Inlägg från: Arctura |Visa alla inlägg
  • Arctura

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Mettan69 skrev 2008-12-12 08:10:46 följande:

God morgon flickor.Här snöar det just nu och det lägger sig.  Men tyvärr så skall det senare övergå i regn. VARFÖR. Snön bara lägger sig någon timme sen så försvinner den igen och så är det alltid här nu för tiden. Jag kräver 20 cm snö (åker hem till musli och tar den) Musli: Så skönt att torktiden är över och ni kan börja greja. Bli inte förvånad om det är lite mindre snö när du vaknar i morgon. (måste gå på någotvis att få ner den hit ).Hexan hedda: Det finns inget som heter "bara ett hus" om torp. Jag hade varit helt knäckt om jag haft ett torp i mina ägor och någon helt plötligt tagit det från mig.  Oj så uppmuntrande jag är ... NOT. Hoppas ni hittar något annat snabbt, gärna innan sommaren. Hjorthan. Även om de stora inte alltid vill erkänna det så tror jag nog att de stora barnen tycker om att bli ompysslade av mormor lite också. Och givetvis så unnar de er eran egentid tillsammans.  Ha det nu så underbart och rapportera tillbaka till oss sedan hur mysigt ni haft det. Inte för mycket detaljer kanske!  
    Jag bor i samma län som Musli och kan dela med mig av lite av all snö jag har på min tomt!! Fick i dag gå och skaka av våra små träd som vi planterat all snö då kvistarna nästan höll på att gå av!!

Och jag kan lova att vi just nu har det så underbart vacket ute i naturen.... alla träd, buskar, staket JA allt är vackert inbäddat med tjocka lager med snö....alla träd är VITA och så innfinner sig det ett sken av blått (kan lixom inte förklara) varje eftermiddag då solen gått ner....allt blir blått lixom!!

Har lagt in en bild (som jag tog i dag på förmiddagen) i mitt galleri. Den är tagen ute på gården på förskolan som jag jobbar på...så sånn utsikt har jag varje dag när jag jobbar!!
  • Arctura

tjenixen skrev 2008-12-24 11:17:45 följande:

God Jul allihop. Här har vi en som har öroninflammation, en som är hostig och snorig och en som har 40 i feber och svimmade på toa inatt. Ja, så ser vår julafton ut men vi tar det med ro och gör det till en mysdag hemma så får vi träffa släkten en annan dag.
    Krya på er....hoppas dagen blir bra ändå! Själv har jag ryggskott och nackspärr inte så mycket bättre det!
  • Arctura

Snälla hjälp mig! Letar som en galning efter en snygg toalettrullehållare, till gäst toaletten, som snart är helt ny renoverad!

Från att ha varit äkligt 90- tals stuk, med blå spräckliga "våtrumstapet" väggar och blå melerat plastgolv så har den förvandlats till en vit/ljusgrå panel & trägolvs toa med mycket "lantkänsla" & därför behöver jag en ny hållare till toarullen....

Dessa produkter har jag redan, som ska placeras på gästtoan!!

www.fridasgard.se/varor.asp
    www.fridasgard.se/varor.asp

Behöver även förslag på en lampa till gästtoan, som passar in i denna stil....

• Arctura

musli skrev 2009-01-23 16:59:38 följande:

Hej hopp!!Här händer det massor... Kaktus, jag hoppas de bjuder huuuur mycket som helst på huset!!!!Makens jobb ligger pyrt till, de har tre månader på sig att göra en re-konstruktion av företaget och visa på rejäla vinster. Lönerna kommer just nu från löne-garantin och alla jobbar stenhårt för att få allt på fötter igen.Detta kom lagom till den "pyttelilla" nyheten att Hanna ska bli storasyster i september!Plus att maken ska plugga till hösten, i Eksjö-trakten, och inkomsten lär bli snål, så jag och barnen (om allt går vägen ) kommer nog att bo hos mina föräldrar i Halmstad-trakten från augusti till vi vet vad som händer efter hans utbildning...Köket går framåt även om det kanske inte syns just nu.I slutet på nästa vecka har vi nya golvåsar och lägger isolering i trossbotten, veckan därpå lägger vi spånskivor och det nya golvet. Helgen 7 - 8 februari är jag ledig så då blir det IKEA-besök så förhoppningsvis har vi beboeligt hus igen innan februari är slut!!!
    Men "vad skådar mitt norra öga" GRATTIS MUSLI!! Såklart kommer det gå vägen...vi är många som håller tummarna kan jag tro!!
  • Arctura

Mettan69 skrev 2009-01-27 11:38:53 följande:

Vi skall klarar det men det blir inte roligt. Tack o lov så sitter vi inte i den sitsen att vi blir tvugna att sälja huset men det blir knapert.   Min man har ingen utbildning heller utan har jobbat på sitt jobb sen han gick ur grundskolan. Så man kan ju hoppas att de ser till lång och trogen tjänst när han söker nytt jobb (25 år på samma ställe)
    Vet precis vad ni går igenom just nu! Min sambo blev arbetslös i höstas & att hitta ett nytt jobb just nu, är ungefär som "att leta efter en nål i en höstack" vi gick ner väldigt många tusen kr i månaden & jag jobbar bara 75% dessutom & har ingen möjlighet att jobba mer & så har jag inte direkt bra lön på min barnskötartjänst!

Det var bara att börja säga upp onödiga saker som te x tidningsprenumationer, börja planera vårat matinköp till punkt och pricka, inte köpa nått onödigt & lägga all renovering "på hyllan" tills ekonomin blir bättre osv osv...

Nu har sambon börjat en utb (en tvåårig sådan) & att leva på en 75% lön & en studie inkomst är inte så mycket bättre, än en arbetslös inkomst! Så såhär kommer vi att få leva i ca 2-3år till....*Suck* jag som vill ut och resa & köpa fin inredning och grejja med huset osv....men det är bara att glömma!!

Håller tummarna hårt att din sambo hittar ett nytt jobb omgående!!
  • Arctura

Jag vet att jag läst en superbra beskrivning på hur man syr en hissgardin (el falsk hissgardin) i nån blogg.... är det nån som vet nån blogg med en sån beskrivning???

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9