• ugglan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hej alla ni här i denna mysiga tråd. Jag är en sån som är inne här och läser och norpar åt mig lite inspiration rätt ofta. Skriver dock sällan nåt själv då jag inte har så mycket att bidra med ännu då vi inte riktigt kommer igång att inreda vårt nyinköpta hus, småbarnsliv och begränsad budget stoppar upp ganska rejält
    Nu tänkte jag dock höra om nån av er här har testat att göra om en stor vanlig lykta till taklampa? Borde ju inta vara så svårt å trä in en sladd med lamphållare? Visst skulle det kunna bli ganska snyggt om man hittar nån med stora glaspartier och ordentligt upphängningsmojäng? Nån som har gjort å vill visa bilder? Eller kanske tipsa om nån lykta som skulle passa att göra så med?

• ugglan

Hannah: Tack för tipset om gardinerna på indiska.. Har letat just efter sådana man knyter upptill

Saga: Sån där tyg-vaxduk som finns bl a på jysk funkar jätterbra att klä om stolar med. Vi har sånt på våra gamla stolar å snart ska de nya få samma behandling. Det känns precis som vanligt tyg att sitta på. Jag har tyvärr inte hittat riktigt rätt färg eller mönster ännu dock.

Idag fyndade jag på blocket. Köpte en Hemnes sängstomme för 900 vit såklart å jättefint skick) så nu ska jag försöka sätta upp tempot ett par hack med målning av vårt blivande sovrum. Ska bara köra en light variant av renovering där å kasta på vit färg direkt på tapeten eftersom vi bara kommer ha det rummet nåt år tills lilleman behöver eget å vi gjort en vägg för att bygga sovrum åt oss av halva vardagsrummet istället.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9