Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Vad mycket fint ni har visat i länkar och bloggar. Hinner inte alls med för tillfället. Det är så mycket nu med plugga till tentan, jobbintervjuer, julshow, ridning, pingis, lucia, basar, öppet hus och gud vet allt.
    Jag läser dock det mesta men bidrar inte med så mycket kreativt själv.
    Har i alla fall laddat upp lite bilder i bloggen för "några dagar sen". sollyckan.blogspot.com

• tjenixen

Usch ja, ser att ni skriver om att livet är kort osv.
    Idag kom ett inte alltför roligt samtal från Alles skola (går ettan på gymnasiet). Han var hos skolsköterskan då han blivit misshandlad av två killar. Alle har gjort polisanmälan och även skolan har anmält händelsen. Peter är precis på väg att hämta hem Alle då han inte vill åka bussen i 1 timme för att komma hem, kan förstå det.
    Då går ju tankarna genast till att det kunde ju lika gärna ha varit något annat än händer och fötter som de använt. Tänk om det varit kniv eller hade det varit i USA så hade det väl varit vapen. Så livet är så himla skört och jag hoppas att jag dör före min barn i alla fall.

Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite.

• tjenixen

Tack tjejer för att jag fick ösa ur mig lite.

Lcroft: grattis till jobbet, vad kul. Stolt ska du vara när du blev utvald bland så många.

zandrisen: nej, fy så hemskt. Håller alla tummar och tår för att det ska vända och gå åt rätt håll för din vän.

LissAnna: ja det är ju rent skrämmande vad våld och vapen kan göra. Vart är världen på väg egentligen?

• tjenixen

God Jul allihop. Här har vi en som har öroninflammation, en som är hostig och snorig och en som har 40 i feber och svimmade på toa inatt. Ja, så ser vår julafton ut men vi tar det med ro och gör det till en mysdag hemma så får vi träffa släkten en annan dag.

• tjenixen

hej hopp. Det var såååå längesedan jag var in här och snattrade. Oj, vad man kan sakna folk och att babbla inredning alltså.
    Jag har bara inte orkat. Pluggade 100% till mitten av januari när sista tentan var, blev godkänd och är KLAR nu. Jihooo. MEN jag jobbade även 100% hela december och januari ( vi hade inget obligatoriskt på universitetet utan bara hemstudier och sedan tenta) och sen bytte jag arbetsplats till februari, så det har varit rätt tufft men kul.

Detta har ju gjort att inredning kommit ganska långt ner på listan ett tag nu men lite i taget går det ju och vi har inrett ett förråd i källaren och ska bara bygga några fler hyllor och sätta upp skohyllor där så är det klart. Vi har även byggt ett kontor till maken ute i ett av hörnen i dubbelgaraget. Så lite inredning har det ju blivit ändå:)

• tjenixen

LissAnna och Ankmor: tack. Ja, nu kan jag även titulera mig förskollärare då:)

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9