Håller på att leta ny klädsel till soffan och vit matta så jag tänkte börja  göra vitt i rummet, och få bort det svarta suksesivt Flört. Så det är ju en bra vit tapet som min man fått välja (tänk att han valde vitt!!!). HEhe
    Undra om det gjorde dig klokare
    LissAnna skrev 2009-02-11 10:57:56 följande:
    Nja...det beror nog på VAR den ska vara. Den är fin.
  • Joddan

Hoppas det blir bra! Vardagsrummet är det enda rum min man får säga sitt om De andra rummen har jag ensamrätt på! Hehe! Där njuter jag mest!

Tror det kan bli bra också. Den är ju väldigt diskret
    LissAnna skrev 2009-02-11 11:32:15 följande:
    Ja, jag tycker att det låter jättefint. Har ni en mörkare soffa också som bryter lite så blir ju tapeten jättefin till allt.
  • Joddan

LissAnna

Har hittat en annan tapet, och gått och blivit kär (har lyckats övertyga mannen oxå). Vad tror du om denna idén!?
    Den finns under "flora". Tänkte ha som på bilden, resten vitt och sedan 3 våder bakom soffan med rostapet! (sen ska jag byta tyg på soffan från mörkmörkgrå till en nästan vit ljus grå!)
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9