Inlägg från: chicago1 |Visa alla inlägg
  • chicago1

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Ja tack för den nya tråden den andra var lite lång hihi

• chicago1

imorgon skall det bli storstädning av har ju målat en del här hemma och nu skall det städas plockas undan och bli fint inför julen, vi tar det i omvänd orning jämfört med alla andra tror jag för man brukar väl städa först och pynta sen men då man har tre små som skall hjälpa till att pynta blir det lite stökigt så vi tog det i denna ordning i år Skrattande

• chicago1
    Mettan69 skrev 2008-12-03 07:51:21 följande:
    God morgon flickor.I går så var jag på julbord med jobbet. Vi hade beställt catering till jobbet och det var jättemysigt. Sååå mätt jag blev. Saga76: Välkommen hit. Hjorthan. Håller tummarna att ni får fint väder och som det ser ut nu så skall det ju vara det. Låter som ni kommer få det hur mysigt som helst. Underbart att bra få rå om varandra någon gång. Chicago1: Med småbarn i hemmet så blir det inte alltid som man tänkt sig. Får prioritera om lite. Men det går det också och bra brukar det bli i slutändan. När vi var på julbord i går så hade vi en pakettävling. Man slår en tärning och får man ett eller sex så får man ta ett paket. Sen när alla paket är slut så spelar man på tid och då kan det gå livat till. Det stod en julmust på bordet och jag sa till att den får ni flytta. Då var det någon som sa "- det märks vem som har småbarn hemma"
    JA men precis, men det är ju också sånt som gör att man får se livet ur ett annat vinkel, tänk va tråkigt om livet alltid gick som man täkt sig. För då jag ser  livet och de händelser vi är med om ur mina barns ögon blir det ju en helt annan vinkel och jag lever gärna så, så jag har lite skit i hörnen ibland saker framme som igentligen borde städas undan men är med barnen och har kvalitets tid iställeGlad 
    Men idag blir det lite städning ändå hihi
  • chicago1
    zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Det var inte roligt att höra jag hoppas din kompis blir bra snart, man tycker att det var en sån lite sjukdom från början men det vart en väldigt stor grej på slutet tyvärr kan väl blodförgiftningar komma smygande och ibland kan symtom utebli eller vara svåra att tolka men det kan ju också bero på okunskap av läkaren men jag hoppas din kompis blir bra
    Mettan69 skrev 2008-12-03 10:30:15 följande:
    chicago1. När man tänker efter så är det väldigt kort tid av ens liv som man får se allt ur barns ögon igen.  Ibland gnäller jag när vi skall på innebandy och fotbollsturnerningar på helgerna. Att många helger försvinner i en kall idrotthall. Men samtidigt så är det ju jätteroligt att heja fram barnen och den perioden försvinner fortare än man anar.
    Ja det är ju så och jag försöker ta vara på den tiden men jag tillhör dom som har tur för jag står nära min familj som bor nära oss bara fem mil vilket gör att mina barn dess utom har tillgång till mormor minst en hel dag i veckan och så även en av sina morbröder minst en gång i veckan beroende på hur dom två jobbar, å så får dom alla nämda med sig på badhuset minst en gång i månaden så mina barn har ett tryggt och stort nätverk och det känns kanon
  • chicago1
    Häxan Hedda skrev 2008-12-04 00:08:42 följande:
    Grattis till nya jobbet Lcroft. Ett vik är minsann inte fy skam  Pengar in är alltid bra Musli min skatt,har bytt telefon så nummret finns inte kvar Inboxa mig gärna nästa gång du sladdar in här på högkant Hoppas att allt är bra med dig *KRAAAAM*Hjorthan,hoppas att du blivit piggare  *kastar över ett gäng citroner* ja inte för att du ska bli sur utan få i dig lite extra C-vitamin Här hemma har vi hakat på GI-svängen,det är riktigt roligt faktiskt. Har hållit på i exakt 7 dagar och har gått ner 3 kilo *stolt som en tupp*Men nu planar det nog ut betydligt tror jag,kroppen blev nog chockad när allt godis försvann Ha det gott flickor*kastar kramar till alla som vill ha*
    va kul att du ha gått ner i vikt, jag själv har ju haft problem åt det andra hållet, då jag alltid har varit smal, trodde att i och med mina tre ordentliga vikt uppgångar i och med mina barn 30kg 25kg och 25 kg att nått skulle stanna kvar men icke. Men har nu assepterat att jag är saml kommer alltid att vara smal och är nöjd med det men det är lite roligt hur det kan vara svårt att gå ner i vikt och minst lika svårt att gå upp i vikt. Som tur är tror jag iallafall att mina barn har fått sin fars benstome för min 6 har snart lika kraftiga hanleder som jagSkrattande
  • chicago1

hejsan  idag har vi varit lediga och varit ute och lekt i snön vi gjorde två snökatter en som satt och en som låg och vila Skrattande
    I kväll ska jag ut på julbord med mitt jobb eller ja facket bjuder på julbord så det är ju bara vi syrror som ska ut tyvärr hade velat gå hela arbetsplatsen men så är det när det är två fack som bjuder, vi får en lite jultallrik på jobbet nästa vecka så då blir det ju hela jobbet.

• chicago1

så då är jaga tillbaks efter ett trvligt julbord har lagt några bud på tradera så nu sitter jag här å håller tummarna

• chicago1

Hej jag är bara in och tittar fram å tillbaka hinner knappt nå mer då det är jobb jobb och jobb som strå på schemat ha det gott kram jessica

• chicago1

Hejsan allehopp har varit frånvarande ett tag men jag har liksom inte haft något att bidra med har jobbat en hel del dessa dagar och sen har det varit en massa tråkigheter, en bekant eller jag spela fotboll med henne då vi var små hittade sin tre åring död i sängen. En annan bekant fick precis reda på att hennes son har en tumör i hjärnan och så inte så länge sedan begravdes en arbetskamrat så det känns tyngt.
    Men det är också såna här saker som gör att man skrattar sig lycklig åt sin egen underbara familj och man uppskattar det lilla i livet.
    Jag skulle önska att det var min tur att ha jullov med barnen men jag hade förra året så i år är det min mans tur att vara ledig och jag kommer då jobba jobba jobba för att sedan kunna vara ledig så det inte blir så många dar på dagis i vår.

SÅ jag och min man varvar varandra en hel del  denna vinter, tur att han och jag skall iväg på en sista minuten resa runt den 14 febrari för då har vi varit gift i fem år

• chicago1

vill bra önska alla här en härlig och underbar jul va rädd om er själva och dom ni håller kära kram från mig till er

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9