Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • LissAnna
    Hjorthan skrev 2008-12-01 11:23:31 följande:
    God förmiddag! TACK Stina för den nya tråden! Jag är hemma från jobb idag, är förkyld och har feber, känner mig ganska liten och eländig.   (Är nog väldigt manlig när det kommer till sjukdomar. )
    Haha...är du manlig? Kan jag aldrig tro.
    Krya på dig gumman.
    Tinkerbel skrev 2008-12-01 13:31:14 följande:
    Hej! Vad bra med en ny tråd! Lissanna: Fnissade lite för mig själv när jag läste vad din son tyckte om den märkliga innehållet i "lampan", hi, hi...
    Ja, det är synd om ungarna, som har föräldrar som håller på så mycket med inredning, så man inte ser skillnad på saker och ting.
  • LissAnna
    Tinkerbel skrev 2008-12-01 14:08:10 följande:
    LissAnna: Ja ungarna tror väl att man är totalt galen när man flänger runt och gör om, stup i kvarten! Min 10-årige son förbjöd mig härom dagen att följa med till morfars stuga. När jag frågade varför jag inte fick följa, svarade han: "Men mamma, det fattar du väl... du skulle bara vilja möblera om och måla allt i vitt, och förstöra allt det mysiga!" Tack för det grabben ;)
    Haha. ...vilken sköning!
  • LissAnna
    zandrisen skrev 2008-12-01 14:50:38 följande:
    LissAnna, vilken tur att vi har dig Stackars du! Skickar ett gäng med kramar och hoppas att du piggar på dig snabbt! Har haft en suuuuupermysig helg fylld av besök av goda vänner, god mat och massa skratt! Känner mig laddad och genomglad för första gången på mycket länge! Tänk vad skratt kan göra... Har pyntat hemma också, är så nöjd med mig själv för att jag kom på en bra idé: ni vet såna där fönsterlampsstjärnor som man kan köpa överallt, jag funderade på om man kunde köpa vanliga pappersstjärnor som är gjorda för att hängas i fönstret och liksom göra en ställning för att ha på våra vanliga lampfötter, och se det gick hur bra som helst! Köpte vita lite mindre stjärnor för 19 spänn st på Rusta, fixade en spiralformad ställning att fästa runt lampfoten så att glödlamnpan inte kommer åt stjärnan, micklade och macklade lite och TATA, blev så fint! Ska fixa bild sen, blev verkligen superfint!
    Kyss
    LCroft skrev 2008-12-01 17:27:03 följande:
    Tack söta Stina för en ny tråd I fredags var jag på julfest från gamla jobbet, lördagen sov jag... Söndagen ja den gick i förbifarten och idag har jag varit i jobb 4 timmar på pappas fru konditori, lovade att jag tills vidare kan ställa upp 4 timmar om dagen. Jag är förkyld och båda flickorna, Ida hade lite feber idag. Och ja! Jag tycker också synd om mig själv när jag är sjuk
    Kyss
    vackrastarflow skrev 2008-12-01 17:44:06 följande:
    Tack för ny mysig tråd! Här är det också förkylt. Blä. Nuff said.
    Kyss
  • LissAnna
    libero skrev 2008-12-02 09:07:12 följande:
    Godmorgon på er! Tack snälla LissAnna för den nya fina tråden. Läste din blogg precis och jag rekommenderar dig vila idag Hjorthan! Skickar en kram till dig och hoppas att du piggnar på dig snart igen. Mettan! Vilken son du har var stolt. Vilken helg vi har haft. I lördags var vi på ett otroligt gott julbord och i söndags var vi på Liseberg med familjen. Så mysigt och så kul är så nöjd.
    Tack gumman!
    Vad fin hallen är.
  • LissAnna
    tjenixen skrev 2008-12-03 14:16:07 följande:
    Usch ja, ser att ni skriver om att livet är kort osv. Idag kom ett inte alltför roligt samtal från Alles skola (går ettan på gymnasiet). Han var hos skolsköterskan då han blivit misshandlad av två killar. Alle har gjort polisanmälan och även skolan har anmält händelsen. Peter är precis på väg att hämta hem Alle då han inte vill åka bussen i 1 timme för att komma hem, kan förstå det. Då går ju tankarna genast till att det kunde ju lika gärna ha varit något annat än händer och fötter som de använt. Tänk om det varit kniv eller hade det varit i USA så hade det väl varit vapen. Så livet är så himla skört och jag hoppas att jag dör före min barn i alla fall. Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite.
    Men fy!
    Här kom polisen till skolan i förra veckan för att det var hot från sta'n att de skulle komma och slå ner folk.Förvånad
    Ta med sig pistol och sånt. Ute på landet alltså! Man fattar ju inte.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9