• Zirup

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hejsan inredningsvänner! Det är så att vi ropade in ett trevligt allmogeskåp på auktion häromdagen och vi är i full färd med att slipa ner det för att sedan göra det snyggt och trevligt igen. Det är låsbart men nycklar saknas så planen är att ta bort hela låsanordningen, spackla igen hålet och istället ordna med knoppar eller någon typ av hängen. Finns det någon i den här aktiva tråden som har något tips att komma med? Finns det någonstans online man kan köpa svarta hängen med lite "antik"-känsla över sig?

Gott nytt!

• Zirup

Jag frågade efter tips på var man kunde finna snygga hängen, handtag eller knoppar till skåp för några dagar sedan. Ville bara säga att det ordnade sig, jag och mannen hittade en underbar liten butik på Backaplan i Göteborg som hade ett otroligt utbud. Vårt skåp står nu och är putsat, tvättat, grundmålat och övermålat med första strykningen. Strykning nummer två blir först imorgon. SEN skall våra vackra handtag på! Det ser redan jättefint ut!

• Zirup

Häxan Hedda: jag är osäker på om jag tog någon "before-picture" men jag skall helt klart producera en bild på det färdiga resultatet sedan. Ja, det är mina devon rexar. Kul att du gillar dom, dom har ju lite speciellt utseende för de som inte är vana. Dom är dock sådana charmtroll att vi omvänder skeptiker på löpande band här.

Jag är så imponerad över att folk finner tid att pyssla så mycket och inte minst visa upp sina alster och hem i sina bloggar! Jag skulle kunna bli sittande hela dagen och kika på era sidor tror jag. Hur hinner ni???

• Zirup

Häxan Hedda: aha, du har en egen parvel! Kuuul! Min ena var billig igår... han är väldigt hundig och gillar inte när "flocken" inte är på samma ställe så han brukar stå och yla under vagnen när Tilde sover där. Busunge!

• Zirup

Hej flickor!
    Jag hoppas på att få lite inspiration till vårt barnrum... jag är ute efter en snygg och enkel lampa! Jag var helt insnöad på den här lampan:
    195.35.83.106/~xc51756/e-handel/upload/articlepictures/84_master.jpg
    Jag vet, den är inte så jätte-shabby men jag tycker den är SÅ trevlig i sin enkelhet! Dock är den för lång, vi har inte så högt i tak så jag måste helt tänka om! Hur har ni tänkt i belysningsväg i era barns rum? Vill ni dela med er?

• Zirup

Hm, den funkar inte för mig heller. Direkt till källan då:
    www.haba.de/uploads/tx_habaproducts/007576_4c_01.jpg

Nej, du har rätt vad gäller färger... vi har gjort som så att vi har målat väggarna i en varm grå ton och kör med vita möbler. Leksakerna i sig är sådana färgklickar, tycker jag. Plus att vi har valt att ha färgstarka gardiner och en kuddhörna som lyser i regnbågens alla färger. Men på lampfronten står det helt stilla! Tack för tipset om ABC-leksaker. Skall gå och kika! Tar tacksamt emot fler tips.

• Zirup

Jag har faktiskt slaktat kuddarna i vår gamla ikea-soffa... de fungerade så dåligt att ha bakom ryggen, säckade bara ihop. Tyckte att de skulle funka bättre på golvet så kan vi ha en läshörna där, alternativt en liten kuddborg när dottern blir äldre. Jag är fortfarande på sy-stadiet men har handlat tyg från Sandbergs Emma & Milton-serie. Får se om den här länken funkar:
    www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=25&show=3&katdel=2&psid=80
    Har beställt lite provtapet i samma kollektion som jag skall klippa ut figurer och rama in. Hade ett tag tänkt klistra upp figurerna som dom var, direkt på väggen men jag tror det är liiiite för spännande för ett par pillefingrar att förstöra allt sammans.

• Zirup

Hannnnah: det är möjligt att det går... men jag tror att det är liiiite för inbjudande att pilla sönder. Iallafall om dottern brås mer på mig än på mannen, hihi.

Ingen som har fler tips på lampor? Jag hittade inga grodlampor på ABC.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9