Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Mettan... bor du i närheten av Borås? *nyf*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2008-12-04 14:54:02 följande:
    Ja, jag bor i Kinna. Det är ca 3 mil från Borås.
    ahaaa har kusiner där o bodde i Borås till i söndags då vi flyttade till villa i Tvärred så vi är ju nästan "grannar"

Bettys... säger jag bara... bettys
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2008-12-04 15:12:53 följande:
    Där ser man hur långt är det till Tvärred från Borås. Kusiner i kinna, hmm undrar om jag vet vilka det kan vara. Är skenebo från början men har bott i Kinna i snart 20 år. UURRSSS vad länge det lät.  Jag är ju trots allt bar 39 år.Vad kul att flytta till ett hus. Eller det kanske inte är ert första? Är det mycket att göra eller bara att flytta in och njuta. (som om det någonsin hänt) När jag gick in i Bettys första gången så var som att komma till Paradiset. Rena terapin att gå där inne. Men habegäret växer varje gång man är där.  Skall dit nästa söndag hoppas jag.
    Du känner säkert till släkten min, Dahlin... KjellÅke är väl lite av en "lokalkändis här i bygden" o sonen har ju tagit över hans jobb på BT numera...

Tvärred ligger ca 2,5mil från Borås, mot U-hamn, lite lagomt tycker jag O visst är det första o förhoppningsvis sista huset med Huset är preciiis nyrenoverat och utbyggt i gamla stilen (tackgodegud), 240kvm totalt så myycket yta att röra sig på... det vi har att göra är ju ett badrum i utbyggnaden som inte är färdigställt så nu är det att anlita snickare o allt därtill så att det blir klart innan Mars/April är det tänkt

Jo habegäret växer verkligen varje gång man går till Bettys... löööv deras glaslampor bl a! *dreggel* vill ha typ ALLT men det är dyyyyrt... mkt fina prismor däremot som är klart prisvärda o roligt med mkt dansk design sen är de ju så gulliga o beställer in om man önskar nåt

Igår gjorde jag julkransar till huset göörfina!! tunna kransar med lummer och långa fina band hängandes... synd att jag inte kan visa, hittar inte kablar o grejjer att ladda upp bilder till datorn med *mutter*
  • Hannnas

Mettan... mm han har order på att leta upp den idag men den verkar heelt borta sen måste vi få in nät i huset med, Telia har lovat att komma o installera imorgon men jojo sånt litar ju iaf inte jag på...

O vänta... vad är det?? Räcka ut tungan

• Hannnas

Tjejjer... ni som vet allt...

Vart hittar jag vita spetsgardiner som man knyter upp med rosetter upptill på stången?

• Hannnas
    VackraMagnolia skrev 2008-12-09 14:38:43 följande:
    HEJ Hannnnah !Jag har köpt mina i min stad där jag bor och det är miljögården som gjort dom kolla in deras hemsida ifall du inte hittar närmaste återförsäljare! Annars säl´jer Ikea söta spetsgardiner så kan man själv sy på vitasidenband och knyta söta rosetter! Kram tina och lycka till
    STORT tack ska kolla in sidan o jag känner igen namnet så det kanske finns här i närheten med ikeas har jag sett o gillar men känner att de är just så "ikea" på nåt vis... inget ont om det alls för de är ursöta men det känns liite opersonliga bara... o jag vet att jag är urfånig nu... bläk för mina fixa idéer ibland...

Stort tack för tipset om miljögården
  • Hannnas

Fröken... tycker www.vitavackrahem.se passar kanon... tycker det fäster sig bäst även om alla adresser är fina på sitt sätt

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Lillsyrran skrev 2009-01-17 17:36:34 följande:
    Funderar kring väggarna i vårt kommande sovrum i huset vi har köpt. Ska vi tapetsera, isåfall med fondtapet så diskret att det nästan inte syns att det är en fondtapet, eller ska vi sätt väv, finns en som är så fin att det nästan inte syns att det är väv när det blir målad på väggen. Eller ska vi sätta liggande vitmålad panel som fondvägg? Vore jättetacksam för tips om hur ni har gjort i era sovrum, gärna bilder med tack!!!!Tips på snygga tapeter! Vill ju ha sovrummet så ljust eller helst vitt som det går.KRAM
    Vi ska oxå lägga in en liggand träpanel som fondvägg i vårt sovrum vitmålas precis som övriga väggar ska göras runtom... tror det kommer bli urfint så det slår jag för iaf tyvärr inga bilder än såklart...

I veckan kommer snickaren som ska göra vårt badrum känns underbart att det rör på sig och jag hoppas allt är klart innan april nu

Magnolia... ser med spänning fram emot din webbutik!
  • Hannnas

Ni som är så bra på att inspirera och vet vart man hittar inspiration

Vi har en jättefin gammeldags spis i köket ni vet... jag behöver lite inspiration hur jag ska inreda den så att säga... den står i en ände av köket dit ingen sol når så växter där är nog uteslutet tyvärr... har idag mkt ljus o annat men ja, behöver inspiration...

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9