Inlägg från: Eofrysina |Visa alla inlägg
  • Eofrysina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Oj vad fint Libero! Den tapeten kom verkligen till sin rätt med vitt.

Jag bloggar på Hildes.se
  • Eofrysina

Hej igen i tråden

Jag var här inne en hel del för ett tag sedan. Jag har fortsatt att läsa men eftersom inspirationen och kraften för egen del helt försvann så har jag inte känt att jag kunnat bidra med några inlägg. Det är iallafall inspirerande att läsa allt ni andra gör och förhoppningsvis orkar jag komma igång med mitt eget igen snart.

Libero jag tycker verkligen om ditt kök ! Den tapeten kommer verkligen till sin rätt med vitt runtomkring.

vi är föresten färdiga med vår hall här (till sist) så jag ska försöka lägga in lite foton så småningom. Jag blev supernöjd.

• Eofrysina

Hej o godmorgon

Musli hoppas det ordnar sig för er. Det är tufft när jobben börjar försvinna. Märker att det händer fler o fler runtomkring mig nu. Ekonomiskt är det ju ofta en rejäl flopp också. Jag blev arbetslös i höstas och insåg att jag bara skulle få ut en bråkdel av lönen... 80% är ett minne blott kan jag säga. Jag hade tagit ut föräldraledighet på ett sätt som jag inte jsälv begripit vad som blev fel, men hursomhelst så räknas inte den tiden som arbetad tid och räknades inte med och vips så fick jag mycket mindre ersättning ja ja... sista ordet är inte sagt ännu så jag får se. Musli hoppas iallafall att det ordnar upp sig för er!!!

Jag är ju sjukskriven numera. Har blivit utbränd av förra jobbet. Föll igenom några veckor efter att jag fått sluta. Jag trodde att jag skulle må bättre efter att jag slutat, men det var när livet blev lugnare som kroppen passade på att bli ordentligt dålig. Nu går jag på terapi och ska påbörja grupprehabilitering och förhoppningsvis få några timmars jobb att göra i veckorna. Läkaren pratar om minst ett halvårs sjukskrivning så jag får väl ta det lungt, jag hoppas bara att försäkringskassan vill gå på läkarens linje, men det där vet man ju aldrig. Hursomhelst så är kassan rejält mycket skralare numera.

Nää nu vill min dotter inte att jag skriver mer försöker sabotera bokstäverna hela tiden. Jag hoppar väl in senare. Ha en bra dag allihop!!!

• Eofrysina

Hannah efter att ha ett antal bekanta som skippat uttag för lampor vid spegeln och enbart haft spottar så får jag nog rekommendera att köra med både och. Jag tycker inte att spottarnas ljus räcker när det väl kommer till kritan. Ljusmässigt föredrar jag att hellre ha en ljuskälla/lampa ovanför spegeln än att ha två bredvid på var sida. Tycker sminkljuset blir bäst då. *host host* inte för att jag orkar sminka mig numera, men man kan ju alltid tänka att man ska ...

Saga74 ja jag lovar att ta det lungt. eller hmm nja jag lovar att försöka lära mig. Jag har haft ett ohälsosamt antal projekt samtidigt jämt och nu måste jag lära mig att låta bli den typen av verksamhet... lättare sagt än gjort när man har ett renoveringsprojekt.

Libero ja, jag tror också att vi har lite lik smak Fast jag har fastnat för Lim o handtrycks tapeter istället för Duro:s, men det beror ju på att jag tidigare sålde dem och helt enkelt blivit lite kär i en del av deras tryck. Man kan specialbeställa från dem också om man ska ha mer än 10 rullar... och hmmm det är lite dyrare, men med tanke på storleken på våra rum så kanske det är marginellt räknat över en 20-års period.... *drömmer* men, men med nuvarande budget får jag nöja mig med att måla väggarna Har lovat mig själv att åtminstone hålla mig till äggtempera och linolja åtminstone, det blir billigt och hållbart.

• Eofrysina

Kaktus76 jag borde städa... har torkat hallgolvet, men sedan blev jag såååå trött var tvungen o hoppa in på nätet lite *blinkar*

Jag sitter o funderar på om jag ska ta o sy en gardin till min garderob. borde få gjort det idag när jag ändå har tid för det.

• Eofrysina

Libero Lim o handtryck ska skäras i kanterna. Men det är faktiskt busenkelt att göra. Det som behövs är en bra skärlinjal och ett bra underlag (tapetbord). Anza har en bra och prisvärd skärlinjal som vi haft i många år nu och med den så är det jättenkelt att skära tapeter. Vi var lite nervösa innan vi tapetserade med Lim o Handtryck i hallen för vi hade bara tapetserat med textiltapet och renoveringstapet tidigare och aldrig t.ex. med mönsterpass. Det gick jättebra men det där med mönsterpasset var lite klurigt tycker jag. Vi tapetserade från två rullar samtidigt för att inte få så mycket spill. Lim o handtryck är inte helt perfekta i trycket (de är ju tryckta på gamla valsar) men det blir ändå jättevackert även om det finns ngn mm förskjutning i mönstret ibland.

Jag är barnledig och har därför vaknat inatt o kan inte somna om Det är ju något som fattas, vid den här tiden ska jag ha servat med välling...

• Eofrysina

Saga74 det blev ju jättefint hos dig

trevligt med fyndletning Kaktus. Jag vet inte om jag skulle använd just den dörren till sänggavel (men det är jag det). Det blir ganska asymetriskt med speglarna liggandes. Det är ganska lätt att hitta sexspeglade och åttaspeglars sekelskiftesdörrar med full symmetri som passar super som sänggavlar. Det är i allmänhet svårsålda också så man kan få tag på dem för en spottstyver. (har ju sålt sånt)

• Eofrysina
    Tiger Af Lilja skrev 2009-02-23 12:03:57 följande:
    Hej på er.. jag kommer om ett par veckor sätta igång med lite möbelrenoveringar.. letar fynd just nu har ett pottskåp som väntar på att pysslas om.. Kikar runt hos er under tiden..men uppdaterar när jag har något att visa.. Försöker hitta tvättfat med kanna men man får ha tålamod.. kramis
    Tvättfat o kanna är inte lätt att hitta. Inte om man vill ha ett äldre i porslin. De kostar en liten nätt slant om de är i fint skick.

Jag håller på att klä om en öronlappsfåtölj. Ännu ett projekt som jag lovar att visa upp när det blir klart... om det nu blir det
  • Eofrysina

Hallå o god morgon
    Tipset att försöka lirka maken efter lite vin och användande av rådjursögon låter finemang Jag kanske ska försöka. Min karl är ju hyfsat inredningsintresserad så ibland blir det besvärligt att komma överens. Fast ärligt talat tycker jag vårt hem ser ut som "kom o hjälp mig" just nu. Det ligger saker högt o lågt och jag har inte orkat ta mig i kragen o fixa till det.

aneka hmm kanske snickra till en själv? Behövs bara en låda typ med platta upptill och ben nertill. Lösa ben kan man köpa lite överallt.

Jag har gjort mig av med furun i köket nu Inreda.com reade ut ett vaxdukstyg från Au Maison som var vit/beigerandigt med svart medaljongmönster över. Riktigt tufft men från början alldeles för dyrt för mig. Nu kostar det 100kr/m och då kan man ju ha råd. Nu återstår bara att byta ut julgardinerna mot ngt ljust Har inte orkat ta ner dem ännu *rodnar*.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9